Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door EasyBee »

Rond 10 april meldde ik dat de wagen voor een gote beurt + APK naar de garage ging en een probleem met de koppeling. Eerste verdachte de kabel. Tweede verdachte de gaffel. Derde optie er is iets verkeerd gemonteerd bij plaatsen nieuwe koppeling + drukgroep vorig jaar.
Terug naar die garage gaat niet, die is verdwenen (na 11 jaar). Zo ging het zaakje er vorig jaar in.
Afbeelding
Ontzettend druk in de garage waar we nu staan, dus wachten op een moment om hem open te trekken, want het is niet de kabel en de gaffel lijkt heel. Voor de zekerheid maar vast een nieuwe koppelingplaat + drukgroep en lager besteld. Spullen binnen en plek en ruimte in de werkplaats. Camper de brug op en versnellingsbak er onder uit. Kom je dit tegen.
Afbeelding :shock:
Die gaffel scharniert op een pen/bout in het huis. Ze zijn vorig jaar een borging van die pen/bout vergeten, waardoor hij losgeschoten is.
Het bovenste scharnierpunt in dat aluminiumhuis is afgebroken. :sick:
Huis dus stuk, koppeling plus drukgroep kapot. Dat wordt dus pijn in de rechterbil, waar de portemonnee zat.
Ik laat er een gereviseerde bak onder hangen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door knutselaartje »

Gisteren de Dethleffs bus II weer opgehaald van de garage waar hij nu is goedgekeurd na het vervangen van een paar remleidingen. Vanmorgen het plateau waar de accu op staat verwijderd. Bij zo`n oudje breken er natuurlijk verroeste boutjes af. Die iets kleiner uit geboord en met M6 tapje weer nieuwe schroefdraad gemaakt. Na verwijdering ook een voorraadje eikels verwijderd, kennelijk heeft er eens iemand illegaal gewoond. Nu ga ik het geheel spuiten in de juiste kleur na eerst alle roest te hebben verwijderd, en dat was aardig wat. Allereerst een roest omvormer gebruikt natuurlijk. Verder het aluminium luik van de gasflessen verwijderd. Ook hier de schroefjes uitgeboord. Ga ik weer mooi zwart spuiten. Morgen verder :P
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Camper klaargemaakt voor vertrek morgen.
Ontdekt dat 4 fietsen niet past zonder van alles te demonteren van de fietsen.
Dan maar 2 fietsen mee.

Eens kijken of er plek is op Camperlocatie Eeterij De Pont. Zag er wel aardig uit.

Voor het eerst een paar dagen met hem weg.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

wegens lekkage, mengkraan voor de wasbak en de douche vervangen, wat een gepruts met je hoofd in zo,n klein kassie, maar goed weer lekvrij, en de oude was 28 jaar oud, dus mocht wel eens.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DjFoxy
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 17:52

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door DjFoxy »

Dakramen vervangen en opnieuw gekit.
Deze lekte al voor de winter maar ik had geen tijd en geen ruimte.
Flexibele 3m scotch tape eronder en daarna gekit.

Morgen het dak schoonmaken en hier en daar verven en de luifel er weer opzetten.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Ook hier fietsen aan het passen geweest.
Van vouwfietsen overgegaan op volwaardige e-bikes.
Alleen sturen wat naar beneden moeten kantelen.
Passen verder prima in de bestaande fietsgoten en beugels.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Vandaag bij de Wit wezen kijken en shoppen.
Een bak met fietsendrager kopen voor de stoelen kopen? Nou nee, niet voor bijna €1000,-
Wellicht een paar andere stoelen die wel in de bankkast passen?
Gaan we eens mee experimenteren met hemelvaart.

Een secumotion? Hmm, €140,- is best veel geld, op 12v doet ie het onderweg natuurlijk ook, en in Schotland wordt het vast geen 30graden.
Verduistering voor het dakluik? Helaas uitverkocht meneer.

Nou ja, dan maar met een rekje voor het afwasmiddel, een opvouwbare emmer een ledlampje voor het buitenlicht en dergelijk spul de winkel uit.

Staan nu in Schijndel op de camperplek
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Hadden we je nog tegen kunnen komen :-)
Vandaag in Schijndel even gehaald wat ze in Winterswijk niet op voorraad hadden.
Bij Obelink leek het wel of het voor niks was :D
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Reny »

@macfocus, 1000 euro :wtf:

https://www.alleskanmee.nl/Bagagebox-50 ... gsQAvD_BwE

Deze is nog nieuw ook
Afbeelding
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door macfocus »

Had ik al gezien, maar ik wil eigenlijk een harde boxen 60cm hoog iseigenlijk net te klein.
En dan moet er natuurlijk ook hier een draagsysteem bij.

Maar bedankt voor de tip
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
myway
Berichten: 15524
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door myway »

macfocus schreef:Vandaag bij de Wit wezen kijken en shoppen.
Een bak met fietsendrager kopen voor de stoelen kopen? Nou nee, niet voor bijna €1000,-
Wellicht een paar andere stoelen die wel in de bankkast passen?
Gaan we eens mee experimenteren met hemelvaart.

Een secumotion? Hmm, €140,- is best veel geld, op 12v doet ie het onderweg natuurlijk ook, en in Schotland wordt het vast geen 30graden.
Verduistering voor het dakluik? Helaas uitverkocht meneer.

Nou ja, dan maar met een rekje voor het afwasmiddel, een opvouwbare emmer een ledlampje voor het buitenlicht en dergelijk spul de winkel uit.

Staan nu in Schijndel op de camperplek
Een secumotion, lijkt mij sterk die worden al een aantal jaren niet meer gemaaktAfbeelding
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door marcel-m »

@macfocus.
Ik weet niet of je een hoge hangkast in je camper hebt maar daar gaan bij mij de stoelen en de tafel in.
Heb ik voor kleding er niet nodig vandaar.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Datenebusje »

We wilden eigenlijk het keukenblok afmaken, maar door de regenbuien kwamen we er niet aan toe. In plaats daarvan hebben we nu de hele schuur opgeruimd en alle spulletjes voor in de camper uitgezocht.

Verder heb ik een gordijn gemaakt om het campergedeelte van de cabine te scheiden. Eens zien of ik nog meer slecht-weer klusjes kan verzinnen.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51275
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

niet aan de camper maar aan de dagelijkse auto, fiat panda , voor de apk keuring morgen, eerst maar even 2 nieuwe draagarmen gemonteerd (rubbers los), ook gelijk maar nieuwe olie filters en bougies, is ie weer klaar voor een jaar, en was toch slecht weer vandaag, en het is zonde om zuks met mooi weer te doen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie