Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

de hoekies schreef:Die knop kun je in het midden vasthouden en zo eruit trekken ( eventueel met een tangetje) dan kom je een plat moertje tegen wat je eraf draait en kun je de binnenkant er zo uitnemen.
Het is zo`n knop de op een stukje plastic schroefdraad zit waar een platte kant aan zit ( anders draait hij niet)
Ah ok, dus toch. Ik ga het proberen.

Edit: Gelukt. Dank!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

goed gedaan jochie!! :thumbup: :D :cheers:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Peter LMC »

:thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Nu eerst een ontgrendel mechanisme verzinnen. Anders wordt het een soort wrom, tenzij de schuifdeur openstaat...
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Cee Pee »

Iets van een pedaaltje dat de strip oplicht, dan kun je het nooit vergeten.
Want als die lade's openvliegen in een bocht daar wordt je niet vrolijk van.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
merallas
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 1:04
Locatie: regio Delft
Contacteer:

Re: Extra 220V aansluiting



Bericht door merallas »

Er ziin een paar plaatsen op prive tereinen waar ik dicht bij een muur of heg moet staan,
juist met die kant van de camper waar het 220V aansluitpunt zit. Vooral een natte heg waar
je tussen moet wurmen is niet prettig. Ook komt het sporadisch op campings voor dat je
vanwege de 220V aansluiting niet zo kunt staan als je het liefst had gewild.

Om deze reden wou ik een extra 220V aansluiting maken aan de achterkant van de camper.
Toen ik de bestelde officiele aansluitdoos in huis kreeg schrok ik een beetje van het
grote gat (8x9 cm!) dat ik moest maken. Omdat de aansluiting niet zo vaak gebruikt gaat
worden en we nooit meer dan 6A gebruiken heb ik een aansluitdoosje ontworpen en "3D geprint"
gebaseerd op een zgn apparatenstekker (C15). Een gat van 2.5x2 cm is nu voldoende.
Om te voorkomen dat er spanning komt te staan op de niet gebruikte aansluitpinnen is
er een relais met twee wisselkontakten opgenomen in het systeem.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Mooi gemaakt, maar ik vind het toch een slecht idee.
Apparaat stekkers zijn niet geschikt voor buitengebruik. De pennen in een CEE stekker zitten niet voor niets zo ver uit elkaar! En een relais dat blijft hangen... Beter dan een enkele aansluiting aan de achterkant..
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door mariët »

Wij zijn nog steeds in gespannen afwachting. De camper is klaar, staat bij de dealer in Duitsland maar het E&P systeem moet nog worden aangebracht, dat gaat 8 of 9 januari gebeuren en we willen nog een buitenvulaansluiting voor LPG laten maken. Dan kunnen we 'm ophalen... Laatste loodjes van verlangen zijn ook zwaar :-B
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Marco Polo »

Sterkte Mariët ;-)
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Toon »

niks als alleen gekeken of hij geen vuurwerkschade heeft opgelopen :-B :-B
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door MonRoe »

Weer helemaal leeg gehaald na 10 dagen vakantie. Zo nog even schoonmaken en dan gaat die vrijdag naar de spuiterij, wordt de camper voorzien van een nieuwe buitenlaag.
Pasen wordt het eerste weekend dat we er weer mee weg gaan. Nog 3 maanden wachten ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door PaulBng »

Bezig geweest met de centrale ladevergrendeling. Tijdrovend gebeuren. Ik heb de handmatige versie nu voor elkaar, al zullen er misschien nog wel wat kleine aanpassingen nodig zijn.
Verder is het mechaniek in hout geschroefd, dat blijft natuurlijk niet goed gaan. Dus in de volgende versie zal ik een aluminium plaat gaan inleggen. Maar dat is wachten op plaatmateriaal.

Verder moet dat stangetje ongeveer 4cm uitgetrokken worden om de zaak te ontgrendelen. Afwachten of ik daar niet tegenaan zal lopen. Mooiste is natuurlijk wanneer ik een geschikte "actuator" kon vinden.
(En om voor te zijn.. Aan de achterkant van het keukenblok zit een deurtje, dus ik kan er altijd bij )
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?



Bericht door Kroppie »

elektromagneet als actuator of een linear actuator , en dan knopje in handgreep.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie