Oude campers: waar zijn ze??

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Travelmaster
Berichten: 479
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 21:42
Locatie: Wezep



Bericht door Travelmaster »

Gelukkig is de master van mij (bj 1985) nog in goede staat en gaat al bijna 18 jaar als camper door het leven :D
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

Liefde en onderhoud doet veel...
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)



Bericht door wingman01 »

Oldtimers.......
ik heb een j5 uit 89, is dat een oudje?????? ik denk het wel.
ik zie in deze ,,rijke,, tijd veel campers die veel kosten , 50.000€ schijnt niks bijzonders te zijn , zelfs niet voor een flinke tweedehands grote, en als ik dan binnen kijk zie ik prachtig leer, en alles blinkt me tegemoet, airco hier en airco daar, voorin muziekinstallatie , en achter hetzelfde , voor 4000€ aan tv en schotel , gazomaardoor, ik vind het prachtig, zo,n camper komt me voorbijstuiven met gemak 130 op de cruiscontrol, en ik blijf het prachtig vinden, en wat doe ik?????? ik hobbel lekker op mijn gemakkie misschien wel naar dezelfde plek , k,heb geen airco......dus lekker raampje open en de buitenlucht opsnuiven, k,heb een tv, en digitenne, als ik al tv WIL kijken kan dat alleen in NL, dus zit ik s,avonds lekker buiten met een boek, of ergens aan een gezellig barretje, lekker keutelen met de plaatselijke bevolking, radio-cd zit er wel in , maar mijn vriendin moet niks van Metallica hebben dus luister ik maar naar het gebrom van de diesel, ik heb geen leer of hoogpolig tapijt, dus Castro (mijn J.Russel) kan gerust een keer met vuile pootjes door de camper, af en toe doe ik wat sleutelen , soms MOET het, en soms ZOEK ik iets te sleutelen , daar hoef ik geen moeilijk diagnosedingtoestand voor te hebben, ook ben ik hem geen weken kwijt omdat de monteur het tussen de wirwar aan draden even niet kan vinden, ......is een oldtimer een keuze?????? voor velen onder ons wel omdat we gewoon de centen niet hebben voor een nieuwe, en voor velen onder ons omdat we het gewoon lekker vinden in een oudje rond te rijden , of ze oud of jong zijn , allemaal geven ze veel plezier en veel vrijheid. en iedereen gebruikt de camper op zijn eigen manier, ik heb dus en oudje (denk ik) en heb er veel plezier van , ik gun dit plezier iedereen, rijk of arm .
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Japie
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 15:18
Locatie: Staphorst
Contacteer:



Bericht door Japie »

Onze Misubishi L 300 met Frankia opbouw wordt volgend jaar augustus belastingvrij. Loopt als een tierelier en bergop zou je je soms wat sneller kunnen omdat je inderdaad nogal wat volgers genereerd die soms claxoneren om er langs te kunnen. Top ligt wind mee op 124 GPS gemeten kilometers maaar het rijd vaker 80 a 90 dan volle bak. Hebben we wind tegen dan is 95 toch ook al een leuke snelheid.

Ondanks zijn beperkte snelheid bergop zijn we in de 20000 km die we er mee gestuurd hebben nog geen bult tegen gekomen die we niet hebben kunnen nemen en zijn op plekken geweest waar andere Campers met Turbo en heel wat PK,s meer (wij hebben 67 PK met een leeggewicht van 1650 kilo en een maximum van 2200 kilo of 2350 kilo, ben daar nog niet helemaal uit) af moesten haken.
Helleingen tot 22 % zijn we opgetuft en kwamen boven, wel hele grote stukken in zijn 1, maar toch.

Zeer tevreden met de Frankia opbouw en de ruimte, voor ons 2en ruim genoeg en ook nog betaalbaar en het grote pluspunt, we hebben net zo veel plezier als iemand met een camper van 2 ton, wij doen misschien wat langer over de reis, maar daar maken we tijd voor en nemen zoveel mogelijk de binnenweggetjes en zien erg veel.

Motor is vorig jaar gereviseerd en heeft er na de revisie duidelijk meer plezier in, alles binnenin wat vernieuwd kon worden is vernieuwd en voor d e rest geen onkosten, ja, een paar nieuwe sloffen, APK inclusief steekproef kwam hij 2 keer fluitend door. Was 1 keer een lampje kapot.
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd in de stront.
Wie in de voetstappen van een ander treed, kan nooit als eerste aankomen.
http://www.trigade.nl
nirmal
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 6:52
Locatie: Oss
Contacteer:



Bericht door nirmal »

wingman01 schreef:Oldtimers.......
ik heb een j5 uit 89, is dat een oudje?????? ik denk het wel.
ik zie in deze ,,rijke,, tijd veel campers die veel kosten , 50.000€ schijnt niks bijzonders te zijn , zelfs niet voor een flinke tweedehands grote, en als ik dan binnen kijk zie ik prachtig leer, en alles blinkt me tegemoet, airco hier en airco daar, voorin muziekinstallatie , en achter hetzelfde , voor 4000€ aan tv en schotel , gazomaardoor, ik vind het prachtig, zo,n camper komt me voorbijstuiven met gemak 130 op de cruiscontrol, en ik blijf het prachtig vinden, en wat doe ik?????? ik hobbel lekker op mijn gemakkie misschien wel naar dezelfde plek , k,heb geen airco......dus lekker raampje open en de buitenlucht opsnuiven, k,heb een tv, en digitenne, als ik al tv WIL kijken kan dat alleen in NL, dus zit ik s,avonds lekker buiten met een boek, of ergens aan een gezellig barretje, lekker keutelen met de plaatselijke bevolking, radio-cd zit er wel in , maar mijn vriendin moet niks van Metallica hebben dus luister ik maar naar het gebrom van de diesel, ik heb geen leer of hoogpolig tapijt, dus Castro (mijn J.Russel) kan gerust een keer met vuile pootjes door de camper, af en toe doe ik wat sleutelen , soms MOET het, en soms ZOEK ik iets te sleutelen , daar hoef ik geen moeilijk diagnosedingtoestand voor te hebben, ook ben ik hem geen weken kwijt omdat de monteur het tussen de wirwar aan draden even niet kan vinden, ......is een oldtimer een keuze?????? voor velen onder ons wel omdat we gewoon de centen niet hebben voor een nieuwe, en voor velen onder ons omdat we het gewoon lekker vinden in een oudje rond te rijden , of ze oud of jong zijn , allemaal geven ze veel plezier en veel vrijheid. en iedereen gebruikt de camper op zijn eigen manier, ik heb dus en oudje (denk ik) en heb er veel plezier van , ik gun dit plezier iedereen, rijk of arm .
herkenbaar....herkenbaar!
laten we het vooral niet over anderen hebben maar over hoe jij met anderen omgaat....
EC
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 28 feb 2007, 21:04
Locatie: Hoogeveen

Oude Ducato



Bericht door EC »

Onze ducato is van '88, staat nu bij de garage voor een APK. Rotte plekjes op de balken en kapotte uitlaat. Alles wordt weer gelast en opgelapt. Ieder jaar weer. Langzaam aan eet hij zich zelf op en plak ik er weer een stukje aan. Begin dit jaar stonden we in Nordhorn. Mijn vrouw zegt: "we staan nooit in de zon, maar altijd in de schaduw van de andere campers." Maar ik ben blij met mijn bakkie!!
Wat mij vaak stoort, ook aan antwoorden opvragen, is dat het lijkt alsof je alleen een camper mag rijden wanneer je een behoorlijk inkomen hebt. Toen we nog een boot (Doerak uit 1970) hadden maakte dat niet uit in de havens. Er was altijd een band, je was een plezierboot-bezitter.
Leuk dat eigenaars van oude campers elkaar begroeten onderweg!
'k zie je onderweg, groetjes Erik
Fiat Ducato 2.5d rijder
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)



Bericht door wingman01 »

:lol: :lol: ik sta ook altijd in de schaduw.....maar ik heb 1 troost....de mijne is betaald 8)
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen



Bericht door Henry van der Veen »

wingman01 schreef::lol: :lol: ik sta ook altijd in de schaduw.....maar ik heb 1 troost....de mijne is betaald 8)
Schaduw???? hoezo..... grinnik...

Afbeelding
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Jitro
Berichten: 19
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 18:33



Bericht door Jitro »

nog 1

Ons campertje is 22 jaar jong en tuft nog prima.
Pas helemaal gerestaureerd. Kan ie weer ff een tijdje mee.
acc: van 0 tot 80 in 15 min.
Wil er nog wel een zonnepaneel op zetten.
Alles wat je thuis laat is mooi meegenomen.
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

Tijdens de lunch op mijn werk kwamen er ook campers ter sprake.

De andere persoon wist mij te vertellen, dat je eigenlijk onder de 25.000,- Euro geen goede camper kon kopen.
Een discussie aangaan op dit gebied, weet ik uit ervaringen, heeft geen zin.

De onze mag eigenlijk niet meer dan 5.000,- gaan kosten, of ik dat ga redden?

Voor mij hoeft het niet altijd nieuw te zijn, soms is nieuw beter soms oud.
Voordeel nu is, dat ik een chassis heb, zoals ze nu niet meer veel gebouwd worden onder campers.
5600kg TMM bij zo'n 'kleine' wagen, niet veel voorkomend.
Dat ik de camper kan inrichten zoals ik het wilen ik zelfs de banden zelf kan plakken onderweg, mocht dat nodig zijn.
Over een modderpad zal ie ook niet moeilijk doen en met z'n gearing kan ik bijna rechtstandig een berg op.

Kan ie hard, ja misschien dat ie straks 130 of 140 kan maar dan heb je stalen zenuwen nodig.
Ik zal maar zeggen, een gratis adrenaline kick onderweg.

Veilige oldtimer km toegewenst ...
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist



Bericht door c.westerman »

Met onze L300 van 1985 dit jaar 14.000 km gereden in de alpen, pyreneen, zonder problemen. Dit jaar nog paar weekenden weg en wintersport. Inderdaad nog weinig oldtimers in het buitenland. Alt, aber Bezahlt zeggen de Duitsers. Grt, Casper
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)



Bericht door wingman01 »

4300 heb ik betaald voor mijn j5 met pilote opbouw, alles werkt , nette cabine, nette bekleding, gewoon een nette camper voor weinig, volgens de apk monteur een prima motor (droog) 2.5 diesel, dus het kan .....maar je moet zoeken en je verstand gebruiken, en afwegen wat je wilt, ik heb het al eens eerder aangegeven .........leer bekleding en gouden kranen is mooi, maar een stoel is om op te zitten , en uit een kraan moet water komen , of een deurklink van goud of van hout is maakt niet uit , als je de deur er maar mee open krijgt.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

Leer plakt, goud is te zwaar en issnie goe voor mijn leeggewicht voiture.

8)
Gebruikersavatar
Bakkertjes
Berichten: 1689
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Ook nog steeds op weg



Bericht door Bakkertjes »

Hebben zelf een Dethleffs van 1984 en deze doet het ook nog prima.
Wel een gereviseerde versnellingsbak ! :lol:
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Plaats reactie