Oude campers: waar zijn ze??

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Complimenten :wink:
Afbeelding
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

Gevonden!

http://www.travellerhomes.co.uk/?p=3674

'Opgebruikt' door een heel leger hippies (world wide) ....
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)



Bericht door waarnaartoe »

wat een mooi draadje... en wat me opvalt dat ik hier niemand hoor klagen...ondanks de jaren... iedereen zo enthousiast

liefde roest niet zegt de spreuk

gr Martin
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht



Bericht door vagebond »

Komend weekend op weg naar de vogezen :lol: :D :D :D
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
thijs78
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 15:37
Locatie: Helmond

oude campers



Bericht door thijs78 »

ja hier nog een met een mercedes ffb uit 1980...mare ik moet nog wel een tijdje knutselen voor ik met hem weer de weg op kan, nog ff en hij is kan er weer tegen...
als je het weet is het simpel!
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen



Bericht door Henry van der Veen »

waarnaartoe schreef:wat een mooi draadje... en wat me opvalt dat ik hier niemand hoor klagen...ondanks de jaren... iedereen zo enthousiast

liefde roest niet zegt de spreuk

gr Martin
Weet je wat het is?
Je koopt om te proberen een oud hutje, soms door het budget, soms omdat de camper om te proberen minder kostte dan 5 weken huren, soms omdat je op zoek naar een campertje een camper binnen stapt en gelijk het gevoel hebt van "ik ben thuis", soms omdat een een camper zo lelijk is dat ie weer mooi wordt.... enzovoort....

En ga je er mee weg dan vergeet je door de vrijheid en plezier alle tekortkomingen als je 3 weken op reis gaat, soms twee weken, soms een weekje, soms een lang weekend, en soms zaterdagochtend weg en zondagavond terug.

Overdag lekker genieten van een stadje of een mooi landschap, 's avonds lekker in of voor je "hutje" de mooie boeken lezen welke je altijd had willen lezen, zoals de hele "Harry Potter" reeks of "de Overgave" van Arthur Japin.... of gewoon wegdromen in....

En ja, soms een poosje knutselen, en trots zijn wat je met je twee linkse, rechtse en linker of twee rechtse handen weer voor elkaar gekregen hebt, meestal nadat je bepaalde gebreken en tekortkomingen jarenlang voor lief hebt genomen.

Wetend dat je na veel zweetdruppels er voorlopig weer van genieten kan.

En laat anderen maar kletsen dat een touringcarcamper, een buscamper, een zelfbouwcamper, een integraalcamper, een semiintegraalcamper, een alkoofcamper, een afzetunit, superluxe camper, de "ultime vorm"van camperen is....

Overal waar je jezelf vanaf het eerste moment in "thuis" voelt is DE "ultime" camper beleving.

Wij hadden de droom, als de kinderen zelfstandig zijn,en ik 65 jaar, huis verkopen en goedkoop flatje kopen, mooie camper kopen en reizen maken...

Tot het besef kwam dat niet iedereen het voorrecht heeft de 65 jaar te halen en we gewoon een campertje kochten MET gebreken maar voor een prijs wat minder was dan de afschrijving welke sommige camperaars in een jaar hebben en inderdaad..... alle voorwaarden had welke ik in de eerste alinea noemde :lol:

En dat nu al voor het 5e jaar.......... ;-)
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Echte liefde :lol: :wink:
Afbeelding
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

En omdat volgens de ideeën van Darwin, de beste overblijven.

Bij voertuigen heb ik gemerkt dat dit wel vaak de plank raak slaat.

Ik kies de verkorenen uit gebaseerd op aura en kosten om ontstane verwaarlozing weer te doen vergeten.

Een band wordt gesmeed waarbij partijen elkaar het vertrouwen geven en men op elkaar bouwen kan.

Maar ja, 50.000 Euro uitgeven aan een soms arrogante puber die wel de jeugd en fitheid heeft, maar niet de ervaring, kan ook.

Ik haal er tegenwoordig liever eentje uit het asiel dan de puppy-pound. Oké je koopt dan iets met de opvoeding van een ander.
Maar als het karakter goed is dan komt dat met een beetje TLC wel weer goed.
In ieder geval geeft dat minder slapeloze nachten en lekt ie niet het hele huis onder ... :wink:
Gebruikersavatar
Anika
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:23
Contacteer:



Bericht door Anika »

Mooi omschreven Henry, :!:
Ook wij hebben een aantal jaren geleden het idee van......."als we later gepensioneerd zijn".......dan............ losgelaten. We mogen nog zolang werken dat we beter nu kunnen genieten en dan op een manier die we fijn vinden. :P
We begonnen met heel veel plezier 4 jaar geleden aan een VW buscamper die we nu een jaar geleden hebben ingeruild voor een "echte" camper van 22 lentes jong. (Bij een particulier gekocht en zo nu en dan nog even contact met ze). Vanaf dat we in deze stapten voelde het goed. Hij is niet mooi, eigenlijk wel een vreemd model, weet niet goed oftie nu camper of caravan wil wezen......:wink:
Vanbinnen overheerst op de kastjes nog het donkerbruin :? Maar...........hij past bij ons, we hebben lekker de ruimte en er kan eens iemand mee, we kunnen overal naar toe waar we willen want hij is niet te breed, te hoog of te lang, of te zwaar. We kunnen/moeten er op zijn tijd heerlijk aan knutselen, zowel binnen als buiten en zo wordt het steeds meer je eigen huisje.
de eerste camper
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 15:26



Bericht door de eerste camper »

En deze j5 van 1990 staat nu in een boerderij :lol:
om te renoveren om nog minimaal nog 20 jaar mee tegaan.



Afbeelding
eens moet de eerste keer zijn
Eigenheimer
Berichten: 91
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 12:12
Locatie: Nunspeet



Bericht door Eigenheimer »

Ik vind die oude zelfonderhouden campers echt geweldig. Wij hebben een VWT3 gehad. Het plezier van het renoveren alleen al. Het uitvinden. De creativiteit. Alleen zit je altijd met die oude motoren.
Ik heb vroeger een boot gehad die we zelf hadden gebouwd en ontworpen. Daar kan niets tegenop. de trots, de voldoening als je wegvaart naderhand.
Nu ben ik op leeftijd en reis in een kant en klaar product. Ook mooi natuurlijk maar niet echt.
nirmal
Berichten: 29
Lid geworden op: za 27 mar 2010, 6:52
Locatie: Oss
Contacteer:



Bericht door nirmal »

Soms dwingen die oudere motoren je tot een werkelijke onthaasting.... ook dat heeft wel iets in deze snelle tijd waarin zelfs een klein trutwagentje de 150 kan halen en dat dus ook doet, ook waar het niet kan.

Die J5 Burstner 1990 van ons gaat maximaal 115, dan moet het wel windstil zijn en niet opwaarts. Meestal gaat het zo tussen de 90 en 100 en da's genoeg. De heuvel op is al duidelijk minder, de berg op gaat in z'n 2 met 30 of 40, beetje mazzel 50 km/pu. Maar soit, zo gaat ie en we komen er en genieten volop. Af en toe neem ik een rontonde twee keer om de opgespaarde auto's en vrachtwagens weer kwijt te raken en dan rijden we relaxed weer verder...

Ja, het heeft wel wat....

Rob
laten we het vooral niet over anderen hebben maar over hoe jij met anderen omgaat....
Oldtimer
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 10:15
Locatie: Vegelinsoord (Fryslân)
Contacteer:



Bericht door Oldtimer »

Jaar geleden gekocht om te proberen. Nu willen we hem voor geen goud kwijt. Er rijden bitter weinig Renault's van dit type rond.
En in het afgelopen jaar toch ruim 20.000 km weggetuft. Zo zijn we juist terug van een rondreis door België, France, Luxemburg en Duitsland.
Ik moet toegeven dat de Pilote niet een van de snelste is en het soms beter is om de achteruitkijkspiegels in te klappen... vooral in de bergen :roll:

Maar inderdaad veel oudjes kom je niet zo vaak tegen.

groet,
Gerard
Oant sjen...
Oant in oare kear,

Gerard
_____________________
Renault Pilote T1200D '86
2,1 Diesel, 43kw

"Carpe Diem"
_____________________
Gebruikersavatar
mcn
Berichten: 1100
Lid geworden op: di 30 jun 2009, 21:17
Locatie: D'n Achterhoek



Bericht door mcn »

@oldtimer, dat er zo weinig van rondrijden komt omdat Renault in die tijd nog weinig aan roestpreventie deden bij bestelwagens. De meeste trafic/master bussen waren na een jaar of acht volledig weggerot, helaas.
Plaats reactie