weinig verkooplust verkopers/dealers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:

weinig verkooplust verkopers/dealers



Bericht door fransfit »

Tot mijn zeer grote verbazing merkte ik bij mijn bezoeken aan een aantal dealers dat ze weinig belangstelling toonden om mij te helpen, adviseren enz.
Het leek alsof het ze niet uitmaakte of ik nou wat bij ze ging kopen of niet.
Wij zoeken een nieuwe camper met 2 langsbedden en garage in een redelijk formaat, geen intergraal. Dus toch zo'n 65K euri's ongeveer. Is dit meer mensen overkomen ? Ayo van Frans.
roadmaster-l
Berichten: 509
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 10:38



Bericht door roadmaster-l »

Als je een "dure" inruiler hebt kan ik me dit wel voorstellen.
Ze kunnen het dan ook gewoon zeggen natuurlijk, maar ja...zo is het voor hun misschien makkelijker :?
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:



Bericht door fransfit »

nee hoor, ik ruil niks in, die intergraal op het fotootje is al lang verkocht aan m'n zus, die rijdt nu in Peru rond. ayo van Frans.
Dataloop
Berichten: 132
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 15:45



Bericht door Dataloop »

Ik werk bij een Peugeot dealer.

Als je sommige verhalen van klanten hoort.

Niet aangesproken bij collegae dealers, niet terug bellen, etc.

Oorzaak is vaak het doen van aannames.

Zo had ik een collegae die een gave had. Zodra er iemand binnen kan kon hij meteen zie of die ging kopen of niet.

Zijn inzet naar de klant hing daar van af. Zo werkt het alleen niet.

Ik denk ook wel eens wat moet ik hier nu mee? Toch probeer ik altijd iedereen netjes te helpen. Soms met verassende resultaten.

Wie weet heeft de verkoper waar jullie geweest zijn de zelfde "gave".

Gr. Martijn
Mercedes 307d buscamper 1984 144.000km
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster



Bericht door Kroppie »

vandaar die mercedes :D :D
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
jptje
Berichten: 245
Lid geworden op: ma 06 apr 2009, 22:57
Locatie: Vlaardingen



Bericht door jptje »

Mijn oude werkgever ging op pad om 12 nieuwe bedrijfsauto's aan te schaffen. Bij de eerste twee dealers werd ie niet serieus genomen. De derde dealer heeft een mooie dagscore gehad...
Ex-camperaar, voorheen:

Burstner A530 Junior 1.9TD
McLouis 690 Special 2.8JTD

QRZ: PD1JP
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2876
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard



Bericht door mmdem »

Frans ik kan je alleen maar adviseren om je camper in Duitsland te kopen!
Goedkoper, meer keus, en de extra's zijn er vele malen voordeliger dan hier.
Maak je om de service geen zorgen want iedere Fiat of Ford dealer zal je graag in zijn klantenbestand op nemen.
Voor de opbouw kun je bij iedere caravandealer terecht voor service.
Ik spreek uit ervaring!
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

mmdem schreef:Frans ik kan je alleen maar adviseren om je camper in Duitsland te kopen!
Goedkoper, meer keus, en de extra's zijn er vele malen voordeliger dan hier.
Maak je om de service geen zorgen want iedere Fiat of Ford dealer zal je graag in zijn klantenbestand op nemen.
Voor de opbouw kun je bij iedere caravandealer terecht voor service.
Ik spreek uit ervaring!
ik lees hier dus dat je in Duitsland je geld uit geeft en dan de garantie en service hier laten uitvoeren... :shock: :shock: :shock:

En dan denk je dat als je een probleem hebt dat ze dan hier met open armen op je staan te wachten../

ja natuurlijk wel voor een grote beurd maar die mag je dan ook gewoon betalen.

Veel goedkoper..? ja ik heb goedkopere campers gezien maar dan moet je wel 200 kilometer van de grans af zijn want alle echte goedkope campers worden door nederlands handelaren daar weggekocht en vindt je hier teruggedraaid weer op de markt.
ook ik heb daar campers weggehaald maar ik vind dat je het iets te makkelijk voorsteld.
Woon je aan de grens..? Ja dan kan dat makkelijk zijn.
Woon je in het westen..? Dan heb je eerst een pak kilometers voo de boeg om daar te kopen en als het een klus is welke meerdaags is waar denk je dan te slapen..?? Ik zou het iets genuanceerder brengen en of als kopers ietsje meer nadenken voor je die stap doet.

Groetjes Hugo
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:



Bericht door Autocaravana »

Mijn California komt ook uit Duitsland. Na een paar maanden ging de katalysator kapot, net na de garantietermijn. De plaatselijke VW-dealer in Nederland, waar ik geen klant was, heeft er een nieuwe onder gezet en bij de importeur bereikt dat het 'coulance' werd. Hij heeft dus niets aan mij verdiend en toch erg zijn best gedaan.

Zo kan het dus ook.
Jan
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2876
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard



Bericht door mmdem »

Sommige mensen hebben nog steeds niet door dat we in Europa leven en de grenzen dus opgeschoven zijn.
Ook in Nederland voorziet het Burgerlijk Wetboek in een productaansprakelijkheid van de fabrikant, en of een Nederlandse dealer daar nu een beroep op doet of een Duitse maakt dus niets uit.
Ook mijn ervaring is alleen maar positief.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Volgens mij is het zo dat je leverancier de enige is die je garantie moet afhandelen.
Die mag je ook niet doorsturen naar de fabrikant of de dealer.
Met een camper uit het buitenland ben je dus volledig afhankelijk van coulance van de dealers hier.
Je moet dan maar kijken of je dat waard vindt.
Dus bij pech binnen de garantie is er in nederland niemand die je wettelijk MOET helpen.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

@Hugo,

Ach, wij in Nederland vinden 300km al een heel eind rijden, maar bijv. een Duitser of Fransman zal dit anders ervaren. Plus dat de keuze van de dealer ook van allerlei andere factoren (1 ervan is vakmanschap) afhangt. Persoonlijk rijd ik dan liever een paar (honderd) kilometer extra en wordt vakkundig geholpen dan dat ik naar de dealer op de hoek ga die er geen bal van snapt. Zoals je misschien nog weet heb ik dat vorig jaar een keer gedaan en dat kostte me toen een andere motor om over de stress en het geld maar te zwijgen.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bendia
Berichten: 557
Lid geworden op: ma 15 okt 2007, 18:33
Locatie: Vlaamse Ardennen



Bericht door Bendia »

wij hebben ook de ervaring zoals fransfit , wij zijn enkele maanden op zoek gegaan naar een bepaald type camper en als je bij sommige dealers een 3de of 4de maal aankomt met vragen is het net of je komt hun tijd vergallen en sommigen durven al eens te denken die komt weer zagen en heeft geen geld om te kopen :oops: je kan dit zo zien aan hun handelingen . Wij hebben dan ook elders gekocht zo simpel was dat en ja ik ben terug geweest bij die dealer met de aangekochte nieuwe camper :lol: en vroeg hem wat een sateliette schotel moest kosten , wel wij hadden geen keuze die man sloeg een mapje open en zegde mij dat het ongeveer een kleine 2000 € zou kosten , gaf zelfs geen merk of type het was dat of niets :) In augustus gaan wij naar de beurs in Dusseldorf en daar kopen wij onze optie's , reisje is snel terug betaald hoor :D

het is nu niet om delaers in een slecht licht te stellen maar je komt tenslotte geen broodje kopen maar wat anders en dan is informatie toch belangrijk ; als je ziet hoeveel jonge campers er te koop staan wegens miskoop dan weet je het wel :wink:
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

Ik heb een (nieuwe) camper gekocht in (zuid)duitsland. Voor garantie ben ik twee keer bij een dealer van hetzelfe merk in (oost) duitsland geweest.
Géén enkel probleem, de kosten worden verrekend met de fabriek!

(o ja, en waarom ik niet in Tsjechie gekocht heb is omdat ze daar denken de volle mep te kunnen aanrekenen, dus geen korting zelfs niet bij geen inriul)
Plaats reactie