weinig verkooplust verkopers/dealers

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard



Bericht door mmdem »

Zo zie je maar:

De uitzondering bevestigd de regel!
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Ja, er zijn nog zat mensen met "hart" voor de zaak en de klant, eigen of in loondienst. Uitzonderingen die de regel bevestigen slaat dan ook op een minderheid (vooral jonge gasten) is mijn ervaring.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Mieke tVD schreef:Zoals ik in een ander topic al eerder schreef kan ik er echt niet tegen alles maar van één kant te belichten. :wink:
Het schijnt in mijn karakter te liggen om te zeggen: Ja, maar! :lol:
Hé wat gek, dat heb ik nou vaak ook! :lol: :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51



Bericht door Godfried »

Ach ja , die 2 keer in ongeveer 40 jaar zijn leuke dingen om te onthouden, de andere ongeveer 40 auto aankopen gingen normaal hier en daar een attentie van het bedrijf en vooral goede service en je blijft toch steeds weer teruggaan.
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:



Bericht door fransfit »

Wat een leuke belevenissen en verhalen zitten erbij, bedankt voor de persoonlijke reacties. De kleine handelaar krijgt een mail van me.Ik blijf verder zoeken en misschien wel tot in Duitsland, heb contact gehad met ABCcampers aldaar, die willen wel leveren en hebben veel dealerschappen, kent iemand ze ??
Omdat ik niet in NL woon mag ik hier met een Buitenlands kenteken rijden, dat is misschien nog interessant met een duitse camper. Als ik wat gekocht heb laat ik het weten. Duurt wel even want we zijn nu met de boot op weg naar Berlijn voor ongeveer 3 maanden. Ayo van Frans.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)



Bericht door Vodnik »

fransfit schreef:................Omdat ik niet in NL woon mag ik hier met een Buitenlands kenteken rijden, dat is misschien nog interessant met een duitse camper.................
Wel uitgeschreven zijn uit NL, anders kom je nog voor verrassingen te staan die wel op te lossen zijn maar véél energie kosten!

Of het int. is ligt aan het land waar je woont. Als het Denemarken is, is het niet zo gunstig maar Dld / CZ , B(?) wel.

Pietr
Gebruikersavatar
fransfit
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 14:53
Locatie: Andijk
Contacteer:



Bericht door fransfit »

Het is officieel Curacao op dit moment, maar we zijn nogal veel in NL, vinden ze op C niet zo erg als je dat beetje IBbelasting maar betaald. Wij willen in de zomer met de boot en in de winter met de camper, dat hebben we voorheen ook jaren gedaan, zo wordt aan ons zwerversbloed het meeste recht gedaan.
Ayo van Frans.
JHV
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 19:58



Bericht door JHV »

Wij voelden ons toen we een caravan zochten, ook wat in een hoek gezet. Wij zochten een caravan die er mooi uitzag, aan onze indelingseisen voldeed. We hadden jaren ervaringen met de vouwwagen en een camper. We wisten wat we wilden. Daardoor wisten we ook dat we echt tegen die ene caravan aan moesten lopen. Ik wilde niet meer zelf sleutelen of opknappen, dus het moest er goed uitzien en direct aan onze eisen voldoen. Daardoor wisten we niet of we een een 5 jaar oude of een 10 jaar oude caravan zochten. Ons budget was geen probleem.
Onze max was dus niet een bepaalde geldsom, maar een caravan vanaf 4 a 5 jaar. En tot maakte niet uit. Toe we een knaus van 10 jaar oud mooi vonden werden we gelijk in een andere categorie kopers ingedeeld. Ik vond dat echt een kwetsende ervaring. Voor hetzelfde hadden we een veel jongere caravan uitgezocht. Maar we wilden bv geen oven, wel een groot was/wc ruimte. Het resultaat was dat we bij deze dealer weg zijn gelopen. Als de caravan die we zoeken een 10000 euro kost is het prima, maar goedkoper kan ook. Omdat we in zijn voorraad een ons aansprekende caravan van 10 jaar zagen, die er vlekkeloos uitzag ook goed vonden, gingen ze er vanuit dat we niet wisten wat we zochten en toch voor de goedkoopste gingen. Maar dat niet wilden/durfden te zeggen. Maar wij gaan voor "onze" caravan.
En we kicken niet op nieuw, een goeie gebruikte is ons misschien wel liever.
Die luxe konden we ons veroorloven, we hadden net onze camper goed verkocht.
Uiteindelijk bij een handelaar een Knaus uit 1997 gekocht waar wij geen gebruikssporen aan konden vinden en de onderhoudshistorie bij was.
Het was wel erg leuk om naar een demonstratie van deze dealer te gaan over verschillende movers. Hij herkende ons en wist nog van ons bezoek en vroeg wat voor caravan we gekozen hadden. En of we nu een nieuwere zochten. "Nee, we komen alleen voor informatie over movers want die willen we eronder laten zetten. Tot nu toe lijkt de volautomatische Truma ons wel wat".
Ook dat paste weer niet in zijn beeld blijkbaar. Ik werk mee aan trainingen in omgaan met agressie, word ingehuurd als trainingsacteur en P&O man, en ben dus ook gespits op non-verbale communicatie. Soms hebben verkopers echt niet door wat ze uitstralen en eigenlijk zeggen. Ongelooflijk!.

Gelukkig hebben we een goed caravanonderhoudsbedrijf gevonden met een no-nonsense bezetting. Lekker praktisch vaklui en (bijna logisch) geen verkopers maar werkmensen.
Het kan echt wel en ze zijn er ook echt wel. Soms even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Johan
Moveo Ergo Sum
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

JHV schreef: Gelukkig hebben we een goed caravanonderhoudsbedrijf gevonden met een no-nonsense bezetting. Lekker praktisch vaklui en (bijna logisch) geen verkopers maar werkmensen.
Het kan echt wel en ze zijn er ook echt wel. Soms even zoeken, maar dan heb je ook wat.
Johan
Mijn ervaring is als er iemand in stofjas en de handen afvegend aan een poetsdoek met een grote glimlach op je afkomt en je vraagt of hij helpen kan je meestal goed zit. :)

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
pedro V
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 22:07
Locatie: almere



Bericht door pedro V »

er zit verschil in garanties, bij een fabrieksgarantie meestal bij een nieuwe camper zit ook een mobiliteits service voor problemen onderweg en dan kan je terecht bij elke dealer in de eu.deze service kan je vaak verlengen, maar dan moet hij in onderhoud zijn bij je huisdealer. bij een garantie van een bedrijf wordt het anders en zal je altijd in overleg moeten gaan of afspreken (schriftelijk) als je de camper koopt. groetjes.
een tevreden tdi roker is geen onrust stoker
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:



Bericht door Blauwkous »

Leuk die verhalen. Ik heb er ook twee!
De eerste vanuit de keuken van Ford Nederland.
In de jaren 90 ben ik als "mol" in een zeer slecht lopende dealerbedrijf beland. Wat was de reden van de slechte financiële staat van de dealer? Een verkeerde directeur die wel een top-verkoper was maar geen directeur. Daar kwam ook de arrogantie om de hoek kijken. De verkopers keken zelfs op de garage medewerkers neer. Actie van Ford: er moest geschilderd worden en dat moesten de medewerkers zelf doen. Dat wil zeggen ALLE medewerkers. Kantoor, werkplaats en verkoop. Dat hielp al wat. Vervolgens moesten de verkopers op cursus, verzorgd door een door Ford Nederland ingehuurd extern bureau. Daar werden vooroordelen over kleding en vrouwen flink aangepakt. Helaas hebben niet alle landelijke verkopers het goed begrepen. Die van het bewuste bedrijf wel. In plaats van failliet te gaan heeft deze dealer sinds jaren weer een gezond bedrijf. Ik verdween natuurlijk na twee maanden van het toneel :wink:. Toen hadden ze het pas door.

Nu het volgende verhaal. In oktober 2002 won ik 64.000 euro bij Lotto Weekend Miljonairs en ik besloot mijn vrouw te verrassen met een nieuw klein autootje. Ze reed een oude Suzuki en het leek me daarom logisch bij de plaatselijke Suzuki dealer binnen te stappen. Er waren meer klanten en ik ging maar vast wat bekijken. Komt de vrouwelijke verkoopster naar me toe met het verzoek niet in de auto's te gaan zitten (komt al weer bekend voor). Ik heb haar gevraagd of ze wel eens TV keek en me misschien herkende. Ja hoor: de winnaar van de TV quiz. Ik ben gewoon weg gegaan en er kwam een Daihatsu waar ze nog steeds in rijdt. O ja, de verkoopster (op zich al uniek in de autobranche) was de dochter van de eigenaar!

Moraal: wat maakt een pak of een driedelig mantelpakje uit? De (verkeerde) mensen komen direct naar je toe en stellen zich voor, zeker als er een Italiaans zweempje over ligt (kocht ik voor de bruiloft van onze jongste zoon).
Conclusie: zielige mensen.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Giaka
Berichten: 601
Lid geworden op: do 02 sep 2004, 0:15
Locatie: Deventer



Bericht door Giaka »

Ben wel ooit een alleraardigste verkoper tegen gekomen.
Alleen nam hij mij niet serieus.
In opdracht van een bedrijf moest ik een nieuw mode softwear
programma kopen. Uitgezocht en afspraak gemaakt met de
verkoper. De eigenaar van het bedrijf ging mee, maar het
enige verstand van computers welke hij heeft is hoe je email
moet versturen, verder er geen kaas van gegeten, ik moest
het woord doen.

Maar ja ik ben een vrouw en de eigenaar is een man. De verkoper
richtte zich het hele gesprek niet tot mij maar tot de eigenaar.
Ik stelde een technische vraag en de verkoper antwoorde elke
keer richting de eigenaar. Alles wat ik vroeg werd met een
minachtend blik beantwoord om vervolgens weer met een heel
charmante blik in zijn ogen met de eigenaar te gaan praten.
Die gaf geen antwoord want hij begreep er helemaal niets van
en verwees elke keer door naar mij.
Maar de verkoper viel mij gewoon in de rede en ging verder
met zijn verhaal richting de eigenaar.

Wij raakten steeds geiriteerder, en de eigenaar viel op een gegeven
moment de verkoper in de rede met de opmerking dat als hij wat
wilde verkopen dat hij dan toch echt het woord tot de vrouw (ik dus) in het
gezelschap moest richten omdat zij de computer specialist was en de eindbeslissing zou nemen.

Zijn antwoord was letterlijk 'vrouwen hebben toch geen verstand
van softwear en al helemaal niet op dit specifieke gebied, dat is
meer iets voor mannen".
Zoals jullie wel zullen begrijpen was het gesprek hierna afgelopen
en liep de verkoper zodoende een deal van 25.000 euro mis.

De beste man is een half jaar later bij dat bedrijf ontslagen......
ik denk dat ik wel begrijp waarom :wink:
O wat fijn we rijden in een Chamail Design
madeleine
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 22 jun 2003, 8:50
Locatie: ashford middlesex engeland



Bericht door madeleine »

Wij hebben ook altijd in duitsland gekocht en wel alle 6 campers :D bij dezelfde dealer. Wilde geen engelse camper hebben, vandaar. Toen wij een keer een paar onderdeeltjes voor 1 van de Adria's nodig hadden, heb ik de Adria dealer hier in engeland gebeld. Hij zou het onderdeel opzoeken en terug bellen. haha, niet dus. Ik weer bellen en hij kwam natuurlijk met een stom excuus aan, maar hij zou het bestellen. Na 2 maanden wachten en meerdere telefoontjes heb ik de dealer in duitsland gebeld en had het onderdeel binnen 3 dagen.

Hadden problemen met de 12v een paar weken geleden en zijn naar duitsland gegaan. Op de zondagmiddag weggereden om 2 uur engelse tijd en kwamen om 1 uur 's nachts bij de dealer aan. Om 8 uur stond de camper in de werkplaats en waren klaar om 3 uur 'smiddags. Gelijk de jaarlijkse checks laten doen. Zijn toen 1 nacht in het Sauerland gebleven en via een supermarkt in limburg ( voor m'n hollandse boodschappen) terug gereden en waren woensdag om 2 uur weer thuis hier in engeland.

Hadden ook dinsdag thuis kunnen zijn.
Wij vinden dit geen probleem en beleven dit als een leuk avontuurtje.

Groetjes

Madeleine
woon al veel te lang in engeland.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Bij de aanschaf van onze huidige Hymer hebben we erg goede ervaringen opgedaan bij flevocampers in zeewolde.
We konden onze Laika inruilen, hiervoor had ik telefonisch en via mail van te voren een globale prijs indicatie laten maken omdat het voor ons nog al ver rijden was.
Bij aankomst werden we keuring te woord gestaan, kregen fijn de tijd om alles goed te bekijken in alle rust.
Kregen koffie en voor al de tijd.
De verkoper heeft onze camper bekeken en we werden het eens over de prijs.
We wilde graag een proefrit maar omdat de hymer in de showroom stond (achter in) wilde hij dit wel doen maar dan wilde hij wel de zelfde dag een handtekening op het koop contract.
Dat vonden wij de snel dus hebben we aangegeven dat we er echt over na wilde denken. De prijs zakte van uit zijn kant nogmaals om te proberen of we toch niet wilde tekenen..:)
Toen we dit niet wilde accepteerde hij dit en hebben we afgesproken om te bellen als we er uit waren.
2 dagen later gebeld dat we akkoord gingen onder voorbehoud van de proefrit. Daar een datum voor afgesproken en de proefrit beviel uitstekend dus contract getekend en de camper 2 weken later opgehaald.
Stond netjes klaar, goed gewassen, watertank half vol, boiler aan, koelkast aan dat soort zaken.
Hij wilde ons een uitleg geven maar omdat we al de zelfde hymer gehad hadden was dat niet nodig.
Kon zelfs de naam en het telefoon nummer van de vorige eigenaar krijgen als ik die iets wilde vragen.

Kort om wij zijn ondanks onze jonge leeftijd in de camper wereld erg netjes behandeld, en ik voelde me zeker serieus genomen door de verkoper. Hij nam de tijd, pushte niet en werkte de zaken netjes af.
Sleuteltjes netjes bij besteld (was maar 1 setje nu 2 setjes) beugels voor fietsen drager + bandjes bij besteld zonder dat we er om gevraagd hadden.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Plaats reactie