Vragen over airco, bekleding en cruise control

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Globecar53
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 9:01

Vragen over airco, bekleding en cruise control



Bericht door Globecar53 »

Goedemorgen allemaal,

In onze a.s camper heeft de vorige eigenaar andere stoelen geplaatst. Dit ivm een betere verstelbaarheid en armleuningen. De bekleding van deze stoelen wijkt nu af van die van de rest van de camper. Graag willen we op de cabinestoelen dezelfde stof (of ongeveer dezelfde) hebben. Weet iemand een oplossing? Of evt een bedrijf (via een pb-tje). Daarbij komt dat de stoelen erg hard zijn. Weet iemand daar een (verzachtende) oplossing voor?
Dan mbt airco: is het mogelijk een motorairco te laten plaatsen? Zo ja, hoeveel kost dat ongeveer en bij wie kan dat?
Mbt de cr. control: het lijkt ons erg handig deze assessoire op de camper te hebben. Kan dit er tegen redelijke prijs op gezet worden?
Omdat de vragen vrij 'commercieel' van aard zijn moeten de recties mogelijk via pb's verstuurd worden. Ik merk het wel.
In ieder geval al bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Vr groet,
Theo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19156
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Misschien kun je merk/motortype/bouwjaar er bij vermelden.

Zijn de nieuwere Fiats niet fabrieksmatig voorbereid op cruise control, zodat dat ook
achteraf nog eenvoudig kan worden aangebracht?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Globecar53
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 9:01

Vragen over airco, bekleding, cr.control



Bericht door Globecar53 »

Op het (terechte) verzoek van Aloys:
het gaat om een Dethleffs Bus 2 uit 2000. Motor: 2.8 iDtD (als ik het goed zeg zo).

Groet,
Theo
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland



Bericht door DHM »

Achteraf inbouwen van een airco en cruise control is mogelijk bij de fiat motoren en modellen.
Voor een airco rekenen ze in Leeuwarden ca. 2400 euro.
Voor een cruise control moet je rekenen tussen de 250 en 600 euro afhankelijk van het merk en type.

Groeten Diederik
Globecar53
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 9:01



Bericht door Globecar53 »

OK. Bedankt Diederik. Is toch een hoop geld, vooral voor de airco. Dus nog maar even over nadenken.

Gr
Theo
Barry20011
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 16:17



Bericht door Barry20011 »

Heb dit begin dit jaar laten doen, EUR 2.600,-, een motorairco op onze Peugeot Boxer uit '97. Het is veel geld, maar ik vind het dubbel en dwars waard. Op een camping zie ik me niet met een loeiende airco staan (ook geen behoefte aan trouwens), en onderweg kan het echt warm worden met de zon op de grote voorruit.

Je bedient 'm door eenvoudig een schakelaar in te drukken, regelen gaat via de bestaande warm/koud regeling op het dashboard.

Afbeelding

Overigens heb ik tegelijk een Waeco cruise control laten monteren, te bedienen via een pookje aan de stuurkolom (ik dacht dat ik hier EUR 250,- voor betaald heb).

Afbeelding

Ben over allebei erg tevreden, echt een stukje comfort voor onderweg. Heb het overigens laten doen bij de firma Hek in Enschede.
Peugeot Boxer - Mabo opbouw - Rolstoel aangepast
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk



Bericht door Stieneke en Donald »

In België zijn airco`s goedkoop! Het heet daar ARKO (Alle Ramen Kunnen Open) :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Mona
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 16:51
Locatie: Heemskerk, N-H
Contacteer:



Bericht door Mona »

Wij hebben ook ARKO en het was afgelopen vakantie in Italie goed te doen, maar je bent wel helemaal verwaaid :D dus een motor airco lijkt mij haske fijn!
Plaats reactie