Kwaliteit LMC campers?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
indeheki
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 8:42
Locatie: Leuven - België

Kwaliteit LMC campers?



Bericht door indeheki »

Beste allen

ik ben van plan binnenkort een camper aan te schaffen en kwam een LMC tegen die binnen onze mogelijkheden ligt. Heeft iemand ervaring met lmc's? Diegene die ik vond is van 95 met een 2.5 tdi. Het zou fijn zijn moesten jullie wat ervaringen kunnen delen en misschien ook aandachtspunten?

Alvast hartelijk dank

Mvg Kim
indeheki
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 8:42
Locatie: Leuven - België



Bericht door indeheki »

Geen LMC rijders op het forum?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Niet zo ongeduldig, in het weekend wordt er altijd minder snel gereageerd omdat men dan lekker op stap is met de camper. tevens is het ook vakantietijd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker



Bericht door Laurens »

Wij rijden sinds 2007 met een LMC 630G van 2005 en we zijn gewoon tevreden. Soms denk je dat de afwerking net wat beter had gekund, maar dat is tot op heden altijd in de marge geweest.
Onze vorige camper was van eind jaren 80 en die was echt oerdegelijk qua opbouw, met echt massief hout dus op dat punt echt top.

Ik zou zonder aarzeling iemand die een LMC overweegt zeggen dat het een goede keus is. Suc6 bij de overwegingen.
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Aandachtpunt is aluminiumrot, Let op blaasjes op de deur en de onderste randen.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Gebruikersavatar
steeg 73
Berichten: 917
Lid geworden op: za 24 jan 2009, 20:00
Locatie: Ringe Neugnadenfeld BRD



Bericht door steeg 73 »

Sorry voor de late reactie maar beter laat dan nooit :wink:

Zoals te lezen in mijn onderschrift zijn wij ook in het bezit van een LMC.
Het is een oud beestje van 91 maar wij zijn er zeer tevreden mee :D
Het echt noemenswaardige nadeel wat ik en vele andere LMC (ex)eigenaren van dit model kunnen noemen is het gebrek aan bergruimte,maar dit heb ik opgelost door een dakkoffer te plaatsen :!:

Groeten Chris
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Afbeelding
bauke
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 aug 2008, 20:05



Bericht door bauke »

Hallo,

Ik heb vorig jaar een LMC liberty 690i uit 1996 met een een 2.8 jtd motor gekocht en deze (bijna) helemaal opgeknapt. Ik heb geen grote afwijkingen kunnen vinden.

Alleen het "installatiewerk" vond ik vrij amateuristisch afgewerkt.

En iid bij mij zaten er ook blaasjes op het aluminium boven de rand thv bovenkant vloer.

Bauke
Il dolce far niente!
Raynus
Berichten: 14390
Lid geworden op: vr 07 dec 2007, 10:47
Locatie: Schoonhoven



Bericht door Raynus »

Hallo ,
ook wij rijden LMC 5400, weg er mee :wink: maar dan op pad natuurlijk.
Op een J5, motor 2.5 diesel, geen turbo, kleine pech dinggetjes, maar verder super tevreden.
Als je geen nieuwe koopt kom je altijd wat tegen hoor, maar vooral genieten dus.

Afbeelding
Afbeelding
en natuurlijk >>> :?
Laatst gewijzigd door Raynus op wo 22 jul 2009, 8:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De fietsen achterop de camper
En er op uit , genieten en tot onderweg. ,.-)
vogtlander
Berichten: 128
Lid geworden op: di 23 sep 2008, 21:13
Locatie: Ergens in het Noorden

Kwaliteit LMC campers?



Bericht door vogtlander »

Ja ook een trotse bezitter van een LMC 5600 (1999) met 2,8 I.D.T.D. rijdt prima.
Fijne ruime auto mooi degelijk afgewerkt ik vind het gewoon een hele fijne wagen en ik heb er tot vandaag nog geen spijt van de aanschaf.

Vogtlander
On the road en still at home

Challenger 402 op een ALKO Chassis met een fiat 2.8 JTD
Marcenlies
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:07
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:



Bericht door Marcenlies »

Ook wij hebben een LMC. Reageer nu pas omdat we de weekenden zoveel mogelijk op pad zijn.

Wij hebben een 6400 LMC Liberty van 1992 Fiat Ducato 2,5 TD.
We zijn super tevreden. Het motortje heeft ons al op grote hoogtes gebracht.

Het woongedeelte hebben we hier en daar wat naar onze wensen aangepast. Minpuntje van ons model is inderdaad de bergruimte, wij gebruiken de alkoof dan ook voor bagage ed.

Wij vinden het een degelijke en fijne camper.

Gr Lies
www.marcenlies.nl

We gaan op vakantie en we nemen mee.....onze LMC !
indeheki
Berichten: 23
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 8:42
Locatie: Leuven - België



Bericht door indeheki »

hey allen

bedankt voor de reacties en aan de andere niet op vakantie zijnde lmc'ers lat maar komen... :-)


Ik ben blij te melden dat ik vanaf gisteren ook een LMC rijder (alles rijder binnenkort dus) geworden ben...

Ik heb alleen geen enkel idee welk type het is lol staat op LMC Liberty, tis een alkoof uit 1995 met een 2.5td. Deurtje en keuken achteraan.

Nu ik toch bezig ben, iemand al op wintersport geweest met zijn/haar lmc? Ik zag dat de tank onderaan zat met ringverwarming erdoorheen maar ik denk niet dat de -30 in de franse alpen overleeft? Iemand ideeën of liever nieuw draadje?

Groeten en al bedankt voor alle reactie totnu...

Kim
zwalker
Berichten: 42
Lid geworden op: za 02 apr 2005, 8:49
Locatie: Veendam
Contacteer:



Bericht door zwalker »

Ook wij hebben een LMC 6700 van 1992, brengt ons overal, we hebben zelf ook er al veel aan gedaan, daar was de prijs ook naar en we zijn zelf handig, dus dat scheelt. Met de kerst in Arcen gestaan -11 geen probleem gebruik je wat meer gas :D
Zijn nu in Zweden camper houdt zich goed.
Afbeelding


Wees tevreden met minder, dan krijg je meer.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Ik begrijp uw vraag heel goed, maar u dacht toch niet dat een LMC eigenaar hier een verhaal op hangt over hoe slecht zijn LMC is.
Hij moet hem namelijk ook nog eens verkopen.. :wink:

Het is in mijn beleving zo al zo een verkeerde manier van vraagstelling. Dat is u niet aan te rekenen hoor maar ik bedoel het in het algemeen.

Stel u hebt een goede LMC en dan komt er een gek en die gaat LMC totaal afkraken. Zou u dan blij zijn als u uw LMC net wil verkopen.?
Er zijn hier veel te veel wijsneusen die rustig roepen dat het een slechte camper is zonder dat ze er zelf 1 hebben. Dan kunnen ze zich ook eens profileren.
Goede en slechte campers hebben we door alle merken heen.
Een goed bekend staande camper die 10 jaar buiten heeeft gestaan is gewoon een minder goede dan een slechter merk die altijd binnen heeft gestaan. Kijk ter plaatsen en meet en onderzoek. Daar vind u uw antwoord .... :wink: :wink:

Veel succes met uw goede camper.. :wink: :wink:

Hugo....
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Hugo,

ik ben het helemaal met je eens.
Het leuke is, als je direct met campereigenaar gaat praten dan krijg je wel te horen wat de slechte eigenschappen zijn of beter gezegd de minder goede eigenschappen zijn.
Zo ouwe hoer ik tijdens de vakantie heel wat af. :D :D
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Plaats reactie