Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Kan iemand verzinnen wat dat veertje aan de onderkant van de "verste" rib doet? Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Kroppie »

dat veertje houd dat u-vormige sierlijstje erom heen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Ah, juist.
Dank.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door veetee »

Paul, welk merk olieradiator is dit, en hoeveel Watt is ‘ie?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Cee Pee »

https://www.dewitschijndel.nl/eurom-rad ... sqr=Oliege&

Zie het topic "wat heb je vandaag aan je camper gedaan"
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door PaulBng »

Juist
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door veetee »

Dank! :thumbup:
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jansloos »

Hij houdt dat sier, o je weet t al.

Zie je wel ik moet tegen de opmerkingen in veel meer op camperforum kijken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Forumlid Bertt kwam vanmiddag mijn nieuwe omvormer brengen.
Het is, inderdaad, een beest van een product en zeker in vergelijking met de huidige "Chinees" welke er nu in zit die dezelfde power heeft.
Ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat die niet defect is, maar gewoon steeds in de veiligheid slaat.

Morgen dan maar eens gaan monteren.

Afbeelding
https://www.omvormer-omvormers.nl/conte ... 3_amp.html
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Kroppie »

mss een of meerdere mosfets stuk, waardoor hij niet meer aan het totale vermogen komt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Zou kunnen Jos,
Maar dat ding deed het meteen al niet tevredenheid stellend toen ik hem kreeg. Lees maar even hier. Maar ja, via E-Bay, dus dan is garantie wel altijd een zorgenkindje.
Ik kijk hem na als ik thuis ben.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
za 01 dec 2018, 23:36
Ga ik, een paar uur geleden, even snel naar "Bon Preu", zeg maar de Spaanse "Albert Heijn", om sla en zout te kopen.
Valt mijn oog vlak bij de kassa op deze aanbieding.

3 Pakjes Koffie van Dolce Gusto + de machine Krups KP 1108 voor 39,95.
Dus die maar gekocht. :-B

Afbeelding

Maar eens flink aan het proeven en experimenteren geweest vanavond en nu zit ik trillend te typen door de overvloed aan cafeïne. :shock:
Bij het pakket zitten ook nog een boekje met waardebonnen. 5 stuks van € 1,- op een doosje capsules, en een inschrijvingsbewijs voor de club waarbij je (schijnbaar) punten kunt scoren, bij elke capsuleaankoop, die dan later weer tegen korting inwisselbaar zijn. Zal wel even duren voor ik precies in de gaten heb hoe dat werkt, want dat alles is in het Spaans.

Een uur bezig geweest om de kastjes opnieuw in te richten zodat ik het apparaat op kan bergen. Morgen even een legplankje bijzagen, beter gezegd: een stukje afzagen, zodat ik ook nog wat meer kan opbergen. Vooralsnog werkt het apparaat keurig met mijn omvormer.

De prijs van de koffie is wel duur. 16 kopjes kosten ongeveer € 5,-. Dus als ik straks weer thuis ben gaat de draaibank aan en ga ik een hervulbare capsule maken. Ik heb nog een 3/4 vel A4 RVS zeefmateriaal. Dit zit ook in bakjes van bijvoorbeeld de grotere hogedruk koffiemachines en ik heb destijds voor de Senseo ook zo'n houder gemaakt, dus dat gaat wel lukken.

Nu is er nog één nadeel. Ik drink de koffie altijd uit een beker en deze machine is niet automatisch. Ik moet dus wachten tot de beker vol genoeg is. Daar staat dan weer tegenover dat, als het mij goed bevalt, ik later gewoon eens een duurder exemplaar kan kopen.
Ik zette altijd koffie met een gewoon filterapparaat. Een volle pot zetten geeft wel lekkere koffie, maar 1 beker geeft steeds een vreemde bijsmaak. Hoe dat kan is mij een raadsel.

De oplettende lezer heeft dit vast wel gezien.
Maar nu deed de Dolce Gusto het niet goed meer. Dus een nieuwe omvormer laten komen, maar dat gaf ook geen resultaat.
Vandaag gebeld met Leertronics, de leverancier van de omvormer.
Een heel prettig gesprek gehad, want ik dacht dat de omvormer niet toereikend genoeg zou zijn. Volgens de medewerker echter zou het een zaak zijn van de accuspanning. Ondanks dat de spanning, belast , niet onder de grens komt, kan het zijn dat door de drukpomp en het verwarmingselement de afname te groot wordt. Door het pulseren van de pomp is de tijd om normaal te reageren te traag voor de omvormer.
Helaas maakte de man zelf al een opmerking over bepaalde Dolce Gusto's die problemen geven. Ik had dit hem nog niet verteld.
Dat verklaart ook waarom ook de andere omvormer het eerst goed deed en pas later niet. Ik had net een hele volle accu.

Op mijn opmerking dat ik het wel lastig vond dat ik zelf, handmatig, de omvormer opnieuw moet opstarten kwam de man met een uitstekend antwoord.
-Bij de automatische reset, kan het zijn dat er een storing is in het circuit. Die omvormers zullen dan steeds opnieuw opstarten. Als je zelf niet aanwezig bent en dit niet in de gaten hebt, kunnen de "lelijke" gevolgen wel eens gaan tegenvallen. Volgens hem dan ook de reden waarom zij hebben gekozen om handmatig op te starten.
Verder stond er in de Duitstalige versie van de handleiding dat er "kortsluiting" zou zijn als de Led rood knippert. Volgens de Engelse vertaling staat daar inderdaad "overbelasting".

Ik heb nu een hele volle accu, ik sta nu heerlijk in Albir. Ga dus nu een kop koffie maken. Ennuh, als die er weer uit slaat, dan gaat er gewoon een Senseo in. Die geven geen problemen volgens de man. Misschien iets minder lekkere koffie, maar ik heb ook niet een hele kast met cupjes nodig. Tsjonge, ze nemen veel ruimte in.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Cee Pee »

Je bent wel lekker bezig zo Rudy.
Maar ja zonder een bakkie functioneren we niet hè ☕
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door veetee »

Heb je de hervulbare Dolce Gusto cupjes nog niet geprobeerd? Ik heb ze net binnen (besteld bij ome Ali)! Nog niet geprobeerd, gaan we volgende week doen als we met Oud & Nieuw er op uit gaan.
.
66EA098A-05DA-4808-80B4-3C468D95B0A4.jpeg
66EA098A-05DA-4808-80B4-3C468D95B0A4.jpeg (69.78 KiB) 1267 keer bekeken
Plaats reactie