Wat is je nieuwste aanwinst?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door blizard »

Rudy, ik kan me niet voorstellen dat je er €624.73 voor betaald hebt...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Bob Diesel »

Heeft Rudy dan tijd om te lezen :mrgreen:
altijd aan een klus bezig toch :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jansloos »

Kan hij ook letter voor letter?

Dan is het wat voor mij :-B

Is dat handig, zo groot. Lees je dan niet met een tennis gevoel? Van links naar rechts?
Mn zus heeft een heel kleine versie. Maar dat vind ik zeker niet handig.

Er kan nog meer mee?
Wat zoal. Bv een landkaart? Technische tekeningen, enz.

Laatste vraag. Altijd zwartwit.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door blizard »

Afbeelding

Sinds wanneer draag jij een pak, en met dit weer.. zonnesteek?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door EasyBee »

Een setje computer fans met temperatuursensor en regelunit voor achter bovenste rooster van de koelkast.
Afgelopen weekend weg geweest en uitgebreid getest en goed bevonden. Bier lekker op de goede temperatuur :cheers:

Van Wattstunde zo'n Ultra Light Solarkoffer gekocht. Worden geleverd met mppt regelaar. :thumbup:
Binnenkort bij France Passion plekken uitgebreid testen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

blizard schreef:
wo 28 aug 2019, 15:20
Rudy, ik kan me niet voorstellen dat je er €624.73 voor betaald hebt...
Vanzelfsprekend kon ik hem wel ergens ietsje voordeliger vinden. Maar hij is nog altijd een stuk duurder dan een laptop of een grote smart TV. Plaatje en link had ik even snel van internet.

En ja, Jansloos, hij kan ook letter voor letter. :-B Dat kan hij ook uitspreken, dus tennisogen hoeft dus niet. TTS is in Engels en Chinees, maar wellicht krijg ik daar de NL TTS op van TomTom.
Verder kan het zowat alles wat ook een smartphone kan. Waarom deze? Omdat ik overdag in de zon wil lezen. en dat kan niet (goed) met een tablet.

Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door B1gcheese »

Een Weber Smokey Joe Premium BBQ. Ik heb hem nieuw in de doos weten te bemachtigen via Marktplaats voor slechts 15 euro. In de winkel ben je zo 60 tot 70 euro kwijt dus ik ben erg in mijn nopjes hiermee. Afgelopen weekend voor het eerst uitgeprobeerd op bezoek bij de schoonouders en hij deed het prima, mijn MOINKballen waren perfect. Deze Q is net zo goed als zijn grote broer (de Weber 57cm) die thuis in de tuin staat.

Joe gaat in het vervolg mee in de camper! En ook de mini-kolenstarter die ik in elkaar heb geflanst van wat kringloop onderdelen, waaronder een RVS Ikea bestekbakje. Die heeft ook de vuurproef doorstaan zoals je ziet :-B

Afbeelding
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Afgelopen zaterdag maar eens een gereedschapswagen gekocht bij ALDI.
Mijn oude Hazet kar naar een buurjongen verderop gebracht. Hij is 43 jaar oud en heeft héél wat meegemaakt in zijn leven. Behalve misschien dat de lade's niet zo best meer schuiven en er wat deuken of lakschade aan zit, functioneerde de kar eigenlijk nog best.
De nieuwe karren zijn helemaal ingericht om "inlays" te gebruiken, iets wat ik natuurlijk niet heb.

Het is verwonderlijk hoe weinig stuks gereedschap ik eigenlijk mis, na de herinrichting. Vrijwel alles is er nog en in goede staat.

Nu had ik nog een stel magazijnbakken van Electrolux. Laten daar nu net precies 5 op een rij in een lade passen. De smalle dan. Helaas heb ik er daar net een beetje te weinig van, dus als iemand er een paar heeft liggen houd ik mij aanbevolen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Vopper »

Die wagen heb ik mezelf vorig jaar voor m'n verjaardag cadeau gedaan :-B was toen ook mooie aanbieding.
Jammer dat er maar 1 lade tegelijk open kan, maar ja, die :bang: :bang: veiligheidseisen altijd, valt nog mee dat je er niet verplicht schoenen met stalen neuzen bij moet dragen :lol3: :lol3: .Ik denk dat ik het vergrendelsysteem maar een keer saboteer. :shh:
(Kampo zal wel in het ontwerpteam hebben gezeten :lol3: :lol3: )

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Peter LMC »

Ik heb ook zo'n kar en daar gaan meerdere laden tegelijk van open.
En weet je wat dan gebeurt :?: :?:
Dan heb je meerdere laden openstaan en dan dondert je hele kar op zijn kant. :bang:
Gelukkig niet tegen de auto of zo maar gewoon op de werkplaatsvloer.
Kun je alles meteen weer even sorteren.
Dus moet ik altijd goed opletten dat ik niet meerdere laden tegelijk open zet/schijf.
Het is even wennen dat er maar een lade open gaat maar dat is voor de safety.
Goed ontwerp. :thumbup:
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Vopper »

Ja, dat het voor de veiligheid is schreef ik al, maar het blijft irritant ;;-)
Tegenwoordig moet alles voor de veiligheid dichtgetimmerd worden, maar prettig ermee werken? :wtf: :wtf:
Mensen gebruiken steeds minder gezond verstand lijkt het.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Hoofdnoorman »

Oh, het is tegenwoordig normaal dat er nog maar één lade per keer open kan. Met mijn oude Hazet was dat niet het geval. Ja, en inderdaad, die is al verschillende malen omgekieperd. Maar goed, hij heeft ook regelmatig een hefbrug ondersteund, is een keer van de trap gevallen, een keer vanaf de hefbrug op de vloer gevallen (i.v.m. schrobben) en verschillende malen aangereden.
Toevallig wel allemaal zaken waarvan ik zeker weet dat de nieuwe kar dit niet zal overleven.

Maar, als je het niet gewend bent is dit inderdaad lastig maar ook eenvoudig te verhelpen.
Pak de lade er uit en rechtsachter even peilen aan de vergrendelstift. Dan schiet hij terug en blokkeert de rest niet meer. Ik was even te onvoorzichtig en daar brak gelijk wat af, maar ik wil de onderste grote lade altijd open kunnen krijgen afzonderlijk van alle andere lade's. Maar iedere lade heeft zijn eigen vergrendeling.
Neen, geen foto's meer, ik ben blij dat ik nu net de kar bijna heb ingericht. Al met al nog een flinke klus omdat, wij oudjes, niet werken met inlays maar met gewoon gereedschap. Ik had vroeger het beste van twee werelden gekozen en ben lang bezig geweest met de voorbereiding van de aanschaf. Hij koste destijds compleet minstens twee VW kevers ofwel ongeveer 750 gulden.
Kar van Hazet, gereedschap van Gedore (steek ring sleutels, doppenset), Belzer (schroevendraaiers), Elora (enkele grotere maten steek en ringsleutels i.v.m. prijs) en dopschroevendraaiers van Hazet. (glijden niet in de hand als ze vettig zijn)

Meteen de bovenkap er even af gehaald en een 20 x 20 buisprofiel onder het bovenblad in de kar gelast, in de volle lengte en breedte, en aan de rand. Hierop de bankschroef, waar je nu wel gewoon op kan rammen. Na montage van het plastic bovenblad, zie je er niets van.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door Dafluc »

10 forumstickers.
Afbeelding
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Wat is je nieuwste aanwinst?



Bericht door jansloos »

Rudy,

Al die merken gereedschap, ik smelt helemaal.

1 mis ik nog: Facom.

Maar dat alleen omdat ik bij de toen NL importeur werkte.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Plaats reactie