rijtuigenbelasting camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Japie schreef:Overschrijvingsgiro???????

ik betaal al jaren met automatische incasso, elke maand weer, dus dat is wel degelijk mogelijk en dat voor 3 auto,s en 1 camper.
Wij ook!!
Margolia
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: controle houderschapsbelasting (MRB)



Bericht door Blauwkous »

RobertoVW schreef:En tot mijn verbazing kreeg ik vanochtend onaangekondigd bezoek van een belastingcontroleur. Hij wilde de camper graag zien om te beoordelen of ik wel recht had op vermindering.
Onaangekondigd? Bij mij werd een half uur daarvoor keurig gebeld. Of ik wel thuis was en de camper voor de deur stond.
Ik heb vorige week net weer een bus naar een camper om laten keuren, ben benieuwd of ze weer komen. Van mij mag het.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Henry van der Veen schreef: Zie zoveel "camperbusjes" maar dan in het Amerikaanse formaat op gas die zonder problemen als kampeerauto aangemerkt worden!
Lekker goedkoop in een brandstof slurper rijden!
Wat een flauwekul. Deze bussen moeten aan dezelfde eisen voldoen. Heb ze ook aan de deur gehad toen ik een Chevy had. Geen problemen mee. En, zoals bekend zijn de eisen van de rdw minder streng dan die van de belastingdienst. Maar die laatste geeft je al dan niet een kwart tarief. Veel Amerikanen zijn wel camper op kenteken, maar krijgen geen kwart tarief. Op lpg zijn de bussen minder belastend voor het milieu als de meeste oudere dieseltjes. Dus niet zo denigrerend.
(moest het even kwijt als ex-Chevy rijder, die hem nog steeds mist :wink: )
Afbeelding
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen



Bericht door Henry van der Veen »

Dafluc. schreef:
Henry van der Veen schreef: Zie zoveel "camperbusjes" maar dan in het Amerikaanse formaat op gas die zonder problemen als kampeerauto aangemerkt worden!
Lekker goedkoop in een brandstof slurper rijden!
Wat een flauwekul. Deze bussen moeten aan dezelfde eisen voldoen. Heb ze ook aan de deur gehad toen ik een Chevy had. Geen problemen mee. En, zoals bekend zijn de eisen van de rdw minder streng dan die van de belastingdienst. Maar die laatste geeft je al dan niet een kwart tarief. Veel Amerikanen zijn wel camper op kenteken, maar krijgen geen kwart tarief. Op lpg zijn de bussen minder belastend voor het milieu als de meeste oudere dieseltjes. Dus niet zo denigrerend.
(moest het even kwijt als ex-Chevy rijder, die hem nog steeds mist :wink: )
Vertel mij dan eens wat de flauwekul is, en waarom betalen ze dan stuk voor stuk het kwarttarief?

Gewoon omdat niemand trammelant wil hebben met een bepaalde bevolkingsgroep, maar straks zulllen we wel weer horen dat het kwarttarief eraf zal gaan omdat er MISBRUIK van wordt gemaakt

Hoe verklaar je anders dat er hier schijnbaar mensen gecontroleerd worden met Volkswagenbusjes terwijl de op gas 1 op 4 zuipende chevy's NOOIT gebruikt worden als campers en nooit gebruikt zullen worden als campers lekker doortoeren.
Jah in Duitsland zijn deze auto's onbetaalboor geworden om in te rijden dus legio te koop en gaan dus lekker verder in Nederland!

En de belastingdienst gaat uit van de STAAT van de auto's als zijnde een Kampeerauto en daarom bevreemde het me destemeer dat ik zoals van vier van die amerikaanse busrijders hoorde dat ze helemaal geen keuken konden tonen en toch goedgekeurd werden en twee ervan er zelfs geen tafeltje bij hadden.... meten met twee maten dus!

Een kennis van me liep te steggelen met de RDW omdat hij de keuken en een kast als geheel met een paar vleugelmoeren los kon halen!
EN ja, hij gebruikt hem zelfs niet voor dagelijks gebruik, alleen voor KAMPEREN!
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis



Bericht door de Guust »

sinds de afschaffing van het grijs kenteken zijn er veel overgestapt naar westfalia's en amerikanen met camper inschrijving, veel van die bussen zullen inderdaad nooit als camper gebruikt worden, maar als ze voldoen aan de eisen, dan is het toch gewoon terrecht???

ja de mazen in de wet toch????
iedereen doet daar aan mee, als je morgen een manier vind om minder belasting te hoeven te betalen dan doe je dat ook.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Henry, flauwekul is dat je het over "een bepaalde bevolkingsgroep" hebt.
Iemand met een Amerikaanse bus is tuig, durven ze niet te controleren, maakt misbruik van de regelgeving en zal in zijn bus nooit camperen. Daar reageerde ik op.
Dat een dergelijke bus alleen te betalen is op gas en als er een camperkenteken opzit, of als het een oldtimer is, klopt natuurlijk.
Ik heb mijn bestelbus na afschaffing van grijs ook op camperkenteken gezet. Ga ermee naar mijn werk en doe er boodschappen mee. Ook misbruik volgens sommigen. Ik ging wel camperen met de Chevy. Heb er ook een hefdak op laten zetten. Dus om nu alle bezitters hier zo neer te zetten gaat me gewoon wat te ver.
Nogmaals, ook deze bussen moeten gewoon aan de regels voldoen. En als je daaraan voldoet krijg je het kwart tarief. Of je vervolgens elk weekend gaat camperen of het ding in je tuin zet maakt niet uit.
Dat het kwart tarief ooit gaat verdwijnen lijkt me, met de kilometerheffing in aantocht, onvermijdelijk. Maar dat is weer een ander verhaal.
Afbeelding
Henry van der Veen
Berichten: 2514
Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
Locatie: Hoogeveen

Inderdaad



Bericht door Henry van der Veen »

Inderdaad,

Zoals je al schrijft gebruikte je deze bus ook als camper, dat bedoel ik dus.

En ik vermoed ook dat je toen je de chevy ter keuring aanbood een keukenblok erin had zitten?

Ik zeg niet dat iedereen die een amerikaanse bus rijdt een aso is, in tegendeel!
Maar merk wel op dat het wel helpt als je bus niet aan de eisen voldoet om door de RDW toch als kampeerauto aangemerkt te worden.
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

fransvd schreef:
Japie schreef:Overschrijvingsgiro???????

Je kan dan bovendien de 3 maandenlijkse termijn 4 weken na de datering
betalen.
Wat heeft dat voor zin je moet uiteindelijk toch betalen.
Freek
M.Bas
Berichten: 78
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 21:34



Bericht door M.Bas »

Als je geen MRB wilt betalen moet je gewoon oldtimer gaan rijden, is nog eens goedkoper in de verzekering ook :D
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Freek W schreef:
fransvd schreef:
Japie schreef:Overschrijvingsgiro???????

Je kan dan bovendien de 3 maandenlijkse termijn 4 weken na de datering
betalen.
Wat heeft dat voor zin je moet uiteindelijk toch betalen.
Freek
Precies Freek!
En nog belangrijker sinds je zo makkelijk digitaal kan schorsen, zetten ze in Apeldoorn ook automatisch de maandelijkse incasso stil.
Overigens krijg je de automatische incasso niet automatisch!
Je zal toch eerst een machtiging moeten geven, heb je er al een voor een personenauto dan krijg je 'm voor de camper ook automatisch. De machtiging zit gekoppeld aan je fiscaalnummer!
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Plaats reactie