Massa rijklaar gewicht van een camper
Massa rijklaar gewicht van een camper
Op mijn kentekenbewijs staat het volgende,
Massa ledig voertuig 2912 kg.
massa Rijklaar 3012 kg.
Toegestaan massa maximum 3500 kg.
Opdat ik bezig ben met het te willen aanschaffen van een dakairco ( 24 kg) en auto-schotel ontvanger ( 14 kg )
en benieuwd was hoeveel ik nog aan gewicht kan hebben kwam ik het volgende tegen.
*wegens gewijzigde EU wetgeving; dit betreft het ledig gewicht van het voertuig verhoogd met het gewicht van de bestuurder (75 kg), 90% gevulde brandstoftank, 90% gevulde schoonwatertank, 2x 10 kg gasflessen voor 90% gevuld, kabelhaspel en 10 kg voor iedere meter lengte van het voertuig
Nu weeg ik zo,n 95 kg ,mijn brandstoftank is 100 liter, schoonwater is 130 liter.
en het verschil tussen het ledige gewicht en rijklaar gewicht is slechts 100 kg.
kan iemand mij/ons dat uitleggen.
mvg. Gerard
Massa ledig voertuig 2912 kg.
massa Rijklaar 3012 kg.
Toegestaan massa maximum 3500 kg.
Opdat ik bezig ben met het te willen aanschaffen van een dakairco ( 24 kg) en auto-schotel ontvanger ( 14 kg )
en benieuwd was hoeveel ik nog aan gewicht kan hebben kwam ik het volgende tegen.
*wegens gewijzigde EU wetgeving; dit betreft het ledig gewicht van het voertuig verhoogd met het gewicht van de bestuurder (75 kg), 90% gevulde brandstoftank, 90% gevulde schoonwatertank, 2x 10 kg gasflessen voor 90% gevuld, kabelhaspel en 10 kg voor iedere meter lengte van het voertuig
Nu weeg ik zo,n 95 kg ,mijn brandstoftank is 100 liter, schoonwater is 130 liter.
en het verschil tussen het ledige gewicht en rijklaar gewicht is slechts 100 kg.
kan iemand mij/ons dat uitleggen.
mvg. Gerard
-
- Berichten: 296
- Lid geworden op: zo 22 jan 2006, 18:02
- Locatie: linter belgie
Wat er op je papieren staat (theorie ) durft in de praktijk nogal eens verschillen met mekaar . Daarom zou ik in jou geval eens langs een weegbrug rijden en de wagen eens laten wegen . Stop er alles in het nodige om te vertrekken op verlof en reken evntueel het gewicht erbij van de personen die meegaan . Je mag de MTM van 3500 kg niet overschrijden , je gaat direkt merken wat je nog mee kan nemen of laten bijplaatsen .
Re: Massa rijklaar gewicht van een Camper
Hier is al eerder wat over geschreven. Dit is weer een voorbeeld hoe ongelofelijk onlogisch dergelijke wetten in elkaar steken. Ze geven aan waarmee het ledig gewicht verhoogd wordt en vervolgens nemen ze hier standaard 100 kg voor, ongeacht het werkelijke (veel hogere) gewichtGerard056 schreef: *wegens gewijzigde EU wetgeving; dit betreft het ledig gewicht van het voertuig verhoogd met het gewicht van de bestuurder (75 kg), 90% gevulde brandstoftank, 90% gevulde schoonwatertank, 2x 10 kg gasflessen voor 90% gevuld, kabelhaspel en 10 kg voor iedere meter lengte van het voertuig
Nu weeg ik zo,n 95 kg ,mijn brandstoftank is 100 liter, schoonwater is 130 liter.
en het verschil tussen het ledige gewicht en rijklaar gewicht is slechts 100 kg.
kan iemand mij/ons dat uitleggen.
mvg. Gerard
Groetjes,
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Rob
Dethleffs Trend T 6617
Lees deze nog maar eens.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... t=stelling
Gewoon even wegen in vertrekklare toestand en waarschijnlijk schrik je je r.. een beetje.
Er is bijna , let wel ik zeg bijna, geen Camper welke langer is als 7 meter of er net onder, die beladen , dus bij controle, onder de 3500kg weegt.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... t=stelling
Gewoon even wegen in vertrekklare toestand en waarschijnlijk schrik je je r.. een beetje.
Er is bijna , let wel ik zeg bijna, geen Camper welke langer is als 7 meter of er net onder, die beladen , dus bij controle, onder de 3500kg weegt.
- LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
En velen korter dan 7mtr ook of hebben heeeeeeel veel moeite om er onder te blijven. Daarom zie je tegenwoordig steeds meer met aanhanger rijden, maar dat is off-topic.CaroLen schreef:Er is bijna , let wel ik zeg bijna, geen Camper welke langer is als 7 meter of er net onder, die beladen , dus bij controle, onder de 3500kg weegt.
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Neem nou eens deze camper zal die onder de 3200kg zitten ??? Ik geloof het niet
http://www.campertechniek.eu/phpbb3/vie ... =62&t=4015
http://www.campertechniek.eu/phpbb3/vie ... =62&t=4015
Laatst gewijzigd door pietnaam op zo 08 feb 2009, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom in april naar het campertreffen, daar kan je camper gewogen worden en krijg je precies te horen hoeveel er nog bij of af moet. Natuurlijk weet de politieman/camperraar die het wegen verzorgt exact hoe alles in elkaar zit. Het gaat n.l. niet alleen om maximale gewichten, maar ook om as en wieldruk. Dus ietsje ingewikkelder dan je op het eerste gezicht zou zeggen. Zie http://www.camperpunt.nl/campertreffen_2009.htm En bij de verloting maak je ook nog kans op 1 van de ruim honderd mooie prijzen.
- vanHooltje
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: zo 31 okt 2004, 17:46
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Hallo Pietnaam,
Ik heb je de gewichten doorgegeven!!
hij weegt ledig 2620 kg
mag max 3200 kg wegen dus 580 kg laden!
En dat weegt tie echt, as druk is ook ok.
Ik ben hier een zeikerd in kwa gewicht, ik heb geen zin om in oostenrijk mijn spullen op straat te zetten en er voor moeten zorgen dat ze weer thuis komen.
Voor ik weg ga, weeg ik hem altijd op de weeg brug (geijkt)!!
Grt van Hooltje
Ik heb je de gewichten doorgegeven!!
hij weegt ledig 2620 kg
mag max 3200 kg wegen dus 580 kg laden!
En dat weegt tie echt, as druk is ook ok.
Ik ben hier een zeikerd in kwa gewicht, ik heb geen zin om in oostenrijk mijn spullen op straat te zetten en er voor moeten zorgen dat ze weer thuis komen.
Voor ik weg ga, weeg ik hem altijd op de weeg brug (geijkt)!!
Grt van Hooltje
kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie! vernieuwd op 05-09-09. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJTvernieuwd op :28-12-10
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen helaas de meeste mensen er niets van.
spelling fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :-) vanHool Fiat 625 N3P