hellingpercentage

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

hellingpercentage



Bericht door Andorus »

Ik ben nu bijna een jaar de trotse bezitter van een Flair 6.3S Life Fiat Ducato 2.5TDI 116pk.ik ben altijd met de caravan s'winters weggeweest en reed bijv.naar de Weissensee een steigingspercentage van 13% dat was geen probleem,maar hoe is dit met de camper?kom je hiermee boven?of bijv. de Fernpass tussen Duitsland en Oostenrijk?wie maakt mij wijzer?
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07



Bericht door myway »

Ja hoor je komt boven met die 116 pk
Ik moet het met 70 pk doen en kom ook overal boven :lol:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

myway schreef:Ja hoor je komt boven met die 116 pk
Ik moet het met 70 pk doen en kom ook overal boven :lol:
Ja hoor ook ik met mijn 1993 2500 TD kom makkelijk boven. Weeg toch 3500 kilogrammetjes en heb 90 pk (dacht ik ??) met mij 645 Pilote camper. Gewoon temperatuur in de gaten houden en waneer je het niet vertrouwd kacheltje aanzetten en zo nodig ventilator aanzetten.
Is misschien niet noodzakelijk maar wel een wetenswaardigheid voor als je problemen krijgt.
Tevens NIET volgas in zijn 1 of 2 naar boven rijden maar houdt de motor op een normaal toerental en speel met je gaspendaal. Beter langzaam met rustige toeren omhoog dan volgas met een warmloper..


Hugo
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Inderdaad rustig omhoog, en proberen het toerental in de gaten te houden, maar met 116 pk zou ik me niet druk maken....
Wij hadden met onze FIAT 2.5 d ongeveer de helft en reden de Tauern pas in Oostenrijk zo'n 14 % omhoog!!!! :lol:
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden



Bericht door TOL »

Ik heb 1x 17% gehad. Wel langzaam, maar toch. En haast heb ik niet, dus mag het ff duren :lol:
En ik heb echt niet meer dan 90 paardjes :( :wink: in het vooronder :lol:
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Met onze Fiat Ducato 2.3TDI was zelfs de Gotthard geen probleem :wink:
Zijn ook al verschillende keren over de fern en de resschen naar italie gereden.
+/- 3300KG
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

klimmen



Bericht door saagstree »

Wij zijn al diverse keren naar de weissensee geweest met onze camper een Dethleffs peugeot j5 uit1990 die klim naar de weissensee van af graffenburg omhoog is geen probleem geweest.
en het is geen turbo diesel het gaat niet snel maar je komt overal boven.
klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Andorus
Berichten: 461
Lid geworden op: wo 14 mar 2007, 19:20
Locatie: Amsterdam

hellingpercentage



Bericht door Andorus »

Bedankt voor jullie ervaringen,ik zag er toch een beetje tegenop ,heb altijd met de caravan gereden met een transporter ervoor, en dat was appeltje eitje, dus op naar de bergen.!!
Fredflair
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

ik met mijn clou 115 PK uit 1992 vlieg er bijna tegen op, dus die flair zal ook wel willen.


groet cobes
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Antonn
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 21:45
Locatie: Drenthe



Bericht door Antonn »

Hoi,

In Meiningen 25% in de eerste : no problem voor mijn 608 kan trouwens tot 35% en dan houd het op.

Groet Anton
Antonn
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 21:45
Locatie: Drenthe



Bericht door Antonn »

Hoi,

In Meiningen 25% in de eerste : no problem voor mijn 608 kan trouwens tot 35% en dan houd het op.

Groet Anton
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Hoi Andorus,
Nou dat gaat bij jou best lukken hoor. Je moet wel voldoende grip hebben met je voorwielen, anders heb je wel genoeg power, maar kom je nog niet vooruit.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
BlueBirdHans
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 19:29
Locatie: Leidschendam
Contacteer:



Bericht door BlueBirdHans »

Wij stelden als een van de eisen voor onze camper dat we toch tenminste 120 pk wilden. Dat maakt weinig verschil met 116, lijkt mij. Maar de reden was inderdaad het gemak waarmee wij in de bergen willen kunnen rondrijden. Deze week waren wij in Wales en we hebben een paar aardige, zij het niet spectaculaire hellingen gehad, die onze Blue Bird zonder een zucht kon nemen. De laatste huurcamper die wij hadden had er toch beduidend meer moeite mee.
Waarmee ik maar wil zeggen, wij hebben ook zo'n motor en de eerste vuurproef was uitermate positief. Wij denken dat we geen problemen hoeven te verwachten.

... en jullie dan toch ook niet ...
Joke en Hans

Trotse bezitters van een Adria Twin 2008 "Blue Bird".
Onze camperavonturen: bluebird.jokeroos.nl
Onze reizenpagina's: www.hansmiv.nl/reizen
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden



Bericht door de toren »

hwendt schreef:
myway schreef:Ja hoor je komt boven met die 116 pk
Ik moet het met 70 pk doen en kom ook overal boven :lol:
Ja hoor ook ik met mijn 1993 2500 TD kom makkelijk boven. Weeg toch 3500 kilogrammetjes en heb 90 pk (dacht ik ??) met mij 645 Pilote camper. Gewoon temperatuur in de gaten houden en waneer je het niet vertrouwd kacheltje aanzetten en zo nodig ventilator aanzetten.
Is misschien niet noodzakelijk maar wel een wetenswaardigheid voor als je problemen krijgt.
Tevens NIET volgas in zijn 1 of 2 naar boven rijden maar houdt de motor op een normaal toerental en speel met je gaspendaal. Beter langzaam met rustige toeren omhoog dan volgas met een warmloper..


Hugo
sorry het is misschien wat laat maar door warm heb ik ons blok 2.5 td stukgereden ?? in de vogezen (niets byzonders) ook wij moesten soms ons kacheltje en blower aanzetten wat bleek de radiator was dichtgeslipt door de jaren (hij was 17 jaar oud op dat moment ) misschien belangrijk genoeg om na te laten kijken bij oudere campers want ander blok met nieuwe radiateur word gewoon nooit warm ?? en ook wij gaan door fernpass naar wintersport . (vanaf volgende week met andere glunder glunder.)
Plaats reactie