hellingpercentage
hellingpercentage
Ik ben nu bijna een jaar de trotse bezitter van een Flair 6.3S Life Fiat Ducato 2.5TDI 116pk.ik ben altijd met de caravan s'winters weggeweest en reed bijv.naar de Weissensee een steigingspercentage van 13% dat was geen probleem,maar hoe is dit met de camper?kom je hiermee boven?of bijv. de Fernpass tussen Duitsland en Oostenrijk?wie maakt mij wijzer?
Ja hoor ook ik met mijn 1993 2500 TD kom makkelijk boven. Weeg toch 3500 kilogrammetjes en heb 90 pk (dacht ik ??) met mij 645 Pilote camper. Gewoon temperatuur in de gaten houden en waneer je het niet vertrouwd kacheltje aanzetten en zo nodig ventilator aanzetten.myway schreef:Ja hoor je komt boven met die 116 pk
Ik moet het met 70 pk doen en kom ook overal boven
Is misschien niet noodzakelijk maar wel een wetenswaardigheid voor als je problemen krijgt.
Tevens NIET volgas in zijn 1 of 2 naar boven rijden maar houdt de motor op een normaal toerental en speel met je gaspendaal. Beter langzaam met rustige toeren omhoog dan volgas met een warmloper..
Hugo
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
klimmen
Wij zijn al diverse keren naar de weissensee geweest met onze camper een Dethleffs peugeot j5 uit1990 die klim naar de weissensee van af graffenburg omhoog is geen probleem geweest.
en het is geen turbo diesel het gaat niet snel maar je komt overal boven.
klaas
en het is geen turbo diesel het gaat niet snel maar je komt overal boven.
klaas
geniet van elk vrij uurtje
hellingpercentage
Bedankt voor jullie ervaringen,ik zag er toch een beetje tegenop ,heb altijd met de caravan gereden met een transporter ervoor, en dat was appeltje eitje, dus op naar de bergen.!!
Fredflair
Fredflair
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 19:29
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
Wij stelden als een van de eisen voor onze camper dat we toch tenminste 120 pk wilden. Dat maakt weinig verschil met 116, lijkt mij. Maar de reden was inderdaad het gemak waarmee wij in de bergen willen kunnen rondrijden. Deze week waren wij in Wales en we hebben een paar aardige, zij het niet spectaculaire hellingen gehad, die onze Blue Bird zonder een zucht kon nemen. De laatste huurcamper die wij hadden had er toch beduidend meer moeite mee.
Waarmee ik maar wil zeggen, wij hebben ook zo'n motor en de eerste vuurproef was uitermate positief. Wij denken dat we geen problemen hoeven te verwachten.
... en jullie dan toch ook niet ...
Waarmee ik maar wil zeggen, wij hebben ook zo'n motor en de eerste vuurproef was uitermate positief. Wij denken dat we geen problemen hoeven te verwachten.
... en jullie dan toch ook niet ...
Joke en Hans
Trotse bezitters van een Adria Twin 2008 "Blue Bird".
Onze camperavonturen: bluebird.jokeroos.nl
Onze reizenpagina's: www.hansmiv.nl/reizen
Trotse bezitters van een Adria Twin 2008 "Blue Bird".
Onze camperavonturen: bluebird.jokeroos.nl
Onze reizenpagina's: www.hansmiv.nl/reizen
sorry het is misschien wat laat maar door warm heb ik ons blok 2.5 td stukgereden ?? in de vogezen (niets byzonders) ook wij moesten soms ons kacheltje en blower aanzetten wat bleek de radiator was dichtgeslipt door de jaren (hij was 17 jaar oud op dat moment ) misschien belangrijk genoeg om na te laten kijken bij oudere campers want ander blok met nieuwe radiateur word gewoon nooit warm ?? en ook wij gaan door fernpass naar wintersport . (vanaf volgende week met andere glunder glunder.)hwendt schreef:Ja hoor ook ik met mijn 1993 2500 TD kom makkelijk boven. Weeg toch 3500 kilogrammetjes en heb 90 pk (dacht ik ??) met mij 645 Pilote camper. Gewoon temperatuur in de gaten houden en waneer je het niet vertrouwd kacheltje aanzetten en zo nodig ventilator aanzetten.myway schreef:Ja hoor je komt boven met die 116 pk
Ik moet het met 70 pk doen en kom ook overal boven
Is misschien niet noodzakelijk maar wel een wetenswaardigheid voor als je problemen krijgt.
Tevens NIET volgas in zijn 1 of 2 naar boven rijden maar houdt de motor op een normaal toerental en speel met je gaspendaal. Beter langzaam met rustige toeren omhoog dan volgas met een warmloper..
Hugo