Europese zorgpas

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Goeie tip. Ik had hier nog nooit van gehoord. Zou toch eigenlijk normaal moeten zijn dat je zo'n ding meegestuurd krijgt met je polis, of beter nog alleen maar zo'n pas. Kan je in Nederland toch ook gewoon mee terecht?
Trouwens, mijn verzekering stond er niet bij. Even op hun website gezocht en daar staat dat ik telefonisch aan moet vragen. Toch wel vreemd dat één van de grootste verzekeraars deze dienst niet digitaal aanbiedt. (Zonder de discussie uit te willen lokken, maar om nieuwsgierige vragen bij voorbaat te beantwoorden. Ik heb het over Achmea.)
Groeten Abe
Afbeelding
Eugeni
Berichten: 138
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 16:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:



Bericht door Eugeni »

Abe,
Ik zit bij Avero Achmea en bij mij staat het achterop de zorgpas (European Health Insurance Card), heb je daar al naar gekeken? Je zou toch eigenlijk verwachten dat dat voor heel Achmea hetzelfde is.
Laatst gewijzigd door Eugeni op zo 20 mei 2007, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

ga er ook eens achteraan :!:
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

Eugeni schreef:Abe,
Ik zit bij Avero Achmea en bij mij staat het achterop de zorgpas, heb je daar al naar gekeken? Je zou toch eigenlijk verwachten dat dat voor heel Achmea hetzelfde is.
Heb nog even achterop de kaart gekeken. Hier staat alleen maar: Eurocross. Geen idee waar dit voor staat. Heb zojuist wel op de site van (Groene Land) Achmea gekeken, en hier staat een telefoonnr. vermeld waar de EHIC kaart aan te vragen is. Staat ook duidelijk bij dat dit een aanvulling is op de bestaande zorgpas. Wordt toch even bellen dus.
Groeten Abe
Afbeelding
Eugeni
Berichten: 138
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 16:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:



Bericht door Eugeni »

Is Eurocross niet de (medische) alarmcentrale waar je heen moet bellen in geval van nood?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Op de site van Achmea Zilveren Kruis staat dat de pas niet nodig is en dat er op de achterzijde van de pas een nummer van de Alarmcentrale staat en dat je dat altijd kan bellen.

Het grote verschil is, dat je met een Europese zorgpas, veel kosten niet zelf hoeft voor te schieten.

Het aanvragen kan enkele weken in beslag nemen en de zorgpas is maar 1 jaar geldig.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland



Bericht door Abe »

MonRoe schreef:Op de site van Achmea Zilveren Kruis staat dat de pas niet nodig is en dat er op de achterzijde van de pas een nummer van de Alarmcentrale staat en dat je dat altijd kan bellen.
Dat is soms een nadeel, want zoals al eerder aangehaald. Als je met een acute blindedarm ligt dan wil je niet eerst te hoeven bellen of de verzekering wel betaald.
MonRoe schreef:Het grote verschil is, dat je met een Europese zorgpas, veel kosten niet zelf hoeft voor te schieten.
En daar zit dus het voordeel. Direct hulp, zonder eerst te hoeven bellen.

Heb ik het zo goed begrepen?
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krijn
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 16:01
Locatie: Zeews-Vlaanderen



Bericht door Krijn »

We hebben deze kaart al meer dan een jaar in ons bezit
De verzekering is Avéro Achmea met de beste bijverzekering zodat we in het buitenland voor 200% zijn verzekerd. Want 100% wil zeggen wat in NEDERLAND de kosten zijn.
Maar bijvoorbeeld in België zijn de kosten 120% dat wil zeggen dat je 20% zelf moet betalen. In Noorwegen is dat 200% dus teluit je winst als je daar medische hulp nodig hebt. Wij hebben dat vorig jaar mee gemaakt en hadden totaal geen eigen kosten.
Met onze SPETTER op pad
Komen we in elke stad!!!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Abe schreef:
MonRoe schreef:Op de site van Achmea Zilveren Kruis staat dat de pas niet nodig is en dat er op de achterzijde van de pas een nummer van de Alarmcentrale staat en dat je dat altijd kan bellen.
Dat is soms een nadeel, want zoals al eerder aangehaald. Als je met een acute blindedarm ligt dan wil je niet eerst te hoeven bellen of de verzekering wel betaald.
MonRoe schreef:Het grote verschil is, dat je met een Europese zorgpas, veel kosten niet zelf hoeft voor te schieten.
En daar zit dus het voordeel. Direct hulp, zonder eerst te hoeven bellen.

Heb ik het zo goed begrepen?
Zojuist gebeld met Zilveren Kruis en de zorgpas is niet verplicht. Ook hoef je bij Achmea Zilveren Kruis geen kosten zelf voor te schieten, als je maar naar het alarm nummer belt dat op de achterzijde van je zorgpas belt.

Het is zelfs zo, dat veel ziekenhuizen zelf al contact opnemen met het alarmnummer als je zelf bijv. door een ongeval niet zou kunnen bellen en ze het zorgpasje in je portomonnee vinden.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Die Europa pas is volgens mij wel erg handig in het buitenland,. Wij hebben er ook een, maar zelf om moeten vragen. Vorig jaar had ik het al.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
yerküre
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 22 feb 2004, 11:50
Locatie: Haaglanden



Bericht door yerküre »

MonRoe schreef:Ook hoef je bij Achmea Zilveren Kruis geen kosten zelf voor te schieten, als je maar naar het alarm nummer belt dat op de achterzijde van je zorgpas belt.

Het is zelfs zo, dat veel ziekenhuizen zelf al contact opnemen met het alarmnummer als je zelf bijv. door een ongeval niet zou kunnen bellen en ze het zorgpasje in je portomonnee vinden.
Ook mijn ervaring, totaal geen problemen zonder de EHIC-kaart. Nog nooit zelf iets betaald, gaat altijd probleemloos. Bovendien is die kaart van Achmea Zilveren Kruis een World Assistance Card, dus ook buiten de EEG te gebruiken. Bovendien kan je met die kaart naar privé-ziekenhuizen (in veel landen aan te bevelen), terwijl de EHIC-kaart daar niet geldig is!
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten



Bericht door Wubbe »

Op de achterzijde van de IZA-zorgpas staat vermeldt dat het gaat om een Europeesche ziekteverzekeringskaart E111, ik ga er van uit dat dit voldoende is.
Adria Coral 690 sc Platinum
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

De reizende Wuppie schreef:Op de achterzijde van de IZA-zorgpas staat vermeldt dat het gaat om een Europeesche ziekteverzekeringskaart E111, ik ga er van uit dat dit voldoende is.
Zou het toch maar even controleren.....Bij mijn verzekering bleek ik ook de Europeese pas nodig te hebben en vandaag dus aangevraagd.

Het gaat altijd goed, tot die ene keer...... :shock:

Schande dat je er niet 1 automatisch krijgt, dit lijkt me juist normaal in Ons Europa....toch....?
Plaats reactie