misbruik van camping door vrij kampeerders...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

misbruik van camping door vrij kampeerders...



Bericht door saagstree »

Er moet mij toch iets van het hardt. Wij zijn al 5 jaar in het bezit van onze camper en trekken er regelmatig opuit met de camper, nu zijn wij nog niet toe aan het vrij staan op camper plaatsen de reden is denk ik dat ik al jaren tob met een versleten knie was dus niet zo goed ter been het wassen en douchen in de camper ging mij niet goed af.
bBgin mei ben ik geopereerd en heb een nieuwe knie maar moet nog veel oefenen vandaar dat wij toch altijd een camping opzoeken kost wat meer maar dat hebben we er momenteel voor over.
Mijn probleem is dit afgelopen weekend waren wij in Altenahr wij komen daar graag steeds voor een paar dagen ivm de wijnfeesten en het lange weekend voor de Duitsers stonden er op een veld naast de camping ik schat 60 campers duitsers veel nederlanders Belgen van alles wat.
Deze betalen een klein bedrag aan de gemeente om daar te overnachten. Nu werd de camping overspoeld door deze mensen: gesleep met water, douchen, toiletgebruik. Wij zelf konden 's morgens in de rij gaan staan voor de wastafels douches en toilet.
Is dit nu een normale zaak of doen vrije camperraars dit altijd?
Ik ben van mening dat als je vrij wil staan en goedkoop je je eigen zaken goed op orde moet hebben voldoende water ed. en niet de betalende mensen en de camping beheerder tot last zijn.
geniet van elk vrij uurtje
Antje



Bericht door Antje »

Ik denk niet dat het zo de bedoeling is, misschien is het weleen afspraak?
Maar het is de leiding van de camping die hier een eind aan kan maken, dus daar mag je met je klacht heen.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Als er géén afspraken over gemaakt zijn vind ik 't schandalig gedrag en ben ik 't helemaal met saagstree eens: als je op een camperplaats wilt staan voor weinig geld zorg dan dat je je spullen voor elkaar hebt!
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

volgens mij gaat het zo
op een camperplek maakt niet uit welke
komen altijd wel mensen die er regelmatig staan en precies het klapen van de zweep kennen
hoort men nu zoals boven omschreven dat men dus op de camping terecht kan gaat zachtjes aan iedereen daar naar toe om te doecen en te wassen
hoort men dat men op de camping weg wordt gestuurd en dan ook van de camperplaats weg moet zal er niemand van de camping gebruik maken
dus wordt zoiets door de camping gedoogd is het hek van de dam
is men streng in beleid is er geen probleem
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Saagstree,

Is het geen camperplaats van de camping. Je komt namelijk vaak campings tegen waar naast de camping een veld ligt wat bedoeld is voor campers? Je betaalt dan een bedrag wat veel lager is dan het camping tarief, maar je mag voor dat bedrag wel gebruik maken van de sanitaire voorzieningen van de camping.

Groeten,
Jacques
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen



Bericht door saagstree »

De camping is gepacht door de beheerder deze heeft niets met de gemeente te maken die geld vraagd voor het vrij parkeren .wij komen hier al 5 jaar maar zijn nooit in deze periode geweest normaal is het ook niet zo druk als nu wij wisten niet wat wij zagen.
Er is een klein voetgangers hekje aan de dorp zijde dat is ook bij waar die vrije plekken zijn deze is nu opslot en moesten we omlopen via de hoofd ingang .
Maar wat kan je als beheerder doen je kan moeilijk de hele dag iedereen controleren of ze wel of niet op de camping horen.
Ze komen gewoon met de fiets de camping op en gaan naar de toilet gebouwen.
Het is toch gewoon weer een mentaleits kwestie.
geniet van elk vrij uurtje
Antje



Bericht door Antje »

Er zijn campings die tegen ongewenste bezoekers de camping bezoekers voorzien van een pasje of polsbandje.
Er is dus iets tegen te doen!
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Dat zou dan betekenen dat het campingpersoneel als een waakhond bij het toiletgebouw moet gaan liggen om te controleren of iedereen een bandje om heeft. Dan moet een campingbaas dus hoge (personele) kosten maken (nog afgezien van de prijs van de bandjes) omdat een aantal lieden zich niet weet te gedragen?
Lijkt me toch echt de omgekeerde wereld.
De camperaars maken zich wederom niet geliefd, helaas is het ook hier weer zo dat de goeien onder de kwaden moeten lijden.
De kwaden trekken kennelijk altijd aan het langste eind.... :evil:

Douchemuntjes verkopen zou een optie zijn, maar daar zitten de meeste campinggasten niet écht op te wachten. Bovendien lost dat het wc-probleem niet op.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

mariët schreef:Dat zou dan betekenen dat het campingpersoneel als een waakhond bij het toiletgebouw moet gaan liggen om te controleren of iedereen een bandje om heeft. Dan moet een campingbaas dus hoge (personele) kosten maken (nog afgezien van de prijs van de bandjes) omdat een aantal lieden zich niet weet te gedragen?
Lijkt me toch echt de omgekeerde wereld.
De camperaars maken zich wederom niet geliefd, helaas is het ook hier weer zo dat de goeien onder de kwaden moeten lijden.
De kwaden trekken kennelijk altijd aan het langste eind.... :evil:

Douchemuntjes verkopen zou een optie zijn, maar daar zitten de meeste campinggasten niet écht op te wachten. Bovendien lost dat het wc-probleem niet op.
Ik zag bij een camperplaats laats wel een oplossing: bij je ticket kreeg je een code waarmee je in het toiletgebouw kan komen. Het lijkt wat overdreven maar het moet blijkbaar.
Maar de 'voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten' mentaliteit van sommige camperaars hangt mij ook vaak de keel uit. Met een hoog 'ouwe jongens krentebrood' gehalte nemen ze vaak bezit van een camperplaats. Met karretjes naar de Aldi en Lidl..........erg zielig allemaal.
Ondanks de prachtige camperplaatsen in Duitsland zie je het daar vaak gebeuren.....
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

hoe zeggen ze dat ook alweer zo mooi:

het moet uit de lengte of uit de breedte!
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Peer111
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 09 aug 2006, 22:17
Locatie: Limburg



Bericht door Peer111 »

Douchemuntjes verkopen zou een optie zijn, maar daar zitten de meeste campinggasten niet écht op te wachten. Bovendien lost dat het wc-probleem niet op.[/quote]
Ik zag bij een camperplaats laats wel een oplossing: bij je ticket kreeg je een code waarmee je in het toiletgebouw kan komen. Het lijkt wat overdreven maar het moet blijkbaar.


Wij zaten deze zomer in frankrijk op een camping en kregen een sleutel van het toiletgebouw.......
teo zelf
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 07 jan 2005, 20:27
Locatie: gelderland



Bericht door teo zelf »

Ik heb een omnivent luik met ventilator dus ik hoef echt nooit te douchen. :lol: :lol:
Antje



Bericht door Antje »

traveller630 schreef:
mariët schreef:Dat zou dan betekenen dat het campingpersoneel als een waakhond bij het toiletgebouw moet gaan liggen om te controleren of iedereen een bandje om heeft. Dan moet een campingbaas dus hoge (personele) kosten maken (nog afgezien van de prijs van de bandjes) omdat een aantal lieden zich niet weet te gedragen?
Lijkt me toch echt de omgekeerde wereld.
De camperaars maken zich wederom niet geliefd, helaas is het ook hier weer zo dat de goeien onder de kwaden moeten lijden.
De kwaden trekken kennelijk altijd aan het langste eind.... :evil:

Douchemuntjes verkopen zou een optie zijn, maar daar zitten de meeste campinggasten niet écht op te wachten. Bovendien lost dat het wc-probleem niet op.
Ik zag bij een camperplaats laats wel een oplossing: bij je ticket kreeg je een code waarmee je in het toiletgebouw kan komen. Het lijkt wat overdreven maar het moet blijkbaar.
Maar de 'voor een dubbeltje op de eerst rang willen zitten' mentaliteit van sommige camperaars hangt mij ook vaak de keel uit. Met een hoog 'ouwe jongens krentebrood' gehalte nemen ze vaak bezit van een camperplaats. Met karretjes naar de Aldi en Lidl..........erg zielig allemaal.
Ondanks de prachtige camperplaatsen in Duitsland zie je het daar vaak gebeuren.....
De code bij je ticket geeft men ook bij Palavats sur Plots in Frankrijk, werkt heel goed, is niet overdreven! Men vraagt hierom!
Ben het met je eens dat 'het voor een dubbeltje op de 1e rang zitten' bij veel camperaars de 1e regel is, daar erger ik me ook aan.
Bij de reis met de NKC stond ook precies beschreven hoe je bij de Liddl moest komen, er stond geen woord in van hoe je bij de plaatselijke super terecht kon komen met een veel beter assortiment en lokale producten. Bij de evaluatie van de reis heb ik het ook aangegeven, ik vind dat men de plaatselijke middenstand veel tekort doet!

In het geval van probleemsteller is het zo dat je als eigenaar hier iets aan moet doen anders blijven je gasten weg, heeft de eigenaar nog meer problemen.
PAPILLON
Berichten: 43
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 17:27
Locatie: overal waar ik neerstrijk

Re: misbruik van camping door vrij kampeerders...



Bericht door PAPILLON »

saagstree schreef:..... Deze betalen een klein bedrag aan de gemeente om daar te overnachten. Nu werd de camping overspoeld door deze mensen: gesleep met water, douchen, toiletgebruik. Wij zelf konden 's morgens in de rij gaan staan voor de wastafels douches en toilet.
Is dit nu een normale zaak of doen vrije camperraars dit altijd?
Ik ben van mening dat als je vrij wil staan en goedkoop je je eigen zaken goed op orde moet hebben voldoende water ed. en niet de betalende mensen en de camping beheerder tot last zijn.
Dit zijn nog niet de 'vrije camperaars'. Al heel wat andere toeren gezien van die 'vrijen'.

Aan de moezel hebben ze ook oplossingen in de zin van :
- sleutel met waarborg
- codeslot voor toegang
-
en dit ook op camperplaatsen (dus geen campings). Dit om reden om die 'vrije' (zeg maar wild) tegen te houden voor misbruik.
QUE SERA, SERA
Plaats reactie