Afschrijvingspercentage camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door hathi »

Jawel maar niet als er geen antwoord op te geven is,...maar als jij zo goed kan lezen,of voorspellen ga je gang
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door de Jonckheer »

iSonic schreef:
di 03 sep 2019, 21:24
Daarom mijn opmerking over zonnecellen en aan de paal staan. Er zijn mensen die zonnencellen, om redenen die voor hun belangrijk zijn, willen. Dan voegt het niks toe om te posten dat je ook aan de paal kunt staan. Als je die analogie kunt volgen: dat is precies wat hier gebeurd.
Dat is nou exact hetzelfde als wanneer iemand zegt een Senseo te willen in zijn camper en dat er dan meteen een horde wijsneuzen zegt dat ie beter water kan gaan opschenken omdat 1. Senseo niet te zuipen is en 2. je voor opschenken alleen een fluitketel nodig hebt. Minstens net zo ergerlijk . . :mrgreen:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door iSonic »

Ik ben het niet altijd met je eens maar nu wel :cheers:
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Bas vd laar »

Jawel maar niet als er geen antwoord op te geven is
Precies, het is leuk om te proberen, dat moet iedereen ook zelf weten, maar je hebt te maken met veel teveel variabelen.
De berekening wordt dan zo grof dat je er weer niets aan hebt.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Dafluc »

Als ik een nieuwe spijkerbroek koop van 80 euro en ik kan een tientje per maand missen voor een nieuwe dan is hij na 8 maanden voor mij afgeschreven. Met de nadruk op voor mij. Wat een moeilijk gedoe weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Bas vd laar »

@Dafluc: Bel mij even wanneer je je camper weg doet, volgens mij komen we er samen wel uit :wink:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 2:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Dafluc »

Ja :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Bas vd laar »

Heb je geen camper meer dan?
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door Autocaravana »

In boekhoudkundige afschrijving ben ik niet geïnteresseerd maar in de waardevermindering wel.
Toen ik de huidige VW California camper kocht was deze twee jaar oud. Ik kon hem kopen voor zo'n 60% van de nieuwprijs. Een koopje, dat wel.
Nu, 20 jaar oud, is deze nog minimaal 20% van de nieuwwaarde waard, als ik naar de handelsprijzen kijk. De afgelopen 18 jaar was de waardevermindering dus 40%, dus circa 2% per jaar. De eerste 2 jaar is dus 40% afgeschreven, evenveel als de 18 jaar daarna.
Dat wijkt af van grotere campers, denk ik. Het wijkt in elk geval nogal af van het schema dat door Alois werd gepresenteerd.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Afschrijvingspercentage camper



Bericht door hwendt »

Premiumliner schreef:
di 03 sep 2019, 15:58
Ach... er zit iemand op dit topic die eerder in een ander topic iets schreef over campers die langer als 3 weken te koop staan op mp daar is iets mee. Diezelfde persoon heeft eerst zijn camper langer dan 2 maanden op mp te staan gehad en daarna nog eens een tijd bij een 2de hands autodealer. De vraagprijs was inmiddels met 3000 euro gedaald. Dat wel! Als ik dan vervolgens iets lees als dat diezelfde iemand steeds zijn campers verkoopt met winst dan weet ik voldoende.
Ik zie nog steeds geen reden waarom die camper niet met winst verkocht zou kunnen worden. Als je de camper voor 4000 minder heb gekocht en je moet 3000 zakken dan heb je nog steeds 1000 winst.. De tijd is niet van belang marktplaats of garage... 1000 winst is het doel.Zelfs als je de camper voor het zelfde bedrag verkoopt al de aankoopprijs en je heb er 4 jaar mee gereden dan heb je toch ook nog een dikke winst. 4 jaar gratis gereden....?
Alles wat we hier schrijven is nooit helemaal zwart wit.. het seizoen, periode vakantiegeld, einde seizoen met winter voor de deur,
Zolang er steeds meer grijze soepkippen bij komen, blijven de prijzen stijgen..

Maar ja sommige interesseert het verhaal helemaal niks. Proberen alleen mensen te kunnen pakken op een komma of een verkeerd woord.
zo iedereen zijn hobby.. Voor de duidelijkheid ik was het niet in het verhaal dus waar rook is is vuur komt hier niet voor..
Sommige proberen een positief verhaal met insinuaties in een slecht verhaal te proppen. Dat is sommige hun hobby weet ik al heel lang.
Hymertje 644 was er ook zo 1. Maar die is al heel lang niet meer hier.... toch ???
Plaats reactie