Moncayo-nattigheid

Algemene campervragen en -opmerkingen.
ed harders
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 11:55

Moncayo-nattigheid



Bericht door ed harders »

Ik heb met schrik het artikel betreffende de vocht toestanden met de Moncayo gelezen.Zelf heb ik de afgelopen Juni een nieuwe Moncayo gekocht.Als ik dit bericht eerder gelezen zou hebben was mijn keuze waarschijnlijk anders geweest,maar gedane zaken nemen geen keer.Ik wil echter wel mijn camper naar vocht laten meten maar daar ik er geen idee van heb wat de vochtmeter mag uitslaan is mijn vraag bij wat voor waarde is de camper goed en bij wat voor waarde moet ik onmiddellijk naar de dealer?
gast

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door gast »

ed harders schreef:Ik heb met schrik het artikel betreffende de vocht toestanden met de Moncayo gelezen.Zelf heb ik de afgelopen Juni een nieuwe Moncayo gekocht.Als ik dit bericht eerder gelezen zou hebben was mijn keuze waarschijnlijk anders geweest,maar gedane zaken nemen geen keer.Ik wil echter wel mijn camper naar vocht laten meten maar daar ik er geen idee van heb wat de vochtmeter mag uitslaan is mijn vraag bij wat voor waarde is de camper goed en bij wat voor waarde moet ik onmiddellijk naar de dealer?
beste ed

Geen paniek je hebt gewoon een mooie degelijke camper gekocht waar in principe niks mee aan de hand is bij ieder merk zitten er campers tussen die niet helemaal aan de eisen voldoen ( als het je overkomt dan ben natuurlijk niet blij maar ik zou me nou niet gek laten maken.
ik zou het volgende doen.

1. een vocht meter kopen van goede kwaliteit en zelf eens je camper goed opmeten volgens een plan ( de waardes registreren op platte grond van je camper) vooral op de kwetsbare plekken meten bij ramen luiken naden hoeken etc etc

2. een afspraak( dealer) maken en je camper laten nakijken waar je zelf bij bent en dit bezoek laten bevestigen op papier.

3.goed de garantie bepalingen nakijken en bij de minste twijfelvan lekkage direct melden bij dealer ( doe dit vooral schriftelijk aangetekend) en mondeling.

4. een goede rechtsbijstandsverzekering nemen.

5. ik zou de meting regelmatig zelf uitvoeren.


verder ed vooral genieten van je hele mooie camper.

mvg

rob
Gast



Bericht door Gast »

Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger

vochtmeter



Bericht door Di@k »

Wij hebben hele goede ervaringen met de vochtmeter die we gekocht hebben bij Conrad. Prijs €99,95. Zeker bij het aanschaffen van 2e hands campers een must.


Te bestellen bij www.conrad.nl kijk dan bij meetapparatuur kies daarna voor watermeetapparatuur en dan hout & bouwvochtigheidsmeters.

Afbeelding
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

Hee Dick, die van jullie lekt niet, maar eehhh waren er niet nog een paar dingetjes mis mee? 8) :?
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Bakker Gerard schreef:Hee Dick, die van jullie lekt niet, maar eehhh waren er niet nog een paar dingetjes mis mee? 8) :?
Ja Gerard, elk rijdend huisje heeft natuurlijk ook zijn kruisje. :?
In ons geval, een beschadigd kontje :oops:
Maar!!!! Volgende week wordt weer alle in orde gebracht en wordt het campertje weer 100 procentjes. 8)
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
nancy

camper



Bericht door nancy »

hoe is t verder afgelopen?? naar tevredenheid opgelost?

groetjes nancy
ed harders
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 11:55

Re: camper



Bericht door ed harders »

nancy schreef:hoe is t verder afgelopen?? naar tevredenheid opgelost?

groetjes nancy
Johannes

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door Johannes »

[
beste ed

Geen paniek je hebt gewoon een mooie degelijke camper gekocht waar in principe niks mee aan de hand is bij ieder merk zitten er campers tussen die niet helemaal aan de eisen voldoen ( als het je overkomt dan ben natuurlijk niet blij maar ik zou me nou niet gek laten maken.
ik zou het volgende doen.
:evil: :evil:
Het was niet de bedoeling iemand gek te maken, maar te waarschuwen!
En wij dachten ook dat alles goed geregeld was, maar dat bleek anders.
De organisatie die achter dit merk staat kan wel 20 jaar garantie geven, maar .....................
Onze dealer ging failliet en dan?
Momenteel loopt er een rechtzaak, maar dit is wat anders dan genieten!
Gebruikersavatar
janschrik
Berichten: 6768
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 14:30
Locatie: Hoorn

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door janschrik »

Johannes schreef:De organisatie die achter dit merk staat kan wel 20 jaar garantie geven, maar .....................
Onze dealer ging failliet en dan?
Momenteel loopt er een rechtzaak, maar dit is wat anders dan genieten!
Dit snap ik eigenlijk helemaal niet, de garantie wordt toch doo reen producent gegeven ? Wat heeft dan al of niet meer bestaan van een dealer ermee te maken ?
Knaus TI Sport 650 2007
Johannes

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door Johannes »

janschrik schreef:
Johannes schreef:De organisatie die achter dit merk staat kan wel 20 jaar garantie geven, maar .....................
Onze dealer ging failliet en dan?
Momenteel loopt er een rechtzaak, maar dit is wat anders dan genieten!
Dit snap ik eigenlijk helemaal niet, de garantie wordt toch doo reen producent gegeven ? Wat heeft dan al of niet meer bestaan van een dealer ermee te maken ?
Wij hebben onze camper gekocht met 5 jaar waterdichtheidsgarantie van de dealer. De dealer ging failliet en geen garantie.
Fabrieksgarantie is 1 jaar. De importeur (ook Moncayo en Jointdealer) geeft zelf ook 5 jaar dichtheidsgarantie, maar de fabrieksgarantie is 1 jaar. Dus ...............

Wij hebben de camper niet bij de importeur gekocht, maar bij de inmiddels failliete Moncayo dealer.
Een andere dealer Camper Compagnie is om deze reden als dealer gestopt. De verantwoording van de garantie komt op deze manier helemaal bij de dealer te liggen.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Wettelijk gezien kan een consument in eerste instantie bij garantiegevallen degene aanspreken waarvan hij het voertuig heeft gekocht; veelal de dealer. Dié moet die garantie geven! Dat kan afgedwongen worden...

Daarna komt de producent.

De importeur neemt in dit soort kwesties vaak een aparte rol in.

Het is te ingewikkeld om op deze hele materie hier in te gaan, maar zoals het hierboven staat zit het -in een notendop en kort door de bocht- in elkaar!
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
JP v d Bocht
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 feb 2019, 15:23

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door JP v d Bocht »

Moncayo is gewoon een super camper en niets minder dan wel duits merk dan ook,ook bij andere merken kom je problemen tegen.
Laat je niet bang maken overal zijn goede en ook slechte campers van welk merk dan ook,je snapt soms niet hoe het mogelijk is.
Je kunt van welk merk dan ook 10 op de rij zetten en elke camper heeft weer zijn eigen verhaal of probleem.
Het is maar net hoe en door wie die in elkaar is gezet.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Moncayo-nattigheid



Bericht door Bob Diesel »

na 15 jaar een reactie
knap hoor ::S
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie