Domper op de feestvreugde, een gewaarschuwd mens...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Beste bakker Gerard,

Ik begrijp dat een en ander veel bij je los maakt, en dat spijt me dan ook oprecht. Het verdriet van jullie dochter heb ik al eens vernomen op dit forum.

Daarbij heb ik ook geen totaal inzicht in je dossiers, ik kan en ga er dan ook niet inhoudelijk op in. Het is jammer dat je zo teleurgesteld bent, en niet/nooit goed begeleid of geadviseerd bent. Verder blijf ik bij mijn mening als je alles goed op orde hebt, kun je zelfs een verzekeringsmaatschappij vertrouwen. :wink:

Mijn advies in deze, zoek een goede adviseur!
Fijn weekend, bakker Gerard.

Met vriendelijke groeten, een zwerver is onderweg thuis.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Helemaal mee eens, Joyce! :!:
... it's better to burn out, than to fade away...
Martino
Berichten: 195
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 22:54



Bericht door Martino »

Blijkbaar zijn er op dit Forum enkele mensen die minder sceptisch tegen de verzekeringsbranche aankijken. Zij verdienen daar dan ook waarschijnlijk een goed betaalde boterham en daar is zeker niks mis mee. Het is ook niet allemaal kommer en kwel. Ik ben bv erg tevreden over Unigarant (camperverzekering) en de kostbaarhedenverzekering
(Unive). Zij stellen zich in dit geval wel positief op.

Maar wat misschien wel een goed idee zou zijn.

Kom eens met een positief advies. Wat is wel een goede partner voor een reisverzekering en waarom dan wel?

Ook las ik ergens laat nooit wat in je camer liggen" Goed advies wellicht,
maar natuurlijk niet realistisch. Moet ik gaan zwemmen met mijn foto en videocamera om mijn nek? Natuurlijk moet je voorzorgsmaatregelen nemen en niet de camera op de voorbanlk leggen met het raampje open.
Dat begrijp ik ook wel. Maar ook met braakschade en voorzorgsmaatregelen geven in ieder geval vele verzekeringen "niet thuis" in geval van schade.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Allereerst: ik ben niet minder sceptisch, ik ben realistisch...

Daarnaast:

Wat dacht je van een kluisje in de camper? Kost geen drol, is gemakkelijk te installeren en voorkomt een hoop gezeur en ellende!

Onze camper is voorzien van zo'n kluisje en alle waardevolle spullen gaan daar in als we ze niet gebruiken, of als we ergens naartoe gaan zonder de camper.

Goede maatschappijen voor een (doorlopende) reisverzekering zijn bijvoorbeeld De Europeesche, Delta Lloyd en Centraal Beheer, om er maar eens drie te noemen. Er zijn véééél meer goede reisverzekeraars.

Een goed advies echter veel belangrijker! Stem je reisverzekering nou toch gewoon eens af op je vakantie/reisgedrag!

Als je een gezin met 4 kinderen hebt, ga je toch ook niet naar de autodealer om een leuk snel tweezitscabriootje te kopen? Als je dat wel doet, ben je vervolgens teleurgesteld dat als je thuiskomt, je gezin er niet in past. En vervolgens de autohandelaar de schuld geven dat ie je iets verkocht heeft waar je niets aan hebt. Het is natúúrlijk niet je eigen schuld dat je een volstrekt inadequaat voiture hebt gekocht, maar het is natúúrlijk de schuld van de dealer!

Ik vraag me (nog steeds) af waarom mensen zich niet eens goed laten voorlichten over verzekeringen en een bij hun passende verzekering afsluiten.

Ga toch eens naar een goede tussenpersoon en bespreek eens de mogelijkheden!

Ik weet zeker dat wij vrijwel alleen tevreden klanten hebben en ja, ik werk inderdaad voor een (gevolmachtigd) intermediair.

Ik ben daar schadebehandelaar en de cijfers wijzen uit dat wij nauwelijks schades afwijzen! Slechts 7% van alle claims op de reis- of annuleringsverzekering worden afgewezen! Een aantal daarvan wordt ook nog eens afgewezen vanwege het feit dat de verzekerde z'n premie niet heeft betaald. Was die wel betaald, waren ook die claims gewoon gedekt geweest...

Maar goed: slechts 7% van alle claims wordt afgewezen!

Overigens is het landelijk gemiddelde 9,5%, dacht ik...

Als je claim steeds weer wordt afgewezen, vraag ik me -dus- af waar dat aan ligt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Bakker Gerard



Bericht door Bakker Gerard »

Het is fijn Jeetje dat je me belachelijk maakt, maar het zijn 3 dingen die ik heb meegemaakt, en als ik 9(!) jaar moet knokken voor mijn dochter die levenslang heeft, moet je het niet belachelijk maken en heb ik totaal geen respect meer voor maatschappijen die zoiets doen. Maar ik begrijp jou reactie wel, want wiens brood men eet, wiens woord men spreekt!
kleijntje
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 15:50
Locatie: Twente



Bericht door kleijntje »

Jeetje schreef:Ik vraag me (nog steeds) af waarom mensen zich niet eens goed laten voorlichten over verzekeringen en een bij hun passende verzekering afsluiten.

Ga toch eens naar een goede tussenpersoon en bespreek eens de mogelijkheden!
Het probleem is waar vind ik een echt onafhankelijke tussen persoon.
De meeste kijken naar hun eigen inkomen en proberen dus die verzekering te verkopen die de meeste provisie opleverd.
Of ze zijn het bezit van een verzekeringsmaatschappij en moeten bij voorkeur de verzekeringen van die maatschappij verkopen.
Of het bedrijfskapitaal komt van een verzekerings mij onder voorwaarde dat ....
Het probleem is dat de tussenpersoon mij niet vertelt hoe het zit en ik dus niet weet of hij echt het juiste advies geeft.
Dus is de enige oplossing zelf vergelijken en informeren naar de ervaring van anderen.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Dames en Heren deze discussie ontaard een beetje in persoonlijk aanvallen,het ging toch om inbraak en ik merk dat niemand het juiste antwoord heeft dus een time out lijkt mij het beste.
Een ieder bedankt voor zijn reactie en goede bedoelingen.
Hou het gezellig we zitten kennelijk allemaal in het zelfde schuitje.
Laten we elkaar steunen in deze strijd,en zeker onderweg bij eventuele
calamiteiten.
Veel fijn kilometers nog.
HG Freek :D
woodfox
Berichten: 68
Lid geworden op: za 09 okt 2004, 19:47
Locatie: Essen
Contacteer:



Bericht door woodfox »

Na alles gelezen te hebben ben ik eens gaan nadenken, ik ben 53 jaar en heb toch al enkele keren een beroep op een verzekering moeten doen.

Slechts eenmaal is mij een deel!! van de schade aan mijn wagen vergoed. Toen had ik een omnium verzekering afgesloten en moesten ze mij wel vergoeden, eigen fout of niet.
Doch na aftrek van het eigen risico, een deel van de btw. en nog wat kosten, kon ik nog zelf een groot deel van de kosten dragen.

Ik moet dus wel Bakker Gerard gelijk geven.

Nu zal ik wel zelf voor mijn verzekering zorgen. Ik heb een prijs laten maken door een verzekeringsmaatschappij die heel laag is en ga daarmee naar de verschillende makelaars, zijn ze hoger dan gaat het feest niet door.
Waarom veel betalen als ze toch altijd zo kronkelen dat ze er onderuitkomen?
En Jeetje ik durf wedden dat als er eens een kluisje in de camper opgemaakt wordt dat de verzekering niet zal betalen, want dan zal het wel een fout merk van kluis zijn zeker?
Zoals eerder gezegd, een verzekering is een noodzakelijk kwaad.

Groetjes.
Groetjes Ludo & Monique.

*website woodfox*
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Bakker Gerard schreef:Het is fijn Jeetje dat je me belachelijk maakt, maar het zijn 3 dingen die ik heb meegemaakt, en als ik 9(!) jaar moet knokken voor mijn dochter die levenslang heeft, moet je het niet belachelijk maken en heb ik totaal geen respect meer voor maatschappijen die zoiets doen. Maar ik begrijp jou reactie wel, want wiens brood men eet, wiens woord men spreekt!
Bakker gerard je hebt gelijk... Pieter Storms heeft jarenlang een programma kunnen vullen met verzekeringszaken welke daarna wel tot uitbetaling overgingen. Dit is volgens mij nog een topje van de ijsberg.
Jeetje heeft belang bij de verzekeringen als schadeexpert en is dus niet onpartijdig. Doet zijn best om zo min mogelijk uit te hoeven betalen. Dit is zijn kwaliteit en dat mag maar dan ben je niet meer onpartijdig

Groetjes Hugo
Gast

namen noemen en regel 1 van Aloys



Bericht door Gast »

Omdat deze topic dus toch uitdraait op verwijten heen en weer het volgende: waarom een bedrijf als een verzekering of een ANWB wel bekritiseren en een camperbedrijf niet?

Meten we niet met twee maten?
Als ik de forumregels lees en de eerste eis van Aloys lees begrijp ik dat dit voor alle bedrijven en instanties is waar mensen werken.
Of is de een waardevoller dan de ander.

Of is de een verder weg dan de ander en schopt dat gemakkelijker?
Ik gebruik de naam gast, want de mannier waarop men over iemand heen valt........................daar heb ik geen zin in.

Tenslotte: wij hebben 2 keer schade in 15 jaar aan een camper gehad en allebeide keren is dit meer dan naar tevredenheid opgelost.

En met de ANWB hebben we ook nooit problemen gehad. Onze kinderen ook niet. Terwijl de één een oldtimer heeft die nog wel eens staan blijft.

Kortom: ik denk dat het hebben van een verzekering hetzelfde risico heeft als het kopen van een camper.
Maar vind dan ook dat je allebei zaken gelijk moet behandelen, of regel 1 van Aloys moet toepassen.
Jeetje
Berichten: 1145
Lid geworden op: do 20 mei 2004, 21:49
Locatie: Abcoude



Bericht door Jeetje »

Allereerst wil ik heel duidelijk stellen dat ik je niet belachelijk maakte in mijn respons, Bakker Gerard. De voorbeelden die ik gaf zij ook echt gebeurd! Ik heb het alleen op dezelfde manier geschreven zoals jij over verzekeraars schrijft: ongenuanceerd!

Het is heel verdrietig en erg wat er met je dochter is gebeurd en dat meen ik oprecht. Ik kan me ook voorstellen dat je gevoel in verzekeringsmaatschappijen en het Nederlands recht behoorlijk is geschokt.

Niettemin vind ik dat de meeste reacties -dus- behoorlijk ongenuanceerd zijn!

Ik werk weliswaar voor een gevolmachtigd intermediair als schadebehandelaar, maar ik kan je met de hand op mijn hart verzekeren dat het bedrijf waarvoor ik werk NOOIT onder een claim uit zal proberen te komen: als het gedekt is, is het gedekt en zal er een uitbetaling volgen! Je mag ervan denken wat je wilt: zo werkt 't bij ons en niet anders.

Wij doen 'provinciaal' (dat betekent 'niet in de volmacht') zaken met tal van verzekeraars en daarnaast hebben we een volmacht in een zogenaamde pool. Dat betekent dat je niet namens 1 maatschappij polissen sluit, maar dat je als gevolmachtigde zélf polissen sluit (en schades behandelt) en dat een aantal (in ons geval 4) maatschappijen er als risicodrager achterstaan. Het wordt te technisch om hier verder/dieper op in te gaan, maar we zijn behoorlijk autonoom en onafhankelijk.

Ik doe mijn werk naar eer en geweten, ga naar mensen toe als ze schade hebben, bezie wat de mogelijkheden zijn om een schade zo snel mogelijk geregeld te krijgen, etcetera, etcetera. Ons doel is om schades zo snel mogelijk en naar tevredenheid van de verzekerde te regelen en daar slagen we heel goed in!

Na elke schade die ik behandeld heb, sturen we de klant een enquete-formulier waarop hij in mag vullen hoe hij onze service en schadeafwikkeling ervaren heeft met een 7-tal punten tussen 1 en 10. We sturen dat enquete-formulier uiteraard ook naar klanten wiens schade we afwijzen en ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eerste enquete-formulier met een onvoldoende nog moet ontvangen!

Mocht er een onvoldoende op staan, zal ik echter contact opnemen met de verzekerde om een en ander te bespreken, toe te lichten en uit te leggen.

Ik trek het me geenszins aan dat je een en ander thans 'op de man' speelt (zoals sommige anderen op dit forum overigens ook), want ík voel me niet -persoonlijk- aangekeken en kijk mezelf 's ochtends recht in de ogen aan en ik weet dat tal van collega-schadebehandelaars in Nederland er hetzelfde tegenover staan!

Ik weet zeker dat er in Nederland heel veel tussenpersonen zijn die zo werken als wij en de generalisatie die hier in dit topic tentoongespreid wordt vind ik stuitend! Die valt wat mij betreft in dezelfde categorie als 'Het was natuurlijk weer een Marokaan, want die zijn allemaal niet te vertrouwen' en 'Hollanders zijn nergens welkom in het buitenland omdat ze zich allemaal misdragen'...

@Bakker Gerard: mijn vader is écht bijna overleden omdat hij een gebakje heeft gegeten dat vergeven was van de Ecoli-bacterie! En de bakker in kwestie heeft echt verklaard wat ik schreef.... Alle overige voorbeelden die ik gaf zijn écht gebeurd. Dat betekent echter nog niet dat ik alle bakkers op een hoop veeg! Ik haal mijn brood tegenwoordig ook nog steeds bij de plaatselijke bakker en niet in de supermarkt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Jeetje zoals in alles is er "Goed en Slecht "Je verhaal neem ik zonder meer aan als waarheid... maar>
Als iemand een slechte ervaring over de politie schrijft gaan bij mij in ererste instantie de nekharen overeind staan..... dan bekijk ik zeer critisch het beschreven verhaal en vind bijna altijd wel een onjuistheid. Ik denk dat dit liefde voor ons werk en vergeet ik wel eens de realiteit. Toch kunnen we er niet onder uit dat er goed en slecht is en zoals bijna altijd 10 goede kunnen door 1 slechte worden overschaduwd. Zo ook ik de verzekeringsbrance. De meeste onafhankelijke schadeexperts hebben duidelijk belang bij minimalisatie van de schade immers als ze te duur zijn en te veel laten uitbetalen, worden ze gewoon gewisseld door een ander expertise bureau Dat wil dus zeggen dat bij bijna alle klussen welke ze behandelen kijken naar redenen om niet ..cq minder te hoeven betalen. Dit is gewoon hun werk en daar worden ze voor betaald. Ik hoor je nu zeggen "ja maar de klanten proberen ook vaak de maatschappij te belazeren ". Ook dat is natuurlijk waar en dat men critisch kijkt is een terechte zaak. Je moet echter niet voordoen alsof dit probleem niet bestaat !.... Ik maak maandelijks mee dat er aanvullende verklaringen cq andere spitvondigheden worden gebruikt om betaling uit te stellen cq te verminderen en het is zeker niet zo dat de maatschappijen staan te dringen om te mogen uitbetalen en dat lijkt er in jou verklaring wel op.

Tot slot ik weet niet of je met op de man spelen mij bedoeld maar als je zelf kenbaar maakt wat je beroep is dan word je naam natuurlijk snel genoemd bij zaken welk jou beroep aangaan. Dit geld ook voor mij als politieman. Het gaat echte niet om jou als persoon maar om je brance. Wat is er loos aan als er slechte ervaringen met verzekeringen worden gemeld ? als er maar eerlijk over wordt geproken. De fantasten en de leugenaars halen we er toch wel tussen uit zowel in jou als in mijn werk.
Tevens ben ik er trots op als men mijn naam noemt als men het er niet mee eens is. Dat is een teken dat ik mij niet achter de naam GAST veschuil , leuterverhalen over ANWB en andere verzekeringen ga noemen en vervolgens als een watje zeg ik durf niet voor mijn mening uit te komen want ...........

Groetjes Hugo
Gast



Bericht door Gast »

sjonge sjonge !!!!
Ik word er stil van !!! Ik zou jullie willen aanraden eens bij elkaar op de koffie te gaan en het daar verder uit te praten.
Abkoude en Alkmaar ligt toch niet zo ver uit elkaar.
Het beste!! Gast
anneke
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:46
Contacteer:



Bericht door anneke »

Ik heb hier een daar een paar postings gelezen. Zoals de meesten wel weten is onze camper met complete inboedel afgelopen zomer gestolen.

De camper was verzekerd bij AVECO en we hebben een doorlopende reisverzekering bij FBTO. Niets dan lof voor deze twee maatschappijen, vervangend vervoer, reis en verblijfskosten, camper en inboedelen snel en accuraat uitgerkeerd. Uiteraard wordt je niet beter van een dergelijke schade maar je hebt al sores genoeg bij diefstal.
Wat betreft een verzekering met tussenpersoon. Twee jaar terug heb ik een schade aan een klassieke kever gehad. Deze is verzekerd via een tussenpersoon. Ik wacht nu nog steeds op mijn geld. Ik regel mijn verzekeringszaken liever zelf. Kwestie van goed lezen en kijken wat je wilt.
hartelijke groet,
anneke
www.californiacoach.nl

Afbeelding
Plaats reactie