Volkswagen California Coach

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Volkswagen California Coach



Bericht door peter »

ik ga mijn huidige camper verkopen en ben op zoek naar een california coach. ik heb op internet al een aantal sites bekeken. zijn er nog mensen met praktische tips bij aanschaf. ik wil vooral graag weten welke motor goed is en waar ik vooral op moeten letten bij aanschaf.
anneke
Berichten: 341
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:46
Contacteer:



Bericht door anneke »

Hallo Peter,
Kijk even op onze site, daar staan een aantal links naar bedrijven.

Er staat op de campersite nog een aardige van het jaar 2000 te koop, weinig km. Kijken bij meer dan €24.000.

Wat de motorisering betreft zou ik de voorkeur geven aan een 2.5 tdi. Voldoende trekkracht en een redelijk verbruik.

Let bij aanschaf op de km.stand. Veel coaches worden geimporteerd vanuit Duitsland.. Zorg dat je er één op de kop tikt waar je de onderhoudshoistorie kunt terugvinden. Nog mooier is als je de duitse dealer kunt bereiken of waar de auto in onderhoud is geweest. Verder is de distributieriem een zwak punt. Volkswagen schrijft vervangen bij 120.000 km. voor Koop je een auto van rond de 100.000 laat dan de distributieriem spanrol enz vervangen.

Je zou kunnen overwegen zelf te importeren vanuit Duitsland. de prijzen liggen daar lager door het grotere aanbod.
Dit bedrijf helpt je bij importeren http://www.vwe.nl/import/totale_importservice.asp
hartelijke groet,
anneke
www.californiacoach.nl

Afbeelding
Louis
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 19:02
Locatie: Alkmaar



Bericht door Louis »

anneke schreef:
Je zou kunnen overwegen zelf te importeren vanuit Duitsland. de prijzen liggen daar lager door het grotere aanbod.
Dit bedrijf helpt je bij importeren http://www.vwe.nl/import/totale_importservice.asp
Ik ben niet zo enthousiast over kopen in het buitenland, omdat je een veel groter risico neemt. Daar komt bij dat je kans loopt voor een lelijke uitgeleefde camper honderden kilometers te moeten rijden. Je moet direct beslissen, en kan na aankoop nooit terugvallen op een betrouwbaar adres. Het kleine prijsverschil weegt daar niet tegenop. Wij hebben onze camper bij een betrouwbaar bedrijf in occasions gekocht, en daar hebben we zeker een goede keuze in gemaakt. Ook na prijsvergelijk in het buitenland bleek het een juiste beslissing te zijn.

Beoordeel de camper gewoon goed, gebruik je ogen en laat je goed voorlichten door de verkopende partij. Dat voorkomt problemen achteraf.
Groeten,

Louis
Plaats reactie