Enkel glas!!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek

Enkel glas!!



Bericht door Jittie »

Hallo,

Deze vraag stelde ik al eerder in een ander onderwerp, vandaar nog een keer als nieuw onderwerp.

Ik heb een camper gezien met schuiframen van enkel glas, het nadeel is de grootste tijd van het jaar beslagen ramen!

Nu was er al iemand en die zei dat je aan de buitenkant iets erop kon zetten, zijn er onder jullie nog mensen die andere ideeen hebben?
Kunnen er ook andere "ramen" ingezet worden of is dit erg duur?

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
gast

enkel glas



Bericht door gast »

hallo

zelf in bezit van camper met enkel glas,(transit pilote)
nog nooit-zomer en winter-last gehad van beslagen ramen.
Ewout
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:13
Locatie: Dordrecht
Contacteer:



Bericht door Ewout »

kwestie van goede ventilatie lijkt mij
Afbeelding
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek

is dat zo..........



Bericht door Jittie »

Gast, heb je geen last van beslagen ramen?
Hoe kan dit??
Is het ook een stuk kouder i.o.d.???

Ja Ewout, ik dacht ook met goed ventileren dat het misschien meevalt, maar ben van de andere kant bang dat als je ergens staat en alles is beslagen je er niet vrolijker op wordt.

Het was trouwens een Pilote van 1997, wanneer zijn ze in Frankrijk met dubbele ramen van kunststof begonnen, weten jullie dat??

Groeten weer!
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

enkel glas



Bericht door mariët »

Jittie

zou er geen mogelijkheid zijn om de glazen te laten vervangen door dubbele ramen van kunststof?

Mariët
WeinsbergTheo

kunststof ramen



Bericht door WeinsbergTheo »

Het plaatsen van "enkel" glas in een kampeerauto heeft als reden dat de ruiten op een aantal plaatsen in de kampeerauto moeten voldoen aan het criterium "veiligheidsglas"
dit heeft onder andere te maken met de veiligheid van bestuurder en bijrijder op het moment dat een ruit stuk gaat door bijvoorbeeld een aanrijding
Het veiligheidsglas versplintert dan op een relatief veilige manier, deze ruiten zijn ook voorzien van een soort veiligheids keurmerk

Door deze ruiten te vervangen door kunststof ontstaat een levensgevaarlijke situatie. immers, het kunststof splintert niet op een veilige manier.
Vervangen? niet verstandig, volgens mij hoort een APK keurmeester daar zelfs op te letten bij de keuring.

Groet, Theo
marcel
Berichten: 706
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 22:24



Bericht door marcel »

In dit geval gaat het om de ruiten van de opbouw en niet die van de cabine. De ruiten van de opbouw mogen gewoon van plastic zijn en kunnen dus gewoon vervangen worden. Anders is het in de cabine. Bij alkoof modellen komt dit niet aan de orde wel bij integraal modellen. De zijramen naast bestuurder en bijrijder zijn dan van glas. Dit kan zowel enkel als dubbel glas zijn.
Plaats reactie