Benzinemotor... goede keuze?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gast

Benzinemotor... goede keuze?



Bericht door Gast »

Ik heb hier wel al het een en ander over gelezen. Het omslagpunt ligt volgens de meesten rond 8000 km per jaar.
Ik vraag me af wat voor ervaringen men heeft met bijv een citroen 2.0 L (type 1400) motor. Ik bedoel verbruik, trekkracht , geluid.
Wij zijn door alle info toch over gegaan tot aanschaf van een camper met benzinemotor (mede vanwege het omslagpunt dat wij zeker niet gaan halen) en omdat de camper vlot en relatief stil rijdt.
De camper heeft een adriatik opbouw en is uit 1990.
Zijn er mensen met ervaring met deze motor.
BOKKIE

Benzie minder goede keuze!



Bericht door BOKKIE »

Dit is reeds eerder besproken in de groep techniek => Diesel versus Benzine.

Dit is te vinden op de volgende link:
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=907

Maar er is reeds een duidelijke conclusie:
Toch maar een diesel.
Het resultaat is dat je geen bezwaren hebt om niet te gaan rijden omdat het zo duur is om benzine aan te schaffen.
De diesel pak je sneller als de benzine.
We hebben 11jaar gereden op benzine, 4jaar belasting vrij in Duitsland en de laatste jaren dure benzine in Nederland.
Je laat de camper staan omdat het gebruik veel te duur is.
De laatste 5jaar hebben we diesel gereden met een gemiddelde van 10000km per jaar. De extra wegenbelasting weegt niet op tegen het genot van het gebruik.

Ik hoop dat je voldoen informatie hebt gekregen.
Succes Haije Bekkema.
http://home.wanadoo.nl/haijebekkema/Index.html
Ricky
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Ricky »

Quote Je laat de camper staan omdat het gebruik veel te duur is. Unquote

Nou wij niet hoor. We hebben net onze eerste lange vakantie achter de rug, 5000 km gereden in ruim vier weken. Onze Ford rijdt dus op benzine, ongeveer 1 op 8.
Lekker pittige motor, trekt goed hellingen en maakt niet zo'n herrie.
Diesel zal dus best goedkoper zijn, maar wij waren nogal weg van juist dit zwerversbakkie. Je moet er per slot van rekening ook in LEVEN.
Ric en Kees zijn blije rijders met een Rhein*Star van Hehn op een Ford Transit.
Plaats reactie