BTW en BPM Jip en Janneke...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Cincin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 jan 2019, 17:33

BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door Cincin »

Hoi een korte vraag waar ik zelf ondertussen hoofdpijn van heb en dubbel kijk.
Btw dat snap ik nu ik koop een gebruikte bedrijfsbus en over het aanschaf bedrag betaal ik 21%. Of marge dan dus 0%

Nu naar het rdw voor het keuren van het camperkenteken. Betaal ik dan over het bruto Bpm bedrag weer een x aantal procenten? Bus van bijvoorbeeld 9 jaar oud nog 8% Bpm?
Ik lees op de ene site dit en de andere dat. En dat na ongeveer 14 verschillende verhalen ben ik het even kwijt.

Zijn er nog meer kosten waar ik rekening mee moet houden?
Dus wie kan het voor mij in Jip en Janneke taal uitleggen.

Mvg Niels
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Btw Bpm jip en Janneke



Bericht door kampertjes »

Je betaald GEEN btw over de bpm. Belasting op belasting kan niet
aartmatsinger
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 22 okt 2008, 7:39
Locatie: Limburg

Re: Btw Bpm jip en Janneke



Bericht door aartmatsinger »

In de brandstofprijs zit accijns (dat is gewoon belasting) en over het gehele bedrag, incl accijns wordt BTW gerekend
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Btw Bpm jip en Janneke



Bericht door Joske »

@ Kampertjes:
Weet je dat zeker?
Als ik google kom ik bijv. op onderstaande tekst:
Het bedrag dat je bij de aanschaf van een (bestel)auto aan de dealer betaalt bestaat uit:
de prijs voor de (bestel)auto
vermeerderd met de BPM
Over deze totaalsom betaal je nog BTW.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Btw Bpm jip en Janneke



Bericht door hathi »

Cincin schreef:
wo 23 jan 2019, 20:32
Hoi een korte vraag waar ik zelf ondertussen hoofdpijn van heb en dubbel kijk.
Btw dat snap ik nu ik koop een gebruikte bedrijfsbus en over het aanschaf bedrag betaal ik 21%. Of marge dan dus 0%
Niels hier geef je het al aan,....verder betaal je geen btw meer !
Hans
Cincin
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 jan 2019, 17:33

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door Cincin »

Bedankt voor jullie reacties. Top

Dat van die btw dat is me allemaal duidelijk.

Maar komt er nou echt geen BPM meer bij zodra ik de auto om laat keuren na camper. Want dat is waar wat ik lees.

Wat moet ik nou aan €€€ meenemen na het rdw keurstation zodat ik met een bestelbus na binnen rij en als camper naar buiten. Wat kost me dat onder aan de streep.

Mvg Niels
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door NoStress »

Heb je toevallig meer informatie, over de bus die je wilt kopen zoals leeftijd en type.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door Janpinz »

Zo’n vraag hier is garantie voor tig pagina`s verschillende antwoorden, en nog steeds hoofdpijn.
Er zit in dit forum gigantisch veel kennis, echt geweldig hoe snel en veel !
Maar soms... :bang:

Klinkt mss niet zo, maar: Dit is echt pósitief bedoeld, hoor!!!

Jan
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door seth_space »

De TS reageerde anders heel blij. Die heeft zijn antwoorden en lijkt tevreden.
Probleem is vaak ontbrekende info vanuit de vraagsteller die allerlei speculaties oproept en daardoor de discussie nogal kan vertroebelen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door hathi »

Cincin schreef:
do 24 jan 2019, 7:19
Bedankt voor jullie reacties. Top

Dat van die btw dat is me allemaal duidelijk.

Maar komt er nou echt geen BPM meer bij zodra ik de auto om laat keuren na camper. Want dat is waar wat ik lees.

Wat moet ik nou aan €€€ meenemen na het rdw keurstation zodat ik met een bestelbus na binnen rij en als camper naar buiten. Wat kost me dat onder aan de streep.

Mvg Niels
Je rijd hem echt niet naar buiten als Camper,eerst moet je aangifte BPM doen,en die aangifte kun je na invoer v.d gegevens verkrijgen op de site van b.v AUTOTELEX eerst het bedrag inzien,...en na betaling van €19,95 kun je hiervan een ingevulde aangifte krijgen,deze bij het keuring station ,in een daarvoor verkrijgbare envelop ,met het RDW rapport,in de grote bus doen ....nu nog de. €€€ ....Rdw kosten (+-120, keuren en nieuw kenteken....( krijg je normaal binnen 10 dagen,als de bpm betaald is)...bpm kosten zie je op de aangifte autotelex,en een betaling krijg je gestuurd.....en als laatste 2 nieuwe kenteken platen
Hans
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door Kees_S »

Er is helemaal geen BPM service meer op de RDW keuringstations. Je krijgt ook geen documentatie meer mee. RDW stuurt haar rapport alleen nog digitaal naar de Belastingdienst. Je mag zelf zien dat je jouw BPM aangifte in Heerlen bij het scanbureau van de Belastingdienst krijgt. Vanaf 1-11-2018 nog alleen via het digitaal verwerkbare formulier dat per 1-1-2019 herzien is. Dus geen brievenbus meer en ook geen enveloppen meer bij RDW.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door NoStress »

Dat klopt als een bus :-)
Ik heb in december mijn bus gedaan.
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door NoStress »

<was dubbel>
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: BTW en BPM Jip en Janneke...



Bericht door hathi »

Kees_S schreef:
do 24 jan 2019, 20:30
Er is helemaal geen BPM service meer op de RDW keuringstations. Je krijgt ook geen documentatie meer mee. RDW stuurt haar rapport alleen nog digitaal naar de Belastingdienst. Je mag zelf zien dat je jouw BPM aangifte in Heerlen bij het scanbureau van de Belastingdienst krijgt. Vanaf 1-11-2018 nog alleen via het digitaal verwerkbare formulier dat per 1-1-2019 herzien is. Dus geen brievenbus meer en ook geen enveloppen meer bij RDW.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als er de laatste maand weer veranderingen,hebben plaats gevonden, krijgt TS (Cincin) dat vanzelf te horen,op het keuringstation en hoe te handelen,dat doet verder niet af,aan het antwoord op zijn vraag
Hans
Plaats reactie