Milieuzones vermijden?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Milieuzones vermijden?



Bericht door Arie55 »

Zat laatst weer eens te kijken/zoeken naar een navigatie apparaat, die ook milieuzones kent. Het bleek dat TT dat nu ook in zich heeft (heeft mijn voorkeur omdat ik die al decennia ken). Bij verder onderzoeken bleek de TT nog daarin weinig toegevoegde waarde heeft. Een Garmin zou meerdere instellingen daarin kennen.

We hebben het er al een keer over gehad dat de weersafhankelijke verboden in Frankrijk, beiden niet ondersteunen. Zo liep ik weer tegen een app (Green-Zones) die dat wel zou hebben. Bleek dat ik die al geïnstalleerd had, maar niet gebruikt. Maar ik vroeg me wel af, of er geen koppeling met die app met een navigatie zou kunnen?

De vraag die ik aan de forumleden wilde stellen is, wat de ervaringen zijn met het ontwijken van die zones

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
arco_h
Berichten: 25
Lid geworden op: za 06 feb 2021, 17:57

Re: Milieuzones vermijden



Bericht door arco_h »

Sygic heeft daarvoor een functie (milieuzone's vermijden). Of dat ook weersafhankelijk werkt weet ik niet maar het zou zo maar kunnen omdat Sygic ook (betaalde) modules heeft voor verkeersinformatie. Ik gebruik Sygic zelf al jaren en ik ben erg tevreden
CaradoT135
Berichten: 2357
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Milieuzones vermijden



Bericht door CaradoT135 »

Google Maps geeft tijdens het invoeren van de route ook aan dat je een Low Emission Zone op de route tegenkomt. Hoe je die dan kan omzeilen weet ik niet, tijdens de rit om Rouen heen ben ik niet in de zone terechtgekomen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Milieuzones vermijden?



Bericht door seth_space »

Is allemaal al eens aan de orde geweest.
Maar in Waze kun je opgeven welke milieu certificaten je hebt. Aan de hand daarvan wordt een passende route berekend .
Zones waar je geen certificaat hebt worden vermeden.
Waze is beschikbaar voor android en ios en is gratis.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones vermijden?



Bericht door hurktoilet »

Stokpaardje van mij: vermijd de app greenzones. Die wordt gemaakt door een bedrijf dat milieustickers tegen woekerprijzen doorverkoopt, en gaf in ieder geval in het verleden in Frankrijk veel te veel gebieden aan als verboden terrein....
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Milieuzones vermijden?



Bericht door Arnor »

Van wanneer dateert het verleden? Verleden jaar (zomer 2023) heb ik in Frankrijk nog te maken gehad met tijdelijke snelheidsverminderingen wegens teveel uitstoot; deze werden keurig aangegeven.

Je waarschuwing voor woekerprijzen is mogelijk terecht. Maar om daarom een app niet te gebruiken? Je hoeft die vignetten niet daar te kopen toch?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieuzones vermijden?



Bericht door hurktoilet »

Jaar of vijf denk ik
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie