En normaal plaats je meteen ook de ontbrekende dikke hoofdschakelaar op de pluspool van de huishoudaccu...
Dan zijn er veel niet normale situaties in de camperwereld...
Dat is in mijn geval een no go positie, moet ik alleen om de schakelaar uit te zetten (of aan) die zware stoel eerst verwijderen, wat denk je zelf als je zoiets schrijft?
Bij de bouw van een fabriekscamper werd maximaal gespaard.
De installatie werd niet ontworpen om achteraf verzwaard te worden. Er is geen enkele reserve.
Meestal is het bijplaatsen van een 2de HH accu ook al niet voorzien maar werd toch gedaan.
Als je een goed en compleet systeem wenst dan is het nu het beste moment om de ontbrekende zaken te monteren en te verzwaren wat eigenlijk te licht werd uitgevoerd.
Vergeet daarbij ook niet om de massakabel aan te passen.
Het monteren van een smartshunt om de HH accu's te monitoren behoort ook tot de mogelijkheden.
Natuurlijk is iedere situatie wat anders en heb je wat werk aan een ombouw. Het systeem wordt er beter, bedrijfzekerder en veiliger door.
Hoofdschakelaar en zekeringen moeten bereikbaar zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van voertuigen waarbij dat netjes gedaan werd.
Hoofdschakelaar en zekeringen moeten bereikbaar zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van voertuigen waarbij dat netjes gedaan werd.
In mijn geval en dat zal voor de meeste campers uit de Hymergroep het geval zijn, zit de 40-50A zekering tussen de HH accu en EBL aan de voorzijde zoals op de door mij getoond foto is te zien. Dat in originele toestand, tussen de zekering en accupool nog een kleine 40 cm kabel ongezekerd is moeten wij maar voor lief nemen.
Jij kan wel stellen dat een hoofdschakelaar en zekeringen bereikbaar moeten zijn maar hoe stel je dat voor met een accupool met op ± 2-3 cm rondom metaal van het frame en bovenzijde van de stoel die met 6 bouten is vastgeschroefd.