Liontron doet vreemd?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door Zadowolony »

@gjvonk wij hebben het ook helemaal uitbesteed , werkt allemaal prima. Ook Liontron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13442
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door hathi »

Als ik dit lees prijs ik me weer gelukkig, want ik kijk nooit ergens naar ,zet de Camper weg in Oktober en over een maand draai ik de sleutel om en rijd weer weg , je kan het jezelf ook moeilijk maken waar het niet nodig is , door alles maar steeds te willen controleren, bang dat het niet goed is ?...en dat niet enkel met de accu😂😂
Hans
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door jaap van duijn »

@Haiti,

Wie ook weer schreef "wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan".
Uiteindelijk komt t daar op neer.

Groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8973
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door kampo »

Going schreef:
vr 16 feb 2024, 20:02
Beste Kampo. Ik had niet hier in dit draadje geschreven als u niet zo uitgesproken was over de nodig zijn op de paal te moeten.
Mijn ervaring en die van heel veel camperaars ik elke winter ontmoet zeggen het tegendeel.
Uw grote ervaring over LFP u zegt te hebben is dus zonder de wijsheid van onze ervaring.
Fijn dat het bij jullie allemaal goed werkt !
Maar kan je ons ook vertellen hoe of waarom er bij vraagsteller een onbalans tussen de cellen is en wat hij er aan kan doen ? Ging het niet daarover ?
Heb jezelf een Liontron ? Is dat het enige lfp merk met onbalans tussen de cellen ?

@gjvonk
Rustig blijven geen paniek :-B
Je kan wat opsteken over accutechnologie en alles wat daar bij komt kijken. Moeilijker is het zeker. Voooral als je gaat focussen op wat mogelijks het beste zou zijn. Dat boeit niet iedereen zoals hier gebruikelijk.

De andere mogelijkheid is om je te laten meeslepen door verhalen van LFP kamperaars die heel tevreden zijn over hun eigen systeem. Als het simpel en ook nog goedkoop is dan is het populair. Gegarandeerd succes !

Kwaliteit, minder uitval, reset toestanden, meer comfort en mogelijks langere levensduur dat is allemaal niets voor populisten.
:cheers:
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51331
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door Kroppie »

uiteindelijk is dus maar 1 ding bepalend :is de klant tevreden?, en dat is voor velen erg verschillend, waardoor hij/zij tevreden is
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
CaradoT135
Berichten: 2360
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door CaradoT135 »

kampo schreef:
za 17 feb 2024, 14:07

Maar kan je ons ook vertellen hoe of waarom er bij vraagsteller een onbalans tussen de cellen is en wat hij er aan kan doen ? Ging het niet daarover
Dat is helemaal waar het over gaat, je koopt een dure accu en gaat hier vragen wat je moet doen.

Laat TS maar eens aangeven waarom hoe de accu op een SOC van 0% is gekomen zonder dat het BMS heeft ingegrepen. Heeft TS zelf de waarden van het BMS gewijzigd? Dat is iets om te weten, als daar niet aan is gesleuteld en de accu valt nog binnen de garantie termijn hoeven wij geen oplossing aan te dragen, dan is de reactie van seth_space de enige juiste.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door Going »

Natuurlijk heb ik te doen met TS.
Maar als CoradoT135 hierboven schrijft, de informatie is te summier.

@kampo
"u komt aandraven" dat een lifepo4 maandelijks op de lader moet om gebalanceerd te blijven. Ik ben het met uw stelling niet eens en ik vertel hoe het bij mij en anderen niet zo gaat. Ondanks uw "ervaring" zie ik hier @DJSmilie steeds heel veel duidelijke en vaak economische antwoorden geven, zonder hoogdravende te zijn.

@gjvonk
Als u op een camper stop staat. Loop bij andere camperaars langs en vraag gewoon of ze Lifepo4 hebben en vraag hun ervaringen. Ik denk dat u met een op een gesprekken meer leert. De meeste camperaars zijn trots om te vertellen hoe ze de omslag hebben gemaakt en met welke bij apparatuur.

@TS. Ik blijf nieuwsgierig hoe u tot een oplossing komt , maar bovenal hoe het probleem is ontstaan.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9195
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door gjvonk »

Maar nu weten we nog steeds niet of dit probleem is ontstaan door het hobbyen van TS of dat er iets anders aan de hand is.

Ik denk overigens, dat ik wel weet waar ik tzt mijn AGM accu's zal laten vervangen door Lifepo4. Ik ga het in ieder geval absoluut niet zelf doen en zit het er eenmaal in, blijf ik er van af.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13442
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door hathi »

Eigenlijk heel simpel men wil zo veel mogelijk Amperes( lees zo groot mogelijke accu) voor zo weinig mogelijk geld al of niet noodzakelijk??..en al of niet de rest ( het laden)daar op aangepast ,dus geen Balans met het verbruik en reeds aanwezige, daar komt het dikwijls in grote lijnen op neer, bij veel LFP gebruikers .......die krijgen meestal dan ook zulke problemen, en aangezien dit voor de meeste gebruikers verschillend is , is de oplossing ook niet zo makkelijk te geven,...maar dikwijls wil men ook weer teveel van deze Lfp HH accu, terwijl ook deze Lfp ook zijn grens kent.....
zeker wat betreft het weer vol krijgen en daar heeft mijn NDS systeem dus geen last van 😄
Laatst gewijzigd door hathi op za 17 feb 2024, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9195
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door gjvonk »

Je bedoelt zo iets als " het onderste uit de kan willen hebben"?
Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13442
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door hathi »

Dat aan de ene zijde, maar dat is een mens eigen, en ook niks mis mee ,maar dan geen rekening houden , hoe deze weer vol moet geraken
Hans
hans96
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 13:10
Locatie: Kelpen - Oler

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door hans96 »

Ik heb voor de zekerheid nog even naar mijn vraag in de topicstart gekeken. Ik kan daar niks onduidelijks aan ontdekken. Afgezien van een paar serieuze tips lees ik nu alleen nog maar een hoop gezever van personen die ook gehoord willen worden. Doet me denken aan het soort volk dat een paar jaar geleden ook 'gehoord' wilde worden tijdens de pandemie. Als je niet geïnteresseerd bent in een onderwerp of een zinvolle bijdrage kunt leveren, ga eens wat nuttigs doen svp.
Voor alle duidelijkheid. De accu is destijds voor een hoop geld ingebouwd door een deskundige die vervolgens achter de hoofdschakelaar een paar sluipverbruikers aangesloten liet zitten (vandaar 0% lading). Aan de instellingen van de accu is niets gewijzigd, waarom zou ik ook. Een fabrikant die een naam te verliezen heeft zal echt wel aan de veilige kant blijven met zijn instellingen en ik heb niet de deskundigheid om die instellingen te veranderen.
Belachelijk om dan hier de suggestie te wekken dat ik iets veranderd zou hebben aan de instellingen.
"Dat is helemaal waar het over gaat, je koopt een dure accu en gaat hier vragen wat je moet doen.

Laat TS maar eens aangeven waarom hoe de accu op een SOC van 0% is gekomen zonder dat het BMS heeft ingegrepen. Heeft TS zelf de waarden van het BMS gewijzigd? Dat is iets om te weten, als daar niet aan is gesleuteld en de accu valt nog binnen de garantie termijn hoeven wij geen oplossing aan te dragen, dan is de reactie van seth_space de enige juiste."
Waar slaat dit soort gewauwel op? Ik heb alleen een vraag gesteld of iemand bekend is met dit fenomeen. Op de eerste pagina, bijdrage 3, staat toch hartstikke duidelijk dat sluipverbruikers de accu hebben leeg getrokken.
CaradoT135
Berichten: 2360
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door CaradoT135 »

Zonder mijn naam te noemen reageer je op mijn reacties, dat is geen gewauwel maar een simpele vraag, als het BMS ingrijpt zal de accu niet naar 0% gaan. Vandaar de vraag of je de instellingen zelf hebt aangepast, dat is geen verwijt maar een simpele vraag die je in de OP het kunnen schrijven. Je had simpel kunnen aangeven dat je niets aan de instellingen hebt gewijzigd, dat had zomaar een bladzijde vol onnodige teksten gescheeld.

DJSmiley maakte ook al een opmerking over de lage charge under temp waarde, ook toen reageerde je niet dat je dat niet zelf had gedaan.
PS: Ik zou de charge under temp op 3 graden zetten. -1 vind ik persoonlijk te laag: Dat betekent dat ie zelfs bij -1 nog laden toestaat. 3c is wat conservatiever maar iets beter voor je accu.
Ik heb voor de zekerheid nog even naar mijn vraag in de topicstart gekeken. Ik kan daar niks onduidelijks aan ontdekken.
De accu was afgekoppeld van de rest van de camper.
Ja dat blijkt wel uit je derde post met toch nog wat sluipverbruikers.

Dan als laatst nog één opmerking over die deskundige, achteraf valt dat toch wel een beetje tegen met die deskundigheid om gebruikers achter de hoofdschakelaar te laten, laat hij het probleem maar oplossen.
hans96
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 13:10
Locatie: Kelpen - Oler

Re: Liontron doet vreemd?



Bericht door hans96 »

Misschien had ik het topic beter kunnen starten met een karakterschets. Ik ben niet van het type die met een onschuldige blik een vraag stelt "hoe kan dat nou?" om vervolgens dagen later in het forum te melden dat ik toch ergens aan heb zitten draaien. Zoiets kan ik niet verantwoorden naar forumleden die tijd en moeite investeren om mede camperaars te helpen.
Wellicht iets te fel gereageerd en de verkeerde persoon geciteerd. Mijn verontschuldigingen daarvoor.

Dan toch maar even een update:
De accu heeft nu ruim 24 uur aan de lader gehangen. De onbalans is afgenomen tot 0,031V maar de spanning tussen de polen is weer iets verder gedaald. Als het lukt ga ik morgen de accu gedeeltelijk te belasten door zoals gebruikelijk een fietsaccu te laden. (tijdens onze vakanties waarbij we in principe vrij staan, wordt de accu geladen door de zon en geleegd door het opladen van de fietsaccu's). Aan de paal staan we nooit.
Bijlagen
4Screenshot_20240217_170852_Overkill Solar.jpg
4Screenshot_20240217_170852_Overkill Solar.jpg (64.45 KiB) 144 keer bekeken
Plaats reactie