Iveco 3.0/180 pk start slecht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1091
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door ben19 »

ja zeker maar kom ze ook wel tegen waar een 1.7kw op zit en dat gaat lang goed maar uiteindelijk niet he :bang:
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door Kroppie »

en 2,5Kw is bij 12 volt 208 ampere, dat vraagt om goede verbindingen en dikke kabels !!, zeg maar bij +- 0,5m lengte een 100mm2
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1091
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door ben19 »

Zeker en dat is bij een ducato niet echt super goed dit kan je zeker verbeteren met dikke kabels en dan wel rechtstreeks naar de motor en startmotor.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door L4H3 »

Daarom heb ik er voor de zekerheid 2 stuks paralel opgedaan. Hij start al 2-3 jaar als een malle. Geen klagen meer. 👍
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door kampo »

Goed dat je dit ontdekt hebt en zeker een aandachtspunt !
Maar het is geen zekerheid dat dit probleem ook op andere 3,0 lier motoren speelt.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door L4H3 »

Niet geschoten is altijd mis Kampo. En het kost maar een paar euro en 10 minuten werk. Je sluit iig wel weer iets uit wat het kan zijn. Bij mij heeft het goed uitgepakt. Volgens garage lag het eerst aan de gelijkrichter. Dat hielp niks. Toen was het de dynamo volgens de garage. Dat hielp ook niks. M.a.w als ze eerst het goedkoopste eventuele euvel hadden genomen had ik geen dikke rekeningen gehad. Zo doe ik voortaan ook zelf olie verversen en alle filters vervangen, oliefilter, interieurfilter, luchtfilter, brandstoffilter. Al met al 1-2 uur werk. Maar bespaart me wel 200 euro. En het is zo simpel. Dit kan ( bijna) iedereen zelf doen.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

niet geschoten is ALTIJD mis
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door L4H3 »

En ???? Probleem opgelost?? Zou mooi zijn als de topiic starter een vraag stelt en hij krijgt suggesties en adviezen dan ook kenbaar maakt of het heeft geholpen. Zo kunnen andere mensen er ook wat mee mochten ze dit probleem hebben.veel mensen in dit topic hebben de moeite genomen om je te helpen. Wees dan ook sociaal en geef je eventuele oplossing. Mocht je het nog niet hebben opgelost of bent er nog niet aan toe gekomen dan heb ik niks gezegd.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1324
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door joske501 »

Beste,

Neen, we staan nog altijd even ver. Samen met de garage zoeken we verder.
Advies is nog steeds welkom.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door L4H3 »

Ik heb dus niks gezegd. Zuuk6 met de oplossing. Hoop dat je het snel hebt gevonden. Al wel nieuwe massakabel geprobeerd?? Kan ook een vervuilde onder het roet zittende EGR klep zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3333
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door cjoosten »

Helaas ken ik de problemen. We hebben 2 3.0 liter campers gehad. 1 met 157 pk en een met 177 pk. Met de 177 altijd startproblemen. Met de 157 pk nooit. Maar hebben 2 jaar gezocht maar niks gevonden. Zelfs dealers vertelden dat de Fiat garage niks kon vinden.

Hebben nu een 2.3 150 pk ................................een genot om te starten
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
c.dekker
Berichten: 406
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Iveco 3.0/180 pk start slecht



Bericht door c.dekker »

Joske , wat er voor mij aan ontbreekt dat het gaat over starten , maar dat zijn bij meeste mensen een begrip , maar gaat het hier over het starten of over het aanslaan van de motor , dit moet wel helder zijn . Wamt als het starttoerental matig is slaat een diesel ook moeilijker aan , dan moet je dit eerst oplossen .

Als het starttoerental goed is dan zoek je het in de motor . Heeft u al een info gedaan bij een Iveco dealers .
Plaats reactie