Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
mijn camper Burstner met Peugeot J5 2,5 TD uit 1992 op mijn dashboard brand constant een oranje lamp ( soort waaier met strepen ) Dit is tijdens mijn vakantie in Duitsland gebeurd, heb de ADAC erbij gehaald, volgens het bijbehorende boekje zou het iets met luchtfilter te maken hebben, de ADAC heeft de stekker losgenomen had geen resultaat, de gehele luchtfilter met leidingwerk losgenomen, Schoon geen vervuiling. Dus naar een garage gereden. Bij een Citroen/Peugeot dealer (had het enorm druk) had er naar gekeken en vertelde als de trekkracht niet minder is dan kan ik mijn reis vervolgen. Heb ondanks dat het lampje constant brandde toch mijn vakantie kunnen voort zetten. Voor dit geheel heb ik de auto een grote beurt laten doen met nieuwe distributieketting, nieuwe olie en filter.
Nu is mijn vraag oliefiltersensor of luchtfiltersensor defect?? (zie ook de foto )
Opmerking: Tijdens de rit heeft de camper genoeg pit en trekt behoorlijk goed op.
Nu is mijn vraag oliefiltersensor of luchtfiltersensor defect?? (zie ook de foto )
Opmerking: Tijdens de rit heeft de camper genoeg pit en trekt behoorlijk goed op.
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot J5 1992, oranje lamp blijft branden soort waaier met puntjes
In de leiding van je luchtfilter naar de inlaat zit die sensor, met een rood knopje
Re: Peugeot J5 1992, oranje lamp blijft branden soort waaier met puntjes
En daarbij denk ik dan----Onvoldoende of incorrectie luchtdoorvoer . Luchtfilter dicht(was al vervangen)(muizenbezoek?) sensor defect/slecht contact/vervuiling, slangklemmen van luchtkanaal niet goed vast/luchttoevoer verstoort(bladeren?).
Bij iets verminderde luchtstroom zal de motor reageren alsof er op de "choke"wordt gereden en meer brandstof verbruiken/roeten. Omdat het iets minder is blijft de trekkracht intact.
cor
Bij iets verminderde luchtstroom zal de motor reageren alsof er op de "choke"wordt gereden en meer brandstof verbruiken/roeten. Omdat het iets minder is blijft de trekkracht intact.
cor
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
Zou eerst de draad naar de sensor controleren en vervolgens de sensor, je kunt er makkelijk bij en zou ook zomaar kunnen dat ze de draad zijn vergeten bij wisselen van het luchtfilter of dat deze geen goed contact maakt.
Als je zelf in de gaten houdt of het luchtfilter op tijd wordt vervangen is deze onderdruk sensor totaal overbodig en kan gewoon afgekoppeld worden.
Als je zelf in de gaten houdt of het luchtfilter op tijd wordt vervangen is deze onderdruk sensor totaal overbodig en kan gewoon afgekoppeld worden.
-
- Berichten: 315
- Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 20:32
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
Je moest bij deze sensor, na het wisselen van je luchtfilter, dat rode knopje toch goed indrukken ?
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
heb zelf geen rode knop gezien en denk dat de man van ADAC het ook niet heeft gezien
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 04 feb 2024, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
ga dit nakijken of deze nog heel is en of contact maaktDuco schreef: ↑zo 04 feb 2024, 9:31Zou eerst de draad naar de sensor controleren en vervolgens de sensor, je kunt er makkelijk bij en zou ook zomaar kunnen dat ze de draad zijn vergeten bij wisselen van het luchtfilter of dat deze geen goed contact maakt.
Als je zelf in de gaten houdt of het luchtfilter op tijd wordt vervangen is deze onderdruk sensor totaal overbodig en kan gewoon afgekoppeld worden.
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
ik had ook een 2,5 TD burstner uit begin 1990, maar in 14jaar nooit een rood knopje gezien, ook dat oranje lampje niet, en alle onderhoud deed ik zelf
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
Heel vaak halen ze die sensor weg als die problemen geeft, is maar net de vraag waar de draden dan zijn gebleven als die draad contact maakt met de massa brandt het lampje ook namelijk. Gewoon laten branden kan geen kwaad in ieder geval.
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
De luchtinlaat zit bij de balk aan de bovenzijde van de radiateur, ik heb al vaker gezien dat men hier iets van gaas voor gespannen had, om insecten e.d. te weren.
Zo'n horretje is soms al voldoende om het lampje te laten branden.
Zo'n horretje is soms al voldoende om het lampje te laten branden.
Re: Peugeot J5 (1992): oranje lamp blijft branden
Dieselfilter al eens vervangen.?
Gr. Toon .
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de