Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
c.dekker
Berichten: 406
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt?



Bericht door c.dekker »

Ik kijk normaal TV via de Astra 3 satelliet, maar als ik geen signaal heb omdat er obstakels zijn o.a. bomen. Dan wil het via mijn telefoon streamen naar mijn TV (wifi aanwezig). Wat heb ik daar voor nodig?
Gegevens TV AVTEX model L 270DRS ingebouwd op 21-01-2022, is geen Smart uitvoering, de TV heeft een HDMI aansluiting.

Wat heb ik hier voor nodig?
Koki
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 10:17
Locatie: Westerkwartier

Re: Andes TV kijken als je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Koki »

Vertrouwen is goed controle is beter
Koki
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 10:17
Locatie: Westerkwartier

Re: Andes TV kijken als je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Koki »

Vertrouwen is goed controle is beter
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door beatrix18 »

Duidelijke video's van Koki. :thumbup:
Ik heb ze niet van begin tot eind gekeken dus weet niet of het aan bod kwam maar je aanwezige Wifi moet wel voldoende capaciteit hebben. Op veel campings laat dat te wensen over. Zeker als het druk is.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Koki
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 10:17
Locatie: Westerkwartier

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Koki »

Kan ook met je telefoon, hotspot.
Vertrouwen is goed controle is beter
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5717
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Camperic »

Videos niet bekeken. Als je geen smart-tv hebt dan heb je een Google Chromecast nodig en een router/mifi of telefoon om te kunnen ontvangen en streamen naar de Chromecast. Via camping wifi zal het niet gaan of je moet een keer geluk hebben.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door beatrix18 »

Koki schreef:
do 01 feb 2024, 18:38
Kan ook met je telefoon, hotspot.
Veel mensen zullen een abbo hebben die daar niet geschikt voor is. En ja, daar zijn ook weer oplossingen voor :wink:

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13441
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door hathi »

Ik gebruik de Cd app op mijn IPad,als ik geen Sateliet heb ,deze zit gratis bij een CD Abo,voor Thuis en de Camper
Hans
Eric-jan
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Eric-jan »

Als wij geen ontvangst hebben dan via Chrome cast
Wifi is meer dan vaak een drama of de camperplek begrenst een uitbreiding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door gjvonk »

Ik ben al heel lang geleden gestopt met pogingen om met openbare WiFi netwerken verbinding te maken. Juist vanwege de dramatische resultaten en de beperkte capaciteit.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door beatrix18 »

Dat is in ieder geval niet onverstandig.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door anneh »

Apple tv ombouwen naar 12v werkt perfect, je kunt alle apps er op instaleren en naar de tv streamen.
Daarnaast is het ook eenvoudig om van wifi netwerk te wisselen mocht er een goed signaal op de camping zijn, werkt het zelfde als een iphone.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door Don Esteban »

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar Internet TV valt en staat toch altijd weer met de Wifikwaliteit. En die is op vele campings nog altijd erbarmelijk.
Ook wij hebben een AVTEX (Oyster) TV. Geen smart TV. Als bomen e.d. satellietontvangst onmogelijk maakt, komt de Lenovo mini-laptop op tafel te staan (of op de bank) en verbind ik hem via een HDMI kabel met de TV. Ik start de Canal Digitaal app op (soms Ziggo GO) en als de wifiverbinding van de camping redelijk is, kunnen we TV kijken met een ruim zenderaanbod. Is de Wifi slecht of niet aanwezig wordt de smartphone op 4G Hotspot gezet en fungeert deze als 'wifi'-sgnaal voor de laptop. We hebben met een Lebara abonnement per maand de keuze uit 5, 10, 15 of 20 GB data welke we iedere maand zelf kunnen aanpassen. Tevens ruim belminuten en smsjes.
Een 20 GB abo kost 18 euro per maand. (5 GB = 9 euro) 20GB is goed voor diverse dagen per maand maar zou je er de hele avond gebruik van maken is je tegoed natuurlijk vrij snel op.
Als 3e mogelijkheid hebben we een losse 65 cm schotel met eenvoudige LNB bij ons. Die gebruiken we als we langer op een plek staan waar de dakschotel geen ontvangst krijgt. Vanaf de TV heb ik een schakelbare splitsing met een schakelkastje in een keukenkastje gemonteerd. A naar de dakschotel en B naar een losse kabel met aansluiting achter de klep van de accu's. Daar sluit ik dan 30 meter coaxkabel op aan en zet de schotel waar ontvangst mogelijk is. Werkt allemaal tot volle tevredenheid.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Anders TV kijken wanneer je geen satelliet signaal hebt



Bericht door anneh »

Heb hier zelf de schotel van het dak gehaald, omdat tv kijken via internet gewoon prima werkt waar je ook bent.
Zelf gebruik ik een netgear m2 met een ontvanger op het dak. zelfs in afgelegen gebieden in Spanje vaak gewoon voldoende ontvangst.
Plaats reactie