Handrem lost niet zoals het hoort

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door PJD »

@hathi , als men bij jullie bij de apk naar de remblokken en remschijf dikte kijkt is dat een dikke plus voor de garage die jij bedoelt, alleen bij APK komt een versleten/onder de norm set gewoon door de APK als de remwerking genoeg is, je ziet in de filmpjes van klokje rond van autoweek voldoende voorbeelden.
Ik ben wel van mening dat er meer naar gekeken mag worden, vandaag goedkeur kan morgen afkeur zijn bij wijzen van spreken.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door EasyBee »

Voor de APK moet de remwerking op moment van keuren voldoen aan de gestelde eisen. APK is een momentopname.
Botweg kan het er op neerkomen dat volgende week de voeringen of schijven of trommels niet meer voldoen.
Ik geef altijd als extra werk bij grote beurt + APK op dat ze de remmen inspecteren op schijfdikte, vlees op de remvoering etc.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door hathi »

PJD….Nou dan weet ik niet waar jij woont,maar hier in de hele omgeving is dat zo,…..en je komt echt niet door de Apk bij een situatie zoals jij schetst, lijkt me ook zeer ongeloofwaardig en ik vind dat je de RDW hiermee in een slecht daglicht zet,wat Niet terecht is ,ik neem het dan ook niet serieus,……….maar je wijd uit ,…het ging om de handrem welke niet goed terug komt
Laatst gewijzigd door hathi op vr 02 feb 2024, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door Kroppie »

en als het wiel niet mooi vrijdraait met de handrem los, dan een klap met een hamer op de achterplaat bij een trommelrem , als het wiel dan wel vrijdraait, dan is het hoog tijd de trommel eens te demonteren en de boel mooi gangbaar te maken en te smeren.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door AadenAnke »

Wel Hans bij een groot keuringsstation in de beurt is het binnen rijden op de platen remmen en de cijfers staan op het scherm word echt niet verder gekeken is ook niet mogelijk met minstens 3 keuringen per uur inclusief de administratie als ze dat bij jullie in de beurt wel doen een dikke :thumbup: maar dat zal dan wel meer kosten dan 35€ inclusief afmelden en btw

Gr Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door hathi »

Klopt Aad,een Diesel is niet onder de €80,- een benzine kan wel,maar dan vinden ze altijd iets ,wat dat betreft :-B
Hans
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Handrem lost niet zoals het hoort



Bericht door AadenAnke »

Ja dat is 45€ verschil daar moeten ze dan toch iets van tijd aan besteden. De Skoda afgelopen zomer 25€ voor een APK ik denk dat hij er daar wel 4 of 5 van in een uur doet. Is gewoon aansluiten in de rij voor de deur stoppen en als het gedaan is staat hij aan de achterkant afrekenen bij de dame aan de balie daar heeft hij geen tijd voor. Repareren doet hij niet herkeuring binnen 2 weken gratis als het goedkeur is anders weer betalen. Handelaren (straathandel)) uit de directe omgeving staan er allemaal soms gaan de wagens tijdens de keuring van de hand :lol:

Gr Aad
Plaats reactie