Aliexpress goedkope accu's

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Aliexpress goedkope accu's



Bericht door Don Esteban »

Ik zal nooit een accu via Ali, Temu of een andere chinees kopen. On de doodeenvoudige reden dat ik net als gjvonk er te weinig verstand van heb. Een accu voor de camper is mij té belangrijk om er de koopjes voor af te struinen de kans belopende dat ik verkeerd koop. Maar als ik een paar steunkousen nodig heb die bij de Hema 17,95 kosten en bij Temu twee paar voor 7,50 gratis bezorgd! dan weet ik het wel. Nadeel is dat je er 3 a 4 weken op moet wachten en je pc intussen overspoeld raakt met Temu reclame. Maar een keer de cookies wissen en je bent er weer vanaf.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Aliexpress goedkope accu's



Bericht door Hoofdnoorman »

Wie denken wij wel niet te zijn. Elitair volk dat boven alles in de wereld staat? Die niet eens in staat zijn om een eigen auto-industrie op poten te houden? Die de CD technologie verkwanseld heeft, de led schermen ook al uit China komen alsmede vele, vele uitvindingen en toepassingen waar het oosten mee gaat zegevieren.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens. Eigen haard is goud waard. Het is ons met de paplepel ingegoten.

Ja, misschien is de controle van rechtstreekse goederen wat minder. Wellicht worden er goedkoper materialen verwerkt. Bega echter niet de fout dat dit voor het gehele oeuvre vanuit China geldt.
Vijftig jaar geleden ging er katten en honden vlees in de Bami en Nasi ???
Zag ik niet ergens een programma dat een kok spuugde in het eten van een lastige klant? Ik meen dat dat in Nederland was.

Ja, het is soms discutabel. Inderdaad ook TEMU. Ik kocht daar twee thermostatische schakelaars om thuis de kachels mee te controleren. Schakelaars doen het prima tot de batterij leeg is. En dan helpt een nieuwe batterij inzetten wel als je zelf in de buurt bent met de Wifi telefoon, maar niet op 2000 km afstand. Foute aankoop? Neen, alleen niet helemaal goed de consequenties van eventueel stroomonderbreking doorgedacht.

Bekijk het nu eens van de andere kant. De goedkope accu's hebben zich bewezen goed te zijn. Steeds meer mensen loven het, nu nog, dubieuze merk. Over 5 jaar, zijn plotseling de merkaccu's te duur en wordt je ook weer opgelicht.

Ik was Honda Dealer in Deventer en ergens medio 1986 werd ik weer bezocht door een filmtechnicus (Een brug te ver) uit Amerika die in 1976 ook al eens bij ons bedrijf een reparatie liet uitvoeren met zijn Honda Civic CVCC (Man, wat een mooie techniek voor die tijd!)
Hij had nu een Honda Accord met een gigantische "TomTom" midden op het dashboard. Dit was het eerste navigatiesysteem dat ik heb gezien. Een jaar of vijf later zag ik de TravTeck van Opel en nog eens vijf jaar later ben ik de CARiN® gaan verkopen.
Mijn eerste TomTom kocht ik in 2004 voor € 895,- ! Made in China en ik durf best wel te zeggen dat ik niet geloof dat de Nederlandse firma een vinger in de pap had over de kwaliteit van het product, maar wel in de uitvoering.
Het apparaat was nieuw op de markt. Later kwam Mio (veel te goedkoop, deugd niet!) en enkele andere merken met dezelfde commentaren op de markt.
Ik wist in 2004 niet wat ik kocht! Dat was een gok, en ik had hem helemaal niet nodig want in mijn auto zat nog een DEMO CARiN ingebouwd.
Maar soms moet je eens durven om iets te doen. Misschien gaat het fout. Misschien is het een miskoop. Misschien had je nog beter een tijdje kunnen wachten. Misschien krijg je spijt van de aankoop. Misschien zou je wel voor een andere oplossing hebben gekozen als je beter voorbereid was.
Ik heb 5 winterseizoenen geleden 3 goedkope (€ 625,-) 100 Ah LFP's gekocht. Deze doen het nu nog als nieuw (met afgelopen seizoen een raar probleem dat nu is opgelost door alles volledig stroomloos te hebben gemaakt) en de prijs is ondertussen al rond de "merk"accu prijs.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Aliexpress goedkope accu's



Bericht door Lambiek »

Ach ja.

Ik dacht dat Philips in het begin een heel goed navigatie systeem had. Deze had ik als 1 vd eerste in mijn auto. (Was Philips, maar onder andere naam)

Toen al extreem veel gemak van gehad omdat ik totaal geen richtings gevoel heb. En na 5x naar het zelfde adres grweest en 6e keer nog weer verkeerd reed.

Was erg lastig

Verder
Ik heb in mijn leven bijna alle leuke gadgets gekocht die er waren. Gewoon als hobby/ interesse. Scooters, nieuwe auto's , oude Amerikaanse auto's enz.

Laatste paar jaar , ( altijd wel gokker geweest...)
Ben ik gaan belegen , voor €200.000.- aandelen gekocht.

Nu 1+ miljoen aan aandelen.
Dus meer dan 800 000 winst in een paar jaartjes.
Afgelopen weken ca € 100.000.- extra waarde erbij....gekregen door goede beurs/en juiste aan delen

Maar !!! Puur geluk.
Toevallig op juiste moment begonnen.

Resume
Nu koop ik nog meer leuke dingen , en doe veel leuke dingen .
Koop leuke
Verrassingen voor familie , neefjes en nichtjes

Ik boek Vakanties voor mijn echte vrienden.
En probeer mensen in "nood," te helpen.

Nogmaals meer gelul dan wijsheid.
Maar als je nooit iets onderneemt of een gok waagt dan is 't ook saai.
Ben je dadelijk 70jaar met alleen een huis.....

Je Laatste houten jas heeft geen zakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-S926B met Tapatalk
.
Will
Berichten: 3566
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Aliexpress goedkope accu's



Bericht door Will »

Met zoveel geld zit je later nooit alleen in huis. :-B

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8709
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Aliexpress goedkope accu's



Bericht door seth_space »

@Lambiek
Nu 1+ miljoen aan aandelen.
Dus meer dan 800 000 winst in een paar jaartjes.
Afgelopen weken ca € 100.000.- extra waarde erbij....gekregen door goede beurs/en juiste aan delen
Winst heb je pas wanneer je het daadwerkelijk omzet in valuta. Nu loop je nog steeds kans dat de zaak ineenstort en dan heb je "niks" meer.
Met dit soort koersstijging heb je geen belegging in fondsen maar in daadwerkelijke aandelen en die zijn sterk aan schommeling onderhevig.
Maar dat wist je allemaal al :cheers:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie