Waar een L4 bus kopen?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Waar een L4 bus kopen?



Bericht door tobe1966 »

Wij gaan een bus ombouwen tot camper voor mijn zoon. Het moet een L4H2 worden, waarschijnlijk een Sprinter, Crafter, Iveco, Nissan of Renault.

Budget voor de bus is circa tienduizend euro.
We hebben al wat op Marktplaats rond gekeken maar veel bussen rond de 20-30K euro’s.

We willen graag advies waar we het beste kunnen kijken voor een bus of welke website’s we het beste kunnen raadplegen.
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Waar L4 bus kopen ?



Bericht door kampertjes »

Als ik zie wat handelaren voor onze afgeleefde bedrijfsbussen bieden die na 8 tot 10 jaar opgeruimd worden denk ik dat je lang moet zoeken om een acceptabele bus te bemachtigen voor die 10 mille.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waar L4 bus kopen ?



Bericht door AadenAnke »

Voor 10 ruggen ken je best wel een bus kopen maar een nette en niet te oud en waar je niet teveel aan hoef te sleutelen dat zal erg lastig worden. Wat je dan nog moet uitgeven om er een nette complete camperaar van te maken ben je al snel een 20.000€ kwijt voor een beestje op leeftijd. Elke startende zzp’r is op zoek naar busjes van Max 10.000€

Gr Aad
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2222
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Waar L4 bus kopen ?



Bericht door DucatoDolf »

1. Google op gebruikte bedrijfswagens en je komt wat meer handelaren tegen die niet op de grote bekende websites staan.
bijvoorbeeld:
https://www.vanderwalvans.nl/occasions/ ... asc&page=1

Eigenlijk de goedkoopste bus is daar nog boven jullie budget. Voor jullie budget zul je bij gerenommeerde handelaren niets vinden.

of:
https://www.zoekjebedrijfswagen.nl/merc ... 0_&pagina=

2. In deze prijsklassen zijn de bussen te oud/hebben te veel kilometers om nog als betrouwbaar over te komen. Je komt uit bij de wat lokalere bedrijfsbus boeren. Rond die prijs worden de bussen vaak weggedaan omdat er veel onderhoud zit aan te komen als distributieriemen, versleten ophanging, remmen en banden etc.

3. Pin je niet vast op L4, dat is namelijk verschillend per merk en misschien kun je een betere L3 vinden en je plannen daarop aanpassen.

4.Vergis je dus niet, want je kunt nog een kostenpost van rond de €2000-€4000serveren om een bus van rond de €10000 technisch in orde te krijgen.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Waar L4 bus kopen ?



Bericht door L4H3 »

Hier staan ruim 2000 stuks. Zit vast wel wat bij. Zuuk6 met er eentje vinden. :-B

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... anUpTo7500
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 883
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Waar L4 bus kopen ?



Bericht door zwerf-busje »

Op zich is de mobile.de tip een goede, weet alleen niet of het tegenwoordig nog interessant is qua prijs om in Duitsland te shoppen.
5 jaar geleden was dat wel het geval, zo heb ik mijn Boxer L4H2 ook uit Duitsland gehaald.

Als nederlandse website kun je ook gaspedaal.nl in de gaten houden.
Groet Ruud
GreDon
Berichten: 109
Lid geworden op: za 28 jan 2023, 17:54
Locatie: Mook (L)

Re: Waar een L4 bus kopen?



Bericht door GreDon »

Of in Duitsland of in Nederland de beste prijzen te halen zijn is een kwestie van zoeken en vergelijken. Voor een bus uit dit prijssegment zal de te betalen BPM bij invoer niet zo veel meer zijn. Dus kun je gewoon de advertentieprijzen vergelijken van goed vergelijkbare bussen. Gezien het grotere aanbod over de grens zou je daar wel eens beter af kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door GreDon op ma 04 dec 2023, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Waar een L4 bus kopen?



Bericht door lassche »

Een indicatie van de te betalen BPM bij invoer kun je zelf zo opvragen via https://autotelex.nl/ (geen belangen bij).


Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Waar een L4 bus kopen?



Bericht door tobe1966 »

Bedankt voor de nuttige informatie en tips allen.
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
neanderthaler
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
Locatie: noorholland ongeveer

Re: Waar een L4 bus kopen?



Bericht door neanderthaler »

Ik stuur je even een pb :-B
Rob vd S
Berichten: 324
Lid geworden op: di 25 jan 2022, 12:34

Re: Waar een L4 bus kopen?



Bericht door Rob vd S »

Ik heb mijn Ducato L4H3 2 jaar geleden uit Duitsland gehaald. Dat is niet heel moeilijk. In NL zou ik voor een vergelijkbare bus ettelijke duizenden euro's meer kwijt geweest zijn. Maar ook in Duitsland moet je geluk hebben en zijn de prijsverschillen aanzienlijk en wordt er ook veel troep aangeboden. Op onderstaande link staat mijn zoektocht naar een goede bus beschreven. Dat heeft al met al ruim 4 maand gekost voor de goede langskwam. Ik was evengoed nog wel royaal meer dan 10k kwijt... Maar geen spijt gehad.

Ik zie Ducato trouwens niet op jouw lijstje staan.
Ik was aanvankelijk ook op zoek naar wat anders, want de L4 van Ducato is iets korter dan zijn soortgenoten. Ik ben nog niet klaar met bouwen, maar krijg er wel alles in wat ik erin wil hebben. Ducato is iets breder. Dat is ook best fijn en het totale laadvloer oppervlak is daarmee gelijk aan dat van zijn iets langere soortgenoten.

Succes!
Plaats reactie