Dicar Campers België

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Dicar Campers België



Bericht door Lambiek »

kampertjes schreef:Ja, dat dus. Als je dan ermee terug moet naar België en garantie (coulance) afhandeling via Fiat importeur…welke?. Lijkt me nog lastiger dan ik nu al meemaak.
Hoi

Er worden juist heel veel campers gekocht in buitenland door Nederlanders.
Garantie totaal geen probleem in Nederland. Wordt door elke merk dealer uitgevoerd.

Auto's nog veeeeel grotere aantallen. En
Vaak jong gebruikte auto's in België & Duitsland .....
Extreem grote bedragen.

Zelfs niet merk dealers mogen in Nederland, garantie werkzaamheden uitvoeren, ook van geïmporteerde auto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dicar Campers België



Bericht door kampo »

Behalve Dicar heb je ook nog de hele grote URBANO (hoofdzetel Oostende) en VANOMOBIL (hoofdzetel Deerlijk).
Beide met meerdere grote vestigingen. Dus echt niet enkel Dicar.

Een algemeen voordeel is dat je bij de "groten" meerdere merken en modellen in de showrooms zal kunnen bezichtigen. Bijzonder is dat veel van de voertuigen die je ziet, niet te koop staan of beschikbaar zijn.

Je wordt professioneel opgevangen door een heel team verkopers. Maar de echte product kennis hebben die niet altijd, zoals wel meer voorkomt bij autoverkopers.
Er is meestal personeel rotatie ook weekend dienst enzo.
Ja er zijn ook positieve uitzonderingen. Maar als je wat doorvraagt...

Prijzen zijn niet bewezen lager als de marktprijs. Grote dealers hebben meer overhead kosten.
De service achteraf is niet altijd van de beste. Dat vloeit voort uit het feit dat ze veel op verkoop inzetten. Iedere keer weer ander personeel en veel starters.
Wachttijden van weken tot maanden zijn gebruikelijk.

Kleinere (familiale) dealers gaan zeker persoonlijker om met hun bestaande klanten.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Dicar Campers België



Bericht door seth_space »

Niet om een wedstrijdje te creëren wie het grootste is. Maar de andere twee ( op Deerlijk na) waren me niet zo goed bekend. Was dus geintresseerd hoe die bedrijven vwb omvang vergelijkbaar zijn.
Als je kijkt naar google satellietbeelden dan zie je dat Dicar toch wel veruit de grootse is en een enorme voorraad heeft. Weliswaar zie je vooral het buitenterrein maar ook binnen is de ruimte enorm
Dat maakt het tot een aardige bestemming om te gaan kijken en dan ook nog vrij dicht bij Nederland.
Vwb koopadvies kan dat overigens heel anders liggen. Zo valt bij Dicar op dat ze een op het oog voor beginnende campers interessant en goedkoop "extra" pakket hebben. In de praktijk lijkt dat voor wat ervaren camperaars al snel onvoldoende en dan kan de plaatsing van een 100W zonnepaneel zelfs storend werken op de planning van het dak.

Vanmobil:
https://www.google.com/maps/place/VANOM ... ?entry=ttu
Urbano:
https://www.google.com/maps/@51.2052973 ... ?entry=ttu
Dicar:
https://www.google.com/maps/place/Dicar ... ?entry=ttu


Zijn er vergelijkbare verkopers in Nederland qua omvang?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dicar Campers België



Bericht door kampo »

Je laat enkel de hoofdzetel zien, maar vergeet het over de bijhuizen te hebben.
Alle 3 hebben meerdere vestigingen...
Daarna pas vergelijken ?
Laatst gewijzigd door kampo op di 24 okt 2023, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Dicar Campers België



Bericht door seth_space »

Het ging mij meer om een vesting waar je de meest brede keuze hebt.
Dan doel ik dus op de grootste.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dicar Campers België



Bericht door kampo »

Hoe het precies zit weet ik niet.
Maar ik ga ervan uit dat ze niet in iedere vestiging dezelfde modellen hebben staan.
Als je aan de koop bent dan kan je even navragen natuurlijk.

Zoals geschreven was een deel van wat daar stond bij Dicar helemaal niet te koop.
Waarom ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Dicar Campers België



Bericht door hathi »

Juist Kampo,en ik schat dat het gedeelte wat niet te koop is ,….eerst nog verhuurd,moet worden ,voor extra inkomsten,want nadien worden ze toch weer voor de hoofdprijs verkocht,en is de huur ,nog eens extra .?
Hans
rseys
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 27 jan 2008, 17:01

Re: Dicar Campers België



Bericht door rseys »

Cijfers vergelijken in alfabetische volgorde:

Dicar
Urbano
Vanomobil
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Dicar Campers België



Bericht door seth_space »

We komen per jaar een keer of tien langs Geel/Dicar.
De campers aan de snelweg zijde staan daar voor onderhoud of mogelijk buiten stalling. Die vallen dus buiten de verkoop. Daar zit ook het garage deel voor onderhoud etc..
Het lijkt me niet zo zinvol om een route langs al die dealers te maken om alle mogelijke modellen te zien. Vandaar juist het idee om de grootste te bezoeken die de meeste keuze heeft. Dan steekt Dicar daar ver boven uit.
Maar gelukkig maakt een ieder dat voor zichzelf uit.
Ben alleen benieuwd of er in nederland ook zaken van soortgelijke omvang zitten. Ik ken ze niet in ieder geval.

@rsys,
wonderlijke cijfers als je kijkt naar Urbano.. een omzet van net een ton en winst/verlies van bijna 2 miljoen..
Vanomobil draait een omzet die ca een derde is van Dicar.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dicar Campers België



Bericht door kampo »

Soms hebben ze een familiale holding die erboven staat en waar de geconsolideerde cijfers van hun verschillende bedrijven in staan.

Vroeger was Urbano de grootste, ondertussen voorbij gestoken door Dicar ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Whatever
Berichten: 142
Lid geworden op: do 21 sep 2023, 17:05
Locatie: Groene Hart

Re: Dicar Campers België



Bericht door Whatever »

Ik kijk meer naar het Eigen Vermogen ook ten opzichte van het vorige jaar. 14 miljoen. Lijkt een prima toko. Omzet/verlies lijken zo niet te kunnen.....Kan met consolidatie te maken hebben.
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Dicar Campers België



Bericht door kampo »

https://urbano.be/nl/contact-menu/geschiedenis
Ondertussen ook vestigingen in Aarschot en Namen.
In de beginjaren bouwden ze hun eigen campers.
Groeten Kampo
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Dicar Campers België



Bericht door deusjevo »

seth_space schreef:
di 24 okt 2023, 13:41
De campers aan de snelweg zijde staan daar voor onderhoud of mogelijk buiten stalling. Die vallen dus buiten de verkoop. Daar zit ook het garage deel voor onderhoud etc..
Ik meende dat het bijna allemaal dezelfde merken en types waren die langs de rand van de snelweg op een rij stonden?

Dacht meer aan “inkoop in het groot” van Dicar.
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Dicar Campers België



Bericht door McLouis-078 »

Sprak een aantal jaren terug iemand die een nieuwe McLouis had gekocht in Geel. Doordat er een inreis verbod gold ivm Corona en hij dus op dat moment niet naar Geel kon voor de jaarlijkse vochtcontrole, deze direct na opheffing inreis verbod getracht te maken. “Sorry meneer, U bent te laat voor de garantie. Had u de afspraak eerder gemaakt, geen probleem. Dan hadden we die verzet. Nu bent u echter te laat”. Gaat je garantie…. 🧐
makkelijk is moeilijk zat
Plaats reactie