Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

Weinsberg CaraBus.jpg
Weinsberg CaraBus.jpg (194.67 KiB) 1193 keer bekeken
Met een rol kippengaas de parkeerplek bekleed.
Rol van 20 meter is 1 meter breed. Dus 2 x 7 meter met een ijzerdraadje aan elkaar geregen en begin en eind met een metalen strip gespannen en vast gepind tussen de bestrating. Zo een 'beschermde' parkeer plek van 7 bij 2 meter. En door het op en afrijden bolt het gaas vanzelf op, waardoor het vrij van de grond komt.

En voor onderweg;
- de originele FIAT bodemplaat laten plaatsen en de lucht openingen met restjes kippengaas (zo mogelijk) dicht gemaakt,
- alle 'zichtbare' bekabeling / kabelbomen met Marterspray ingespoten,
- plus 2 marterpiepers, beide nabij de koplampen geplaatst (want daar zit de meeste 'woonruimte' :bang: )
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

hathi schreef:
wo 02 aug 2023, 19:31
Peter ,dan zal het wel niet lekker genoeg zijn,of te vol onder de kap :-B ik heb ze nog nooit gehoord of gezien,afkloppen natuurlijk
Klopt. Marters komen af op de weekmakers in de draadboom isolatie. Deze is om brandvertragende eisen van visolie en daar komen ze op af. Na een jaar of 6 is de weekmaker grotendeels verdampt en zijn de draadbomen minder intressaant om aan te knabbelen.
Steenmarters zijn in de Achterhoek inmiddels een plaag aan het worden. En ze behoren ook nog tot de beschermde diersoorten :bang:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10210
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door Peter LMC »

Ik woon dan ik de Kempen maar op de diverse plaatselijk fora komen
toch ook zo mee en dan marter berichten voorbij.
Maar van een plaag is nog geen sprake lijkt me.
En je hoeft er maar 1 in je camper te hebben en je hebt prijs.
En daar zitten we toch niet op te wachten.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1604
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door tranny »

Dekker-Achterhoek schreef:
di 15 aug 2023, 0:15
Steenmarters zijn in de Achterhoek inmiddels een plaag aan het worden. En ze behoren ook nog tot de beschermde diersoorten :bang:
Tsja, in Twente is het al vele jaren idem.
Maar zolang die beestjes nog niet op het Binnenhof in Den Haag gesignaleerd worden zullen het ook wel beschermde beestjes blijven. :-?
Het is me iets te ver om, maar anders zou ik ze daar wel weer uit de vangkooi laten. :mrgreen:
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door Vopper »

Zwemles geven werkt ook goed. :-B

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door seth_space »

Om tijdens het broedseizoen (ei- en niet vlieg vlugge kuikenfase) de (tijdelijk) gewenste stand van steenmarters in de drie plangebieden te bereiken worden maximaal 15 stuks steenmarters per plangebied met een kastval gevangen en vervolgens gedood.

https://overijssel.faunabeheereenheid.c ... ijssel.pdf

Er zijn met name weidevogel beheersplannen waarin een onderdeel is het doden van steenmarters.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door hathi »

Dus gaat het de goede kant op nu de wolf nog :-B :-B
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door ducati 900 »

Die heb je zo niet in de motorruimte.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2438
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Marters en de Mercedes-V-klasse: hoe houd ik marters onderweg effectief weg?



Bericht door pepon »

Niet echt voor onderweg, maar ik heb kippengaas onder de camper liggen en had nog een schrikdraad
trafo liggen.
Er staat ruim 5000 volt op. Gaas ligt los van de grond.

Dat moet alles op 4 poten wel afschrikken denk ik.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie