Rijbewijs: 70+ en dan?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51331
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: 70+ en dan?



Bericht door Kroppie »

70+ en dan?, gewoon doorgaan als het mag denk ik, wat een onderwerp
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80437
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: 70+ en dan?



Bericht door Dafluc »

Het onderwerp is het rijbewijs na 70 Jos.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 819
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: 70+ en dan?



Bericht door PJD »

Misschien eens wat vaker geven ipv nemen, ik zit dagelijks op de weg en raar, ik kom die oudere die traag invoegd tegen, de jongere met stress die het met 150 doet en gelijk dooooooor naar links, en ik als persoon met midlife crisis, ik ben aan het werk, niet op de vlucht en word per uur betaald, dus de boel op 83 en rustig aan door kabbellen, sta weinig op de rem en de rechterbaan is mijn habitat.

En ja, de meeste oudjes rijden iets te voorzichtig, de jongeren te onvoorzichtig en de hufters, nou vul zelf maar in, en, zal mij boeien wat ze doen, ik heb nu meer dan een miljoen kilometers er de laatste 15 jaar bij gereden zonder schade, en ook ik maak wel eens een foutje, lekker belangrijk als we het samen kunnen oplossen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 32013
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: 70+ en dan?



Bericht door Bob Diesel »

En dat nou wat ik bedoel als ik schrijf
En daar is die weer :wink:

Nier iedereen met een rijbewijs is een Chauffeur :!:

Het is niet het papiertje / card, laat staan leeftijd
Maar de instelling die het verschil maakt
:bow:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Elliot 5
Berichten: 707
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: 70+ en dan?



Bericht door Elliot 5 »

Dat zeker.
Maar de gehaaste kan rustiger aan doen.
Maar de langzame bejaarde kan niet vlotter...tenminste, ze rijden zo omdat de rekenkracht en reactiesnelheid afneemt.
Niks mis mee overigens, gaat ons allemaal gebeuren (als je hoge leeftijd haalt).
Maar om dan de wereld om je heen te verwijten dat het allemaal zo snel gaat en je steeds schrikt of net op tijd reageert ...das een beetje jammer denk ik.
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 819
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: 70+ en dan?



Bericht door PJD »

Dat van een chauffeur is ook helemaal niet nodig, mijn mening, we moeten samen dat asfalt delen, daarom zeg ik ook, men moet eens leren geven ipv alleen nemen, samen kom je overal en als je als oudere wat langzamer rijd, prima moeten de doorjakkeraars zich maar iets aanpassen, het scheelt je vaak op die stukjes die men rijd een paar minuten als je langzamer rijd, het gevoel zegt alleen misschien iets anders.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: 70+ en dan?



Bericht door AadenAnke »

Gewoon gezond verstand gebruiken is misschien ook wel handig? Ik wordt in december 67 en heb dan bij elkaar opgeteld 44 jaar het dagelijks brood op het asfalt verdiend. Ik zie overal hufters onder de jonkies de profs en de oudjes. Periodieke keuringen en vaardigheid testen lijkt mij prima voor iedereen van alle leeftijden. En gewoon wat meer blauw dat de hufters ff stil zet ze duidelijk verteld wat ze zijn en een stevige rekening meegeven. Bellen achter het stuur 1000€ en 3 maanden inleveren :thumbup: meer dan 20 km te hard ook zoiets te zwaar beladen camper verplicht de schuur in voor 6 maanden (nee niet slaan :lol: ) elkaar de ruimte geven en niet zoals velen van mijn collega’s met 83+km achter de blinde muur van de voorganger rijden met minder dan 25meter tussen ruimte zo kan ik nog wel ff doorgaan maar gezond verstand en wat fatsoen in het verkeer zou het veel veiliger maken. De mens kan dat helaas niet zelf opbrengen in het algemeen dus flink handhaven lijkt mij de enige oplossing en dan komen die oudjes waar het echt niet meer mee gaat vanzelf in beeld. Maar laten we eerlijk zijn wanneer ben je voor het laatst staande gehouden door een oom of tante agent? Voor mijzelf erg lang geleden heb er in ieder geval geen actieve herinnering aan :lol:

Gr Aad
CaradoT135
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: 70+ en dan?



Bericht door CaradoT135 »

Dat laatste, dat is ook het enige wat beter wordt als je richting de 70 gaat, vergeten! De rest wordt alleen maar minder.
Gebruikersavatar
Lammerts
Berichten: 1560
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:07
Locatie: Noord Nederland

Re: 70+ en dan?



Bericht door Lammerts »

Aad, een verhaal , waar ik het volkomen mee eens ben !!!

Je hebt helemaal gelijk.

Groet, Elze.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510MN met Tapatalk

"Het blijft nooit, zoals het is geweest"......!
Elliot 5
Berichten: 707
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: 70+ en dan?



Bericht door Elliot 5 »

Niks nieuws onder de zon🤣..
https://youtu.be/jwonxZQwtnA
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51331
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: 70+ en dan?



Bericht door Kroppie »

en +70, gewoon doorgaan met ouder worden, en accepteren dat er wat ongemakjes komen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: 70+ en dan?



Bericht door jaap van duijn »

En ik ben juist 1 maand 73 jaar, maar niets over keuring is mij aangezegd.
Alleen rijbewijs is geldig tot juni 2025.
Ja en dan zal de keuring er aankomen.
Trouwens voor C1 moet ik ook gaan keuren :(

grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: 70+ en dan?



Bericht door metatoon »

Aad .

Goede punten ,echter vind wel dat er met geldboetes nog al een verschil gemaakt word.(Bij gelijke overtreding)
Maar dat punt hebben we al eens gehad ,dacht ik.
Gr. Toon ,
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: 70+ en dan?



Bericht door AadenAnke »

Naar mijn mening zijn de boetes voor de zwaardere verkeersovertredingen erg laag. Ik denk altijd terug aan mijn tijd in Singapore zo 45 jaar geleden een snoeppapiertje of sigaretten peuk weggooien was gelijk 500 Singapore $ aan boete met een hele flinke pakkans en een gewone arbeider in die tijd verdiende een 1000$ per maand had nog nooit zo’n schone stad gezien met dat soort bedragen laat je het wel uit je hoofd om iets te doen wat niet mag. Sommige mensen realiseren zich niet volgens mij dat een rijbewijs een vergunning is om met een zeer dodelijk wapen je tussen mensen te begeven. Ik ben beslist niet roomser dan de paus maar me wel bewust van wat er kan gebeuren. Heb hier 2 verzekeringspolissen met meer dan 30 schade vrije jaren bekeuringen eens in de paar jaar voor een paar km te hard hooguit een km of 5 maak toch elk jaar zo’n 80.000 of meer km ken ook mensen die op 1 januari 2500€ op zij zetten voor bekeuringen en dan nog met enige trots vertellen dat ze het afgelopen jaar daar niet genoeg aan hadden. Ik heb in al die jaren nog niet de helft van dat bedrag betaalt de boetes voor de rijtijdenboekje daar in mee gerekend

Gr Aad
Plaats reactie