Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door fred101060 »

Dit jaar gaan mijn dochters 6 weken Spaans leren in Valencia.
Mijn plan is om via de kust van België Frankrijk en Spanje naar beneden af te zakken.
ongeveer bij Lissabon een doorsteek te maken naar Valencia alwaar de dames zijn.
wat zou een mooie route zijn, maar vooral welke kustplaatsen mogen we niet overslaan.
Zijn er tips voor camping en of camperplaatsen. wij rijden in een Volkswagen T2 uit 1975. dat is dus een oud beestje en ik wil dan ook ongeveer een kilometer of 300 per dag afleggen.
Vanaf Valencia willen we dan via Barcelona weer richting Nederland rijden, zelf denk ik dan via die mooie lange brug in Millau richting Parijs en dan naar huis.

Wie heeft er tips of misschien wel een prachtige route.

Ik hoor het graag van jullie.

Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: vakantie trip langs de noord kust van Frankrijk Spanje



Bericht door 't Busje »

Langs de Franse westkust: Baie de Somme, Honfleur, Caen, de invasiestranden van Normandië, Bayeux (wandtapijten), Mont St Michel, St Malo, Nantes (kunst), La Rochelle.
In Spanje: San Sebastian, Bilbao (Guggenheim museum). Verder westelijk langs de Spaanse noordkust zijn wij nog niet geweest.

Overigens Lissabon is circa 2.500 km als je niet langs de kust rijdt. Met 300 km per dag ben je wel even bezig, zeker als je de kust echt wilt volgen. Als je alles een beetje goed wilt bekijken, haal je Valencia helemaal niet. :D
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: vakantie trip langs de noord kust van Frankrijk Spanje



Bericht door ellan vannin »

T2 helemaal geweldig, een goede veilige reis toegewenst alvast.
All4dogs
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: vakantie trip langs de noord kust van Frankrijk Spanje



Bericht door fred101060 »

't Busje schreef:Langs de Franse westkust: Baie de Somme, Honfleur, Caen, de invasiestranden van Normandië, Bayeux (wandtapijten), Mont St Michel, St Malo, Nantes (kunst), La Rochelle.
In Spanje: San Sebastian, Bilbao (Guggenheim museum). Verder westelijk langs de Spaanse noordkust zijn wij nog niet geweest.

Overigens Lissabon is circa 2.500 km als je niet langs de kust rijdt. Met 300 km per dag ben je wel even bezig, zeker als je de kust echt wilt volgen. Als je alles een beetje goed wilt bekijken, haal je Valencia helemaal niet. :D
Denk wel dat het gaat lukken we hebben 6 weken de tijd :thumbup: :thumbup:
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Frankia FF2

Re: Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door Frankia FF2 »

Aan de Franse westkust Dune du Pilat, hoogste duin van Europa, Bassin d'Arcachon, mooie omgeving ook.

Groet Lia
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door Wesselsjan »

We zijn in de afgelopen jaren in die richting geweest, Spanje en Portugal. Als je de combinatie neemt van die reizen, kom je aardig rond. De links:
Spanje/Portugal 2014 en Spanje 2012. Let op: beide verslagen zijn in twee delen.
Het menu aan de rechterkant geeft de routes weer.

Geniet er vooral van.

Jan Wessels
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door Gee »

T2, helemaal te gek! Het was ons eerste camperbusje, zelf omgebouwd, en heel Europa mee doorkruist, van de Noordkaap tot Zuid-Europa.
Nostalgie :wink:

Ik wens je een mooie reis!

Cheers,

Gee
Liberat
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 20 jan 2010, 12:59
Locatie: Miño, Galicië, Spanje

Re: Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door Liberat »

Aan de Spaanse N-kust, in Ortigueira, is van 14-17 juli een keltisch muziek-festival. Kan interessant zijn als je van doedelzakken houdt. De sfeer is er meestal erg ontspannen en een beetje "hippy".
Andere plekken, die moggelijk van interesse zijn: Santander, Santilland de Mar met de grotten van Altamira, Llanes, Gijon, Cudillero, Castropol, Playa de las Catedrales, Cedeira, Coruña, Razo, Camariñas, Muroz, Porto do Son en het nabij gelegen Castro, Isla de Arousa, el Grove, Vigo, Pontevedra, Tui, A Guarda.
Hou er rekening mee, dat het binnenland van Spanje erg warm kan zijn in Juli en Augustus. De temperatuur kan oplopen to een graad of veertig.
Galicië, het Groene Spanje
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Vakantietrip langs de westkust van Frankrijk en Spanje



Bericht door fred101060 »

Dank voor alle input.
We gaan er een mooie reis van maken.

Ik laat t.z.t. wel wat foto's zien op de site.


Fred
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
Plaats reactie