Maximale bandenspanning warm

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door camilo »

Ja, dat dacht ik óók. Maar de bandenboer zei de banden niet te willen leegprikken en ik mag dat ook niet zelf bij hen doen, niet in de werkplaats tenminste. En als ik het thuis doe, zit ik met vier lege banden, dus hoe kom ik dan nog bij de bandenboer! Afijn, de bandenboer zei mij toch maar langs te komen om te kijken wat er te doen viel. Over pakweg een uurtje weet ik meer.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door Kroppie »

naar de bandenboer rijden, banden eraf, als er 1 band af is deze mee naar buiten nemen, lek prikken, weer naar binnen brengen, en dat 4 x.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door camilo »

Eind goed, al goed, en mijn complimenten voor de mensen van Euromaster Alkmaar. Eenmaal daar niets anders dan een proactieve benadering van het probleem. Lucht uit de banden? Even voorzichtig op dat apparaat waarmee de banden worden "gelicht" en door een eerste kleine opening de lucht laten ontsnappen. Vervolgens met de slijptol de ventielen doorgeslepen. Ventielen met de sensoren vervolgens in de bankschroef en de pijpentang op de sensoren. Na wat wrikken kwam het een en ander los. De schroefdraden waren wit geoxideerd, maar niet echt weggerot. Beetje keramisch vet op de ventielen en de sensoren konden worden terug geplaatst. En alle sensoren werkten gelijk als vanouds. Het advies gekregen de sensoren af te toe los en dan weer vast te draaien. Overigens bleken de ventielen, net als de sensoren, ook van messing te zijn, dus waarom die zo snel zijn gaan oxideren begrijp ik niet. Afijn, lesje geleerd. Dat gold ook voor de (de)montage van de Tyrons. De mensen hadden er van gehoord, maar nog nooit aan gewerkt, dus dat ging bij de eerste band want moeizaam. Hele schappelijke prijs, wel wat extra moeten betalen voor de nieuwe ventielen en het gedoe met de oude ventielen, maar dat sprak voor zich.

En splinternieuwe banden (Continental Vanco All Season, als de besten getest in het november 2016 nummer van de ProMobil), produktieweek 1 van 2017! Zeer ruime marge, iets van 1.100 kg per band. Geeft in ieder geval een veilig gevoel.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door Kroppie »

leuk zo,n terugmelding, mooi dat alles :thumbup: , opgelost is, had jaren terug ook goede ervaringen daar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door rongreven »

Een goed gevoel en een blije Camillo. :cheers:
Groet, Ron Greven
Plaats reactie