Project Fiat Ducato L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
myway
Berichten: 15543
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door myway »

Heb je ook foto's van onder de wagen ivm. de constructie voor bevestiging van de gordelbok.
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@myway: helaas, die heb ik niet. Bus is vandaag bij de Fiat dealer voor APK en eerste onderhoudsbeurt, maar ik zal er de volgende aan proberen te denken, en dan een foto voor je maken.

Cheers,

Gee
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door AadenAnke »

Gee,
Lukt het je om met deze indeling nog in het kwart tarief te komen? Ik zelf denk er over om over een jaar of 2 a 3 ook aan een buscamper te beginnen. Maar ik blijf stoeien met die denkbeeldige doos van 90x200x170cm Die 170 hoogte is geen probleem. Maar die 90 bij 200 op de vloer?

Verder mijn petje af, ik hoop de onze met de tijd ook zo mooi te krijgen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door KTManiac »

AadenAnke schreef: Maar ik blijf stoeien met die denkbeeldige doos van 90x200x170cm Die 170 hoogte is geen probleem. Maar die 90 bij 200 op de vloer?
Is dat werkelijk een eis of zijn daar nog wat 'prettige' uitzonderings regeltjes op?
Mijn LT35 is een BavariaCamp fabrieksinbouw, gewoon kwarttarief en 'inrichting kampeerauto' op het kentekenbewijs, maar die denkbeeldige doos van 90x200x170 past toch echt alleen maar op die denkbeeldige aanhanger erachter.... :angel:
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door AadenAnke »

KTManiac schreef:
AadenAnke schreef: Maar ik blijf stoeien met die denkbeeldige doos van 90x200x170cm Die 170 hoogte is geen probleem. Maar die 90 bij 200 op de vloer?
Is dat werkelijk een eis of zijn daar nog wat 'prettige' uitzonderings regeltjes op?
Mijn LT35 is een BavariaCamp fabrieksinbouw, gewoon kwarttarief en 'inrichting kampeerauto' op het kentekenbewijs, maar die denkbeeldige doos van 90x200x170 past toch echt alleen maar op die denkbeeldige aanhanger erachter.... :angel:
Voor zover als ik heb gelezen, hier op het forum en de site van de belasting dienst een kei harde eis, die met enige regelmaat gecontroleerd wordt.
DionS
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 24 jan 2011, 11:25

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door DionS »

Je hoeft toch niet daadwerkelijk een doos van die afmetingen op de vloer te kunnen leggen...
d.w.z. niet als de camper compleet is ingericht.
De ruimte waarin je je inrichting gaat inbouwen moet minimaal deze afmetingen hebben.
Dus in een miniminicamper van een peugeot 205 gaat dat niet passen, maar wel in een Ducato L2H2 lijkt me.
Vandaar het woordje "denkbeeldig".
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door henk en lila »

Correct.
Er is geen een (fabrieks)camper waar dat blok in past.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door KTManiac »

Net nog 's door dit topic zitten bladeren en de foto's bekeken.
Wow!! Echt prachtwerk!! :bow:
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

KTManiac schreef:Net nog 's door dit topic zitten bladeren en de foto's bekeken.
Wow!! Echt prachtwerk!! :bow:
Thanks!

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

Laatste "fine-tuning", nog wat kastdeurtjes rechthangen, Webasto kachel/boiler testen, etc.
Ook het luifel, een 12v PR4500 Dometic zonder stokken, moet ik nog monteren, maar ik wacht al 4 maanden op de juiste adapters :(
Gisteren de Webasto diesel cooker getest en wel bevonden, vandaag het watersysteem. Morgen de Webasto kachel/boiler, maar ik mis nog een goede aansluiting tussen de kachel en de slangen. Volgende week een SOG ventilatie installeren. De bijrijdersstoel heeft al een draaiconsole, de bestuurdersstoel niet. De standaard draaiconsole past niet ivm de vering. Daar moet ik iets anders op verzinnen.

Cheers,

Gee

Afbeelding
de Thule 12v step

Afbeelding
De dinette. Rechts de draaibare bijrijdersstoel

Afbeelding
schakelaar van de step, met relais achter het bord waarmee die automatisch intrekt bij starten. De rode LED waarschuwt bij onvoldoende intrekking.

Afbeelding
Uitzicht naar achteren, met links de Webasto diesel cooker.

Afbeelding
Het monitorpaneel boven de schuifdeur: resp. BMV702, Votronic Solar monitor, en de schoon-en vuilwatertank indicatoren

Afbeelding
De compressor koelkast, met links op de bovenstijl de bediening voor de Webasto diesel cooker, en rechts een 220v via de omvormer en de schakelaar voor de pomp.

Afbeelding
De (softclose) laden onder de diesel cooker (de bovenste moet ik nog monteren)

Afbeelding
Zicht vanaf de achterdeur. De toiletdeur links moet ik nog plaatsen. De afstandsbediening rechts is van de MacFann in het dak boven het bed.
myway
Berichten: 15543
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door myway »

Die adapters voor de luifel kan nog wel even duren, was een perfecte timing van Dometic om net voor het seizoen het magazijn systeem om te zetten.
Ziet er perfect uit maar.......... Een foto van de onderzijde montage gordelbok?
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Gee »

@myway: dank je. Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan maken zonder brug.

Cheers,

Gee
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door pele »

Gefeliciteerd! Echt heel stijlvol. Een complete, compacte reiswagen!
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Project Fiat Ducato L2H2



Bericht door Navigator »

Prachtig geworden. Daar gaan jullie nog veel plezier aan beleven!
Forum verlaten.
Plaats reactie