Beginners willen 2 weken op pad

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
cees oerlemans
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 10:04
Locatie: Berkel-Enschot

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door cees oerlemans »

SuzanneR1978 schreef:Ik lees mee, maar heb geen tips, aangezien wij volgend jaar pas voor het eerst met een camper weggaan (noordkaap). Dit jaar nog met de caravan naar Karinthië.
Maar ik zou ook 's morgens lekker rijden en 's middags kalm aan doen. Ik blijf lekker meelezen voor meer tips.
Ik vind de tip om vantevoren door de/een stad te rijden wel een goede, maar inderdaad wordt dat met een huurcamper lastig. Blijft goed opletten en zorg dat je vantevoren goed weet hoe hoog en breed je bent! (zie toch nog een tip :wink: )
Plak een briefje op je dashboard met de hoogte en breedte van je camper. Helpt in stressvolle situaties!!
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door Jeannette »

Dat laatste is zeker heel erg belangrijk, echt waar!


Leef je leven nu, overmorgen is je toekomst alweer verleden.
Groetjes, Jeannette
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door Jan en Simonne »

Hang je niet op aan het "moeten" bereiken van je einddoel.
De weg erheen is vaak (net) zo leuk.
Zo hebben wij nog nooit Bretagne bereikt, omdat we altijd blijven steken onderweg in die leuke en mooie plaatsen in Normandië...
Vind je het ergens leuk?
Gewoon lekker een paar dagen blijven staan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door mariët »

Voor wat betreft de toiletvloeistof: hou je aan de instructies van de verhuurder en ga niet op eigen houtje iets anders gebruiken.
Geniet vooral van de reis en van je gezin. Doe het rustig aan anders zie je vooral veel asfalt. Italië is geen heilig moeten. Vertrek na het ontbijt en begin rond het middaguur te zoeken naar een fijn plekje, dan heb je nog heerlijk lang om van de dag te genieten.
Als je ook gebruik maakt van campings kun je evt. ook het sanitair daar gebruiken, scheelt lekker in je watervoorraad. Ik zou me niet teveel zorgen maken over de watervoorraad, je kunt bijna overal goed drinkwater innemen. (Proef voor de zekerheid eerst even, we hebben in Italië een keer verschrikkelijk vies water gehad.... Verschoon de toiletcassette als je de kans hebt, dan kom je niet voor nare verrassingen te staan.
Je kunt kiezen voor wegwerpservies (Action), vooral met vette saustoestanden van bijv. de barbecue is dat erg handig en het scheelt heel veel stank uit je vuilwatertank. Anders inderdaad even flink tekeer gaan met keukenrol, bezuinig daar niet op. De stank uit je vuilwatertank is anders niet om te harden (ervaringsdeskundige aan het woord :thumbdown: ).
Uiteraard vuil water lozen waar het is toegestaan, niet met open tank rijden, dat wordt niet op prijs gesteld.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door SuzanneR1978 »

cees oerlemans schreef:
SuzanneR1978 schreef:Ik lees mee, maar heb geen tips, aangezien wij volgend jaar pas voor het eerst met een camper weggaan (noordkaap). Dit jaar nog met de caravan naar Karinthië.
Maar ik zou ook 's morgens lekker rijden en 's middags kalm aan doen. Ik blijf lekker meelezen voor meer tips.
Ik vind de tip om vantevoren door de/een stad te rijden wel een goede, maar inderdaad wordt dat met een huurcamper lastig. Blijft goed opletten en zorg dat je vantevoren goed weet hoe hoog en breed je bent! (zie toch nog een tip :wink: )
Plak een briefje op je dashboard met de hoogte en breedte van je camper. Helpt in stressvolle situaties!!

Goede tip!
groetjes Suzanne
nura
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 jun 2013, 20:49

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door nura »

Wauw, allemaal bruikbare tips! Ik ga ze opschrijven, bedankt!!
Gebruikersavatar
Jungle Paradise
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 13:41
Locatie: Midden Nederland

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door Jungle Paradise »

SuzanneR1978 schreef:Blijft goed opletten en zorg dat je vantevoren goed weet hoe hoog en breed je bent! (zie toch nog een tip :wink: )
Wij hebben een papiertje met de afmetingen op onze zonneklep geplakt. Dan kunnen we altijd 'ff checke' hoe hoog, breed, lang of zwaar we ook alweer zijn als we bij een tolpoort, parkeergarage of miniviaduct komen. We hebben wel eens foto's gezien van een camper die te hoog was voor de poort waar ie door had gewild... Dan is je vakantie meteen afgelopen :shock: !
Olaf en Inge
Jungle Paradise


Leven is het meervoud van Lef
Gebruikersavatar
Jungle Paradise
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 14 jun 2013, 13:41
Locatie: Midden Nederland

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door Jungle Paradise »

Jungle Paradise schreef:
SuzanneR1978 schreef:Blijft goed opletten en zorg dat je vantevoren goed weet hoe hoog en breed je bent! (zie toch nog een tip :wink: )
Wij hebben een papiertje met de afmetingen op onze zonneklep geplakt. Dan kunnen we altijd 'ff checke' hoe hoog, breed, lang of zwaar we ook alweer zijn als we bij een tolpoort, parkeergarage of miniviaduct komen. We hebben wel eens foto's gezien van een camper die te hoog was voor de poort waar ie door had gewild... Dan is je vakantie meteen afgelopen :shock: !
En ik zie net dat die tip er al stond... :crazy: sorry :-B
Olaf en Inge
Jungle Paradise


Leven is het meervoud van Lef
SuzanneR1978
Berichten: 530
Lid geworden op: do 13 jun 2013, 13:57
Locatie: Emmeloord

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door SuzanneR1978 »

Jungle Paradise schreef:
Jungle Paradise schreef:
SuzanneR1978 schreef:Blijft goed opletten en zorg dat je vantevoren goed weet hoe hoog en breed je bent! (zie toch nog een tip :wink: )
Wij hebben een papiertje met de afmetingen op onze zonneklep geplakt. Dan kunnen we altijd 'ff checke' hoe hoog, breed, lang of zwaar we ook alweer zijn als we bij een tolpoort, parkeergarage of miniviaduct komen. We hebben wel eens foto's gezien van een camper die te hoog was voor de poort waar ie door had gewild... Dan is je vakantie meteen afgelopen :shock: !
En ik zie net dat die tip er al stond... :crazy: sorry :-B
Beter te vaak gelezen, dan helemaal niet, anders sta je een keer ergens vast en dat is zeker NIET LEUK!
groetjes Suzanne
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door geelhoed »

misschien overbodig; maar ben je in bezit van wat campergidsen, zodat je makkelijker een overnachtingsplek kan vinden als je eerste optie niet kan?
Desnoods tweedehands gidsen kopen voor de desbetreffende landen.
Nieuw kost weer veel en als je niet 'blijft' camperen ook zonde.
Als je onderweg kan internetten is dat natuurlijk ook fijn!
(Wij niet, dus altijd afhankelijk van goede gidsen)
Gebruikersavatar
Mulier
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 05 okt 2009, 10:42
Locatie: klein dorpje in Friesland
Contacteer:



Bericht door Mulier »

Of een navigator waar je de camperplaatsen via campercontact.nl op kunt zetten...

Ike
===================================================
'The best cure for seasickness is to sit under a tree'

sent on Tapatalk
Tjep en Ike Mulier / Hymer B644 G - 2003
Vehiculum Mulieris
-------------------------------------------------
“We cannot do great things on this Earth, only small things with great love.” Mother Teresa
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Beginners willen 2 weken op pad.



Bericht door Werner- »

nura schreef:.
Krijg je achteraf een heffing na het rijden over de tolwegen? Of moet je daar door slagbomen heen en direct (contant) betalen?
Tolweg op: kaartje trekken en slagboom open.
Tolweg af : kaartje afgeven en betalen, slagboom open :clap:
Of met de creditcard, invoeren en bij verlaten tolweg nogmaals invoeren, waarna bedrag wordt afgeboekt.

Of heel veel gas geven,..... :thumbup:

En inderdaad, plak de afmetingen van de camper voor je neus op.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door mariët »

Let op bij de tolpoortjes. Je moet er een hebben waar je onderdoor kunt maar als je onzeker bent is het ook handig om een poortje te kiezen met een mannetje erboven die een ticket vasthoudt.... niet de T van Telepeage kiezen, daar heb je een abonnement voor nodig. Als je een creditkaart hebt kun je ook het poortje kiezen met CC. Maar nogmaals: let op je afmetingen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
HenkvT
Berichten: 18
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 18:59
Locatie: Alblasserwaard

Re: Beginners willen 2 weken op pad



Bericht door HenkvT »

Ook wij gaan regelmatig met een huurcamper op pad. Als het gaat om camperplaatsen en campings, wij kregen van de verhuurder voldoende boeken mee met adressen van camperplaatsen en campings. Hierin lees je ook wat er ter plaatse aan voorzieningen etc. zijn.

Wat betreft je watervoorraad en toiletcassette: je kunt op het bedieningspaneel in de woning controleren hoe vol (toilet) of leeg (watertank) deze zijn.
Niet alleen campings en camperplaatsen bieden de mogelijkheid om te lossen of te vullen. Ook in diverse gemeentes zijn deze (betaalde) voorzieningen steeds meer aanwezig.

Veel plezier met je eerste reis!
Groet,
Henk
Plaats reactie