Wie weet iets voor Albanie: kleine kadootjes o.i.d.

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Wie weet iets voor Albanie: kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Hoihoi,

over twee weken nemen wij de boot van Bari naar Igoumenitsa, en rijden in 3 weken terug over land.

Ben me al een tijdje lekker aan het inlezen, veel reisverslagen inmiddels gevonden. De globale route wordt: stukje Noord-Griekenland, Albanie, Ohrid e.o., Noord-Alabanie, Noord-Montenegro en via de kust van Kroatie weer terug.

Voor ons is het de eerste keer 'Balkan'. Ik lees dat mensen er erg gastvrij kunnen zijn. Het lijkt mij daarom wel leuk om wat kleine kadootjes o.i.d. mee te nemen, voor kinderen ofzo, al is het alleen maar ballonnen, kleurpotloden etc.

Heeft iemand (met ervaring op dit gebied) leuke tips voor ons?

O ja, nu ik hier toch ben. We willen graag in Noord-Albanie naar het Theth National Park e.o., gecombineerd met een boottocht van Koman naar Fierze over het Komani Lake. Nu lees ik wisselende ervaringen over dit gebied. Iemand hier (actuele) ervaring mee?

Groet en alle tips zijn welkom :cheers:

Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door ariedekreij »

T shirt altijd goed of stroopwafels,ontbijtkoek, iets van delfsblauw bij de xenos hebben ze leuke klompjes.wij willen graag horen hoe het gaat in Albanie.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door durisotti »

Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door wingman01 »

ik zou gaan voor nuttige dingen , en niet zozeer voor zoetigheid, denk aan kleurpotloden en kleurboekjes, lesmateriaal zoals schriften leuke gekleurde potloden.denk ook aan typisch NL ansichtkaarten, leg uit waar NL lig, en natuurlijk rood-wit-blauwe vlaggetjes , da,s altijd goed.....
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Bossche Bollen M&R »

ariedekreij schreef:bij de xenos hebben ze leuke klompjes.wij willen graag horen hoe het gaat in Albanie.
wingman01 schreef:ik zou gaan voor nuttige dingen , en niet zozeer voor zoetigheid, denk aan kleurpotloden en kleurboekjes, lesmateriaal zoals schriften leuke gekleurde potloden.denk ook aan typisch NL ansichtkaarten, leg uit waar NL lig, en natuurlijk rood-wit-blauwe vlaggetjes , da,s altijd goed.....
Klinkt helemaal goed! En laten we nou net die kleine Delfsblauwe klompjes gister bij de Xenos gezien hebben, € 0,99 per twee en gewoon té schattig om te laten liggen. Er bungelt er inmiddels al één in ons campertje, maar we gaan er zeker een paar meer meenemen! Schriften/kleurboekjes en leuke kleurpotloden klinkt ook helemaal top. Gaan we zeker doen!

We maken altijd verslagen van onze trips, dus ook hierop zal ik t.z.t. terug komen. We vinden het zelf reuze spannend en staan te trappelen om te gaan, over exact twee weken zitten we nu op de boot :cheers:

Groet,
Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door wingman01 »

op de markt zit toch die souvenirwinkel ????
die heeft veel van dat spul.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Jeannette »

Op internet kan je leuke kleurplaten printen. Kleurpotloden, ballen, maar ook leuke Hollandse dingetjes? Action en Wibra hebben vaak leuk spul voor kinderen. Denk ook aan wat oudere kinderen. Zij voetballen graag. Poppen? Kleintjes dan. Leuk wat je wilt gaan doen!

Verstuurd van mijn LIFETAB_P9514 met Tapatalk
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door roma »

Het klinkt lief en goedbedoeld, maar je kweekt bedelkinderen, die in elke vakantieganger een Sinterklaas zien. Kom je in zo'n land, dan word je helemaal platgelopen en kan je de rest van de dag doorbrengen met een sleep bedelaartjes achter je aan tot je doodziek wordt van dat opdringgedrag en je ze wel dood kan schoppen.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 18448
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 0:58
Locatie: Friesland

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Fleur »

Pfffff :roll:
Wat dacht je, laat ik ook weer eens de knuppel in het hoenderhok gooien?

'En je ze wel dood kan schoppen'
Ik vind zo'n uitspraak echt niet kunnen.
geelhoed
Berichten: 686
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 18:36
Locatie: Amsterdam

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door geelhoed »

Spullen meenemen en aan een kindertehuis/school geven lijkt me een beter idee.
Zo kweek je geen "bedelkinders" en doe je toch goed!
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Lieke »

Wat ik begrijp is dat de TS iets wil geven ALS BEDANKJE VOOR GENOTEN GASTVRIJHEID.
Dat is iets heel anders dan voor Sinterklaas spelen!
Meestal kan je volwassenen geen groter plezier doen dan een aardigheidje aan hun kinderen te geven.
Ik vind het een geweldog idee!
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door roma »

Lieke schreef:Wat ik begrijp is dat de TS iets wil geven ALS BEDANKJE VOOR GENOTEN GASTVRIJHEID.
Dat is iets heel anders dan voor Sinterklaas spelen!
Meestal kan je volwassenen geen groter plezier doen dan een aardigheidje aan hun kinderen te geven.
Ik vind het een geweldog idee!
Als je er nog nooit geweest bent, hoe weet je dan dat die mensen gastvrij zijn?
Geef je ook aardigheidjes aan kinderen in Renesse, Kleve, Gruissan, Barcelona, etc? Moet je tegenwoordig nog mee oppassen ook als je een vreemd kind een snoepje geeft.
In zgn arme landen is de gedachte van "geven voor nietsdoen" volledig verkeerd.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door Jeannette »

Pfffffffffffff, Roma? Je hebt groot gelijk hoor. :twisted: Men moet gewoon niet met jou in discussie gaan. Scheelt veel energie en ergernis. Dus geen kadootjes geven, anders kweek (kweken doe je toch met planten etc.?) je bedelkinderen. Ach in ons land zijn er meer dan genoeg bedelkinderen die gewend zijn alles te krijgen. Laten we daar maar eens wat minder aan geven. :twisted:

Ik vind het een heel lief idee van de ts en hoop dat hij blije kinderen en ouders maakt!
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
roma
Berichten: 4583
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie weet iets: Albanie kleine kadootjes o.i.d.



Bericht door roma »

Jeannette schreef:.......Ik vind het een heel lief idee van de ts en hoop dat hij blije kinderen en ouders maakt......!
Ben jij wel eens in een "arm"land geweest? Helaas heb ik veel reiservaring en ben vanaf 1970 in heel wat landen geweest, waar die blije kinderen met stenen langs de weg stonden te wachten om je te bekogelen, waar, als je bij een groepje blije kinderen stopte, de handjes ver in je wagen schoten om alles wat binnen handbereik was, werd weggegrist, waar, als je ergens wat munten wilde geven, de handen gelijk in je portemonnaie schoten, waar die blije kinderen probeerden je zakken te rollen, waar je van grote zus een baby in je handen kreeg, zodat andere blije kinderen je tas konden rollen, waar jongetjes hun oudere zus kwamen aanbieden voor seks, waar ik door straten gerend ben met hordes vervuilde kinderen achter me aan, waar blije kinderen met scheermesjes rondliepen om even je rugzak open te snijden.
Gelukkig zijn er steeds meer reisgidsen en reisorganisaties die benadrukken om nietsdoen niet te belonen met giften. De tijden van missie en zending zijn voorbij. In Afrika heeft het geven tot niets geleid, ja, tot afhankelijkheid.
Droom lekker verder en neem vooral een aanhanger met spiegeltjes en kralen mee.
Plaats reactie