Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gemineye
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 28 jan 2024, 19:52

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gemineye »

Dank voor de adviezen! We hebben nog lang de tijd hoor, vooralsnog geen concrete plannen om wat te kopen. Hooguit eens wat oriënteren hier en daar maar verder niet. We zouden zeker eens gaan huren van tevoren.

Vooralsnog is het idee om een jong gebruikte buscamper te kopen met vast bed achterin. Geen zelfbouw. Liefst met goede verwarming erin zodat we ook in voor en naseizoen en desnoods winter weg kunnen.

Het enige waar ik nog heel erg aan twijfel; in onze caravan hebben we nu een lekkere grote rondzit. Een buscamper heeft dat natuurlijk niet. Ik denk dat ik dat zou gaan missen. Dus in dat opzicht zou ik liever voor een compacte halfintegraal gaan maar ik denk niet dat vrouwlief daarmee wil rijden.

Qua merk/motorisering; geen idee joh. Liefst Mercedes sprinter met automaat erin maar dat zou voor mij niet direct een deal breaker zijn. Ik denk dat ik liefst wel een euro6 diesel zou willen (zoals ik er nu naar kijk)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jaap van duijn »

@Gemineye,

Ja dat is een goeie,

Onze Swift Challenger was inwendig 565cm totaal lang 732cm
De Weinsberg camper is totaal 699cm
Dus binnen ruimte is beduidend minder wan daar gaat het motor gedeelte af van de lengte al kunnen we de bestuurder en bijrijder stoel draaien naar "tafel zijde" naar achteren dus.
Er is dus voor ons zeker beduidend minder leef ruimte.
Waarbij we nog gekozen hebben voor een 2 persoons hefbed boven de zit groep voor de klein kinders en onze kinderen als ze weggaan met de camper.

Succes en groet Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Genevieve
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 30 mei 2022, 17:53

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Genevieve »

Ook ik lees al een tijdje mee, maar zal me nu eens voorstellen voordat ik iedereen allemaal lastige vragen begin te stellen. Ik ben Genevieve (32) en met mijn vriend heb ik anderhalf jaar geleden een mooie gele Renault Master (oud-Telenet werkbus) gekocht om zelf om te bouwen.

Natuurlijk heel enthousiast van start gegaan met het strippen van de binnenkant, isoleren, zonnepaneel leggen en de rest van de elektra in orde maken, maar nadat we het bed erin hadden is het een beetje gestagneerd. We laten het keukenblok er volgende maand in zetten en dan hopen we vooral wat mooie weekendtrips in de Benelux te gaan maken voordat we eind juni richting Denemarken vertrekken voor het huwelijk van mijn broer en zijn aanstaande.

Inmiddels heb ik al veel aan de tips hier gehad en ik zal het forum nog wel regelmatig raadplegen. Ik hoop ook hier en daar iets te kunnen bijdragen! :D
NE

697BE576-B639-4BD2-AD56-6016AE15472D_1_105_c.jpeg
697BE576-B639-4BD2-AD56-6016AE15472D_1_105_c.jpeg (172.51 KiB) 987 keer bekeken
bvoerman
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 02 feb 2024, 10:46

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door bvoerman »

Goeiemorgen Allemaal,

Ik lees ook al een tijdje mee, maar vandaag een account aangemaakt. Sinds afgelopen woensdag zijn wij de trotse eigenaren van een Weinsberg Imperiale 660 uit 1997.

Afbeelding

Aankomende zomer zullen we als gezin onze eerste lange reis ermee gaan maken door Frankrijk, tot die tijd zal ik er vooral mee naar Gravel Wedstrijden gaan, en zullen we de weekenden gaan gebruiken om de camper te ontdekken.

Groet,
Barend Voerman

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19186
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Nieuwe leden hartelijk welkom!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Sunlight2021
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 feb 2023, 16:07

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Sunlight2021 »

Goedemiddag mede-camperaars,

Wij lezen ook al langere tijd mee.
Wij zijn Karin en Frans uit het prachtige Westland.
Na een zelfbouw Renault Master, splinternieuwe Adria Matrix met alleen hefbed (foute koop vanwege mijn onrustige slaapgedrag :-B ), Adria Compact met uitschuifunit, nu sinds ruim 2 jaar een Sunlight V66 Adventure Edition. Deze camper is weliswaar tamelijk basic uitgevoerd, maar met inbouw van een Maxxfan en stelpoten eronder is het prima.
We zijn hier erg tevreden mee, met 6,70 x 2,12 nog goed te rijden in steden en ruimtetechnisch (en qua gewicht) fantastisch voor 2 personen. Er is altijd iets beters, groters, mooiers te vinden, maar wij zijn super tevreden.
Inmiddels al twee keer via de Balkan naar Griekenland, keer of drie naar het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk en vaak naar Duitsland geweest, naast vele short trips in Nederland.

Dit jaar staan langere reizen naar Tsjechie, Hongarije en Albanie in het voorjaar en Zuid Italie in de herfst in de planning.

Groeten Frans
Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 15
Lid geworden op: do 21 jul 2016, 18:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ArjanV »

Hallo allemaal,

Na al een tijd meelezen en ideeën opdoen zal ik mij ook eens voorstellen.

Ben al lange tijd aan het nadenken over een camper, de keus was voor mij snel duidelijk dat ik er zelf een ging ombouwen, omdat ik dat de helft van de pret vind en niet echt iets kon vinden wat naar mijn smaak was... ja, veel teveel boven budget!

Nadat ik in oktober een lichte hartinfarct heb gehad heb ik besloten om niet langer te wachten.
Actief aan het zoeken geslagen naar een geschikte bus voor de juiste prijs. Heel wat voorbij zien komen, te duur, teveel roest, teveel Km.Tot op gegeven moment ik een Vario 711D ex brandweerwagen tegenkwam, Afspraak gemaakt om de bus te bekijken, dit voelde zeer vertrouwd, ex Duitse brandweerwagen, geen roest, weinig Km, een proefrit gemaakt met mijn schoonzoon, die heeft een vrachtwagen rijbewijs.
Geluid viel mij mee,ondanks de grote lege ruimte, de bus reed goed, remde goed, eigenlijk geen afkeur punten kunnen vinden, behalve een laag dak, maar daar was de prijs ook naar.
Knoop doorgehakt en ik heb de bus gekocht!

Dat lage dak is het eerste wat ik aan moet pakken, nu ongeveer 165 cm stahoogte, dit moet ongeveer 200 cm worden.Gelukkig is het dak 1 grote aluminium tranenplaat, dus deze is relatief makkelijk te verwijderen, waarschijnlijk komt er een strook tranenplaat tussen, maar daar ben ik nog niet over uit.

Ondertussen wel begonnen met C1 theorie, lessen kan pas in april, lange wachttijden....

Daarnaast ben ik getrouwd, 3 kinderen en 2 kleinkinderen, run ik samen met mijn broer een bedrijf wat vrachtfietsen produceert, liefhebber van goede koffie, horloges en fotografie.

Een deze dagen eens langzaam aan beginnen met het leeghalen van de bus en een plan voor de dakverhoging maken.
711D-transport-03_Kl.jpg
711D-transport-03_Kl.jpg (95.48 KiB) 778 keer bekeken
711D-thuis-06_Kl.jpg
711D-thuis-06_Kl.jpg (131.1 KiB) 778 keer bekeken
711D-thuis-05_Kl.jpg
711D-thuis-05_Kl.jpg (138.63 KiB) 778 keer bekeken


T.z.t. zal ik een topic aanmaken over de voortgang van mijn project, wordt vervolgd!
Mercedes Vario 711D ombouw naar camper
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80430
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Dafluc »

Van harte welkom op ons forum. Een mooie gele, een Hobby met historie en een schitterende ex-brandweer. Het forum is met jullie weer een stuk mooier geworden.
Afbeelding
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Alle nieuwe leden van harte welkom.

@ArjanV wat een prachtige brandweer wagen geweldig, :bow: :clap: :thumbup:

Ik hoop dat je de totale ombouw en plannen op het forum zet, uiteraard kan je daar voor een topic aanmaken, tegelijk verhoogt het de waarde van je camper mocht je het later willen verkopen, dan kan de koper een nog beter inzicht krijgen wat hij voor waar aan geboden krijgt, tevens voor later kunnen de kinderen en klein kinderen opa zijn vakmanschap zien.
Er is genoeg kennis en mede leden die je willen bijstaan met raad en aanmoediging.

Dat doet me denken aan een kennis van ons de had een brandweer wagen gekocht voor onderdelen, op een zondag ging plots de sirene af de halve wijk was in rep en roer behoorlijk geschrokken ontkoppelde heel snel de accu. :crazy:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 15
Lid geworden op: do 21 jul 2016, 18:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ArjanV »

Thanks!
Ik ga inderdaad een eigen topic aanmaken over ombouw klus, kan nog wel 1 of 2 maandjes duren.
Mercedes Vario 711D ombouw naar camper
arthurdesmidt
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 04 feb 2024, 11:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door arthurdesmidt »

Ik ben Arthur de Smidt en 3 jaar geleden een camper gekocht Fiat Ducato LMC Liberty uit 1998 om rond te reizen in voornamelijk Spanje en Portugal met mijn partner en 3 jarige dochter.

Momenteel heb ik de camper teruggebracht uit zuid portugal alwaar hij wat schade aan de zijkant heeft opgelopen.
Ben met de camper ook heelhuids door de boerenprotesten gekomen maar nu in Nederland problemen om te repareren voor de APK wat kennelijk niet zo makkelijk is.

Afbeelding
Pickup1966
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 feb 2024, 10:08

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Pickup1966 »

Hallo
Bij deze stel ik me ook ff voor op dit forum .
Ik ben Frans en (nog) geen eigenaar van een camper.
Ben nog zoekende naar een camper die het beste bij me past.
Het liefst zou ik een oldtimer kopen, wat ook al jaren mijn hobby is.
Heb recent me chevrolet C20 uit 1966 gerestaureerd,vanwaar ook mijn naam hiero :wink:
De planning is om voorlopig te gaan huren zodat ik wat uit kan proberen betreffende indeling en uitvoering.
Mijn ervaring is dat bij het juiste forum je veel kunt lezen waardoor mijn keuze minder moeilijk wordt , dus hoop ik dat hier te vinden.
Gr Frans
Gebruikersavatar
Tukkie
Berichten: 22
Lid geworden op: do 14 dec 2023, 12:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Tukkie »

Dag allen,

Ik lees al enige tijd mee, maar bij deze ook even een voorstel ronde vanaf mijn kant.

Mijn naam is Brian, 30 jaartjes jong en samen met de kids (3) en vrouw lief hebben we afgelopen jaar een Peugeot J5 gekocht. Deze bijna volledig van binnen gerestaureerd. Wanneer de binnen kant klaar is ga ik verder om de buiten zijnden een verfrissende look te geven.

Bijgevoegd wat foto´s voor het idee.

IMG_1047-min.jpg
Peugeot J5 Maesos 2063
IMG_1047-min.jpg (146.67 KiB) 381 keer bekeken
IMG_1043.jpg
Overzicht foto vanaf de achterzijde
IMG_1043.jpg (118.13 KiB) 381 keer bekeken
1a5a984d-7ac5-4192-b800-a81e28a0687c.JPG
Een handige voor en na foto :)
1a5a984d-7ac5-4192-b800-a81e28a0687c.JPG (81.3 KiB) 381 keer bekeken
Bezitter van een Peugeot J5 Maesos 2063.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Jelle »

Welkom @Tukkie mooi dat je ons zoveel foto's laat zien. :bow:
Ik ben trouwens wel heel nieuwschierig naar hoe de camper er eerst uitzag kan je daar ook nog foto's van op het forum plaatsen??? :clap:
Je forumnaam heeft dat iets te maken met de provincie waar je vandaan komt of woont.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Plaats reactie