Benzine in een diesel

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Benzine in een diesel



Bericht door Mickel Moen »

Ik kwam vandaag op het weetjewelforum http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... =3&t=30520 het probleem van tanken van benzine in een diesel tegen. Is een probleem, wat iedereen kan overkomen. Daar werd ook meteen de oplossing gegeven voor het voorkomen van verkeerd tanken: http://www.solodiesel.eu/default.cfm?Jezik=Nl&Kat=00

Ik heb er meteen een besteld.
Wellicht een idee voor de dieselrijders op dit forum.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Handig ding, deze doppen zitten ook op veel leaseauto,s.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

Je kunt €50,- besparen door gewoon op te letten. In de 45 jaar dat ik met voertuigen omga en ook tank is het mij nog nooit gebeurt. Niet omdat ik zo goed ben maar omdat ik altijd heel bewust kijk welke slang ik hebben moet en me niet laat afleiden door wat dan ook. Een tip: Kijk ook even op de teller voor je daadwerkelijk gaat tanken. Wat voor prijs per liter geeft die aan? Dan weet je het ook!
Gebruikersavatar
technichien
Berichten: 964
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 9:52



Bericht door technichien »

:twisted: En staat de volume teller op 0. In Spanje reeds enige malen meegemaakt dat de tankbediende mij reeds enige liters meer in de maag splitste. Snel handelen is gewenst want achteraf geen poot om op te staan. :!:
My RV is my castle! Feelin' groovy.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:



Bericht door Mickel Moen »

de Jonckheer schreef:Je kunt €50,- besparen door gewoon op te letten. In de 45 jaar dat ik met voertuigen omga en ook tank is het mij nog nooit gebeurt. Niet omdat ik zo goed ben maar omdat ik altijd heel bewust kijk welke slang ik hebben moet en me niet laat afleiden door wat dan ook. Een tip: Kijk ook even op de teller voor je daadwerkelijk gaat tanken. Wat voor prijs per liter geeft die aan? Dan weet je het ook!
Klopt helemaal. Zo denkt iedereen denk ik. Ik kijk ook iedere keer heel bewust en toch.........
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07



Bericht door durisotti »

Ik heb een eenvoudige methode om verkeerd tanken tegen te gaan, ik tank alleen bij onbemande pompen, zoals tango en shell express.
Hier moet je voor het tanken op het beeldscherm invoeren wat je wilt tanken en dan ga je echt geen benzine intoetsen.
Je kunt je echter altijd vergissen....
Notje
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 21:57
Locatie: Dordrecht



Bericht door Notje »

1 keer die fout gemaakt... tankstation was erg druk, er was alleen 1 pomp vrij waar je alleen aan de pomp kon tanken.. probleem was dat de vulopening aan de verkeerde kant van mn bus zat en de slang te kort was.. Dus ik ben andersom het tankstation ingereden.. en net als altijd de rechter slang gepakt (diesel) .. alleen als was dat deze keer dus de Euro95...tja, als je nooit aan die kant van de pomp staat :lol: Maar een wat uurtjes later was alle 75 liter netjes vervangen door diesel, de anwb weer bijgevuld. Verder geen ernstige schade, alleen het brandstoffilter laten vervangen voor de zekerheid..
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

ik tank altijd diesel en toch een keer in luxemburg benzine erin omdat de pomp verkeerd gevuld was, gelukkig met een fort transit dus niks aan de hand benziene eruit diesel er in en dat ding loopt wel weer.
maar gewoon opletten .
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Ghia
Berichten: 1075
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 19:40



Bericht door Ghia »

Ruik je het verschil dan ook niet ... ??
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal



Bericht door hans51 »

cobes schreef:ik tank altijd diesel en toch een keer in luxemburg benzine erin omdat de pomp verkeerd gevuld was, gelukkig met een fort transit dus niks aan de hand benziene eruit diesel er in en dat ding loopt wel weer.
maar gewoon opletten .
:roll: Cobus :?:

Ik ben dan niet geheel onkundig en ook niet alleswetend maar dit antwoord snap ik niet??

:arrow: gelukkig met een fort transit dus niks aan de hand :?:

Verklaar je nader ik ben benieuwd.

groet hans.
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

ik zette de auto voor de pomp neer, maar moest naar een andere pomp stond ook diesel op, maar bleek achteraf niet lood vrij :shock:
en dan ben je alweer opweg richting zuiden als je er achterkomt dan ga je ook niet meer terug om verhaal te halen. tank is gratis leeg gehaald , dus koste alleen maar een tankje diesel.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal



Bericht door hans51 »

@ cobus
cobes schreef:ik zette de auto voor de pomp neer, maar moest naar een andere pomp stond ook diesel op, maar bleek achteraf niet lood vrij :shock:
en dan ben je alweer opweg richting zuiden als je er achterkomt dan ga je ook niet meer terug om verhaal te halen. tank is gratis leeg gehaald , dus koste alleen maar een tankje diesel.
:bang: Maar hoezo :?: gelukkig met een ford transit :?:

Het zal wel aan mij liggen ik ben niet blond maar wel bijna kaal :cry:

Ik snap d'r niks van .

groet hans
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

die Ford Transit kon er gewoon beter tegen als de vw bus die ik nu heb.
Transit was een gewoon blok zonder turbo of wat een lekker stevig ouderwets motorblok. :lol:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal



Bericht door hans51 »

OOOOOOOOOOOOOOOooH
nu snap ik 't :D
Ja daar kun je bijna alles in opstoken in de oudere motoren
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Plaats reactie