Willingen komend weekend 17/18 december
Kom net terug uit willingen, veel sneeuw nu.
Ja schuin tegen over de lidl kun je lpg tanken is dacht ik een ARAL station.
s'nachts aankomen is geen probleem, vlak voor de ingang kun je links een klein weggetje in waar je kan staan (bijveld noem ik het maar) is lekker rustig daar.
Als je rechts boven wilt staan vergeet niet snelheid te maken anders kom je moeilijk boven is het wat drukker
Willingen is rond kerst zeer populair dus zekerheid op een plaats is er niet.
Er is ook een wifi met code.
gr. Diederik
Ja schuin tegen over de lidl kun je lpg tanken is dacht ik een ARAL station.
s'nachts aankomen is geen probleem, vlak voor de ingang kun je links een klein weggetje in waar je kan staan (bijveld noem ik het maar) is lekker rustig daar.
Als je rechts boven wilt staan vergeet niet snelheid te maken anders kom je moeilijk boven is het wat drukker
Willingen is rond kerst zeer populair dus zekerheid op een plaats is er niet.
Er is ook een wifi met code.
gr. Diederik
Klopt, verleden jaar waren ons verschillende duitsers gepasseerd in de aanrijdroute naar Willingen vanaf de autobaan. We hebben er 2 in de gracht zien liggen, de weg was serieus beijzeld en daar heb je meer aan een lagere snelheid dan winterbanden. Ik vind dat er velen winterbanden overschatten en de snelheid opdrijven !Jitze schreef:Vanavond besloten om niet weg te gaan. Een collega van mij (uit duitsland) had 2 uur werk om thuis te komen (80km) het was een ijsbaan.
Morgen maar even kijken hoe de condities zijn. Want op ijs heb je ook niet zoveel aan winterbanden.
Greetz Peter en Marleen
Net weer terug uit willingen.
Erg lag veel sneeuw op de route (zowel heen als terug). maar toch heb ik de 300km elke keer in 4 uur kunnen doen.
Het laatste stukje (de helling bij de camperplek) ging met moeite.
Maar toch zonder kettingen gered. Er waren er genoeg die wel de kettingen voor de laatste 10 meter moesten omleggen.
Ook de voorzieningen daar zijn goed, je kunt toilet lozen, douchen bij het zwembad voor 1 euro en water tanken en lozen.
En nog geen 10 minuutjes lopen naar de eerste lift.
Het enigste probleem waren m'n ruitenwissers. De vloestof hiervoor was in nederland al bevroren, en als het niet dooi is dan blijft dat zo. Dus regelmatig moeten stoppen om de ruit schoon te maken.
Erg lag veel sneeuw op de route (zowel heen als terug). maar toch heb ik de 300km elke keer in 4 uur kunnen doen.
Het laatste stukje (de helling bij de camperplek) ging met moeite.
Maar toch zonder kettingen gered. Er waren er genoeg die wel de kettingen voor de laatste 10 meter moesten omleggen.
Ook de voorzieningen daar zijn goed, je kunt toilet lozen, douchen bij het zwembad voor 1 euro en water tanken en lozen.
En nog geen 10 minuutjes lopen naar de eerste lift.
Het enigste probleem waren m'n ruitenwissers. De vloestof hiervoor was in nederland al bevroren, en als het niet dooi is dan blijft dat zo. Dus regelmatig moeten stoppen om de ruit schoon te maken.
knaus travelliner 710GH 2000
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
- Locatie: Wijhe
-
- Berichten: 256
- Lid geworden op: do 19 jul 2007, 1:22
- Locatie: Wijhe
Als je in Nederland de goede koopt gaat die ook heel laag en meestal staat er op dat je er water bij kunt doen waardoor het vriespunt van de vloeistof omhoog gaat.
Wat je hier koopt is vaak al gemengd met water.
Je koopt dan bv. een 5 liter kan welke bestaat uit misschien wel 3 liter water dat is lekker verdienen
Wat je hier koopt is vaak al gemengd met water.
Je koopt dan bv. een 5 liter kan welke bestaat uit misschien wel 3 liter water dat is lekker verdienen
De gemengde antivries voor ruitensproeiers die je in de winkel of bij het tankstation koopt gaat in Nederland en in Duitsland tot -20. Je kunt ook onverdund kopen en dan is het maar net wat je wilt. Je kan inderdaad tot -60 gaan maar daar is de prijs ook naar. Omdat in vrijwel alle auto's het tankje bij de motor zit geldt de minimumtemperatuur alleen bij stilstand. Wie nu zijn ruitensproeier bevroren heeft, heeft er nog een zomermengsel inzitten. Het is dus verstandiger om dáár voor te waarschuwen dan te adviseren om het spul in Duitsland te kopen. Voordat je daar bent is alles al stijf bevroren.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
dat is inderdaad het gevaar, sommigen rijden als idioten omdat men winterbanden heeft. Dat is dus om moeilijkheden vragen, inderdaad de snelheid aanpassen alsof je op zomerbanden rijdt, alleen dan is voordeel dat je minder slipt bij het wegrijden en iets makkelijker tot stilstand komt.Peter G schreef:Klopt, verleden jaar waren ons verschillende duitsers gepasseerd in de aanrijdroute naar Willingen vanaf de autobaan. We hebben er 2 in de gracht zien liggen, de weg was serieus beijzeld en daar heb je meer aan een lagere snelheid dan winterbanden. Ik vind dat er velen winterbanden overschatten en de snelheid opdrijven !Jitze schreef:Vanavond besloten om niet weg te gaan. Een collega van mij (uit duitsland) had 2 uur werk om thuis te komen (80km) het was een ijsbaan.
Morgen maar even kijken hoe de condities zijn. Want op ijs heb je ook niet zoveel aan winterbanden.
tip voor laatste 10 meter
ik was afgelopen wkend in winterberg. zondag had het gesneeuwd en ik moest iets een heuveltje op dus kwam niet weg.
een nederlander hielp mee, bedank nog, met een handje split (gebroken steentjes) in mijn rijspoor. hiermee reed ik zo het bergje op. ik heb ook maar een emmertje van dat spul in mijn camper gezet.
een nederlander hielp mee, bedank nog, met een handje split (gebroken steentjes) in mijn rijspoor. hiermee reed ik zo het bergje op. ik heb ook maar een emmertje van dat spul in mijn camper gezet.
Re: tip voor laatste 10 meter
met winterbanden????peter schreef:ik was afgelopen wkend in winterberg. zondag had het gesneeuwd en ik moest iets een heuveltje op dus kwam niet weg.
een nederlander hielp mee, bedank nog, met een handje split (gebroken steentjes) in mijn rijspoor. hiermee reed ik zo het bergje op. ik heb ook maar een emmertje van dat spul in mijn camper gezet.
winterbanden
ja, dat is logisch. zijn namelijk verplicht in duitsland. ook zonder de verplichting is het niet verstandig zonder winterbanden te rijden in wintersportgebieden. het verschil is enorm.
dat wil echter niet zeggen dat het altijd een garantie is dat je overal kunt rijden. en dat heb ik in mijn vorige berichtje proefondervindelijk vastgesteld. gelukkig zijn er altijd mensen met een handige oplossing.
dat wil echter niet zeggen dat het altijd een garantie is dat je overal kunt rijden. en dat heb ik in mijn vorige berichtje proefondervindelijk vastgesteld. gelukkig zijn er altijd mensen met een handige oplossing.