route naar Noord-Italie?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 03 jun 2010, 16:19
- Locatie: Kamerik
- Contacteer:
route naar Noord-Italie?
Laatst gewijzigd door Arieenirma op wo 19 aug 2015, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GMC Dodge - 2014
VW Dehler 5.1 - 2012/2014
Fleetwood Pace Arrow. 1999/2012
DAF DA 100 - 1985/1999
VW Dehler 5.1 - 2012/2014
Fleetwood Pace Arrow. 1999/2012
DAF DA 100 - 1985/1999
-
- Berichten: 812
- Lid geworden op: ma 14 jul 2008, 10:22
- Locatie: Zutphen
Hoe lang/breed is de combinatie dan? En wat weegt het?
Het wordt via Oostenrijk een aardige omweg: Mannheim - Heilbronn - Stuttgart - Ulm - Bregenz (daar kun je natuurlijk ook fijn varen, a/d Bodensee... ) of München - Innsbruck - Brenner pas en dan nog een stuk binnendoor....
Tip: haal eens wat routekaarten bij de ANWB (gratis voor leden), daar staan de hellingpercentages van de doorgaande wegen op. Ook Google Earth werkt prima om een kort stuk beter te bekijken.
Het wordt via Oostenrijk een aardige omweg: Mannheim - Heilbronn - Stuttgart - Ulm - Bregenz (daar kun je natuurlijk ook fijn varen, a/d Bodensee... ) of München - Innsbruck - Brenner pas en dan nog een stuk binnendoor....
Tip: haal eens wat routekaarten bij de ANWB (gratis voor leden), daar staan de hellingpercentages van de doorgaande wegen op. Ook Google Earth werkt prima om een kort stuk beter te bekijken.
Via Munchen - Brenner is goed te doen. Er zijn wel wat lange hellingen onderweg maar niet extreem. Wij zijn meerdere keren zo gereden, echter ook via de Fernpass en dat lukte ook prima.
Vorige maand zijn we het eerst over Zwitserland gegaan (Gothard tunnel) en dat beviel eigenlijk ook goed. Deze route heeft absoluut de minste stijgingen. Maar je zit wel met iets meer kans op controle. Nu weet ik niet hoeveel je te zwaar bent en hoe groot je boot is maar daar zou anders ook nog wel wat in vervoerd kunnen worden (wat overigens eigenlijk niet is toegestaan als het niet voor watersport doeleinden is, maar onder een goed dekzeil is het risico beperkt volgens mij). Wij hebben altijd onze vrij zware ligstoelen, tafel en skottelbraaj in de boot en dat scheelt behoorlijk wat kilo's.
Vorige maand zijn we het eerst over Zwitserland gegaan (Gothard tunnel) en dat beviel eigenlijk ook goed. Deze route heeft absoluut de minste stijgingen. Maar je zit wel met iets meer kans op controle. Nu weet ik niet hoeveel je te zwaar bent en hoe groot je boot is maar daar zou anders ook nog wel wat in vervoerd kunnen worden (wat overigens eigenlijk niet is toegestaan als het niet voor watersport doeleinden is, maar onder een goed dekzeil is het risico beperkt volgens mij). Wij hebben altijd onze vrij zware ligstoelen, tafel en skottelbraaj in de boot en dat scheelt behoorlijk wat kilo's.
Pedro
je kunt natuurlijk ook de mud aardappelen thuis laten.pirke64 schreef:Via Munchen - Brenner is goed te doen. Er zijn wel wat lange hellingen onderweg maar niet extreem. Wij zijn meerdere keren zo gereden, echter ook via de Fernpass en dat lukte ook prima.
Vorige maand zijn we het eerst over Zwitserland gegaan (Gothard tunnel) en dat beviel eigenlijk ook goed. Deze route heeft absoluut de minste stijgingen. Maar je zit wel met iets meer kans op controle. Nu weet ik niet hoeveel je te zwaar bent en hoe groot je boot is maar daar zou anders ook nog wel wat in vervoerd kunnen worden (wat overigens eigenlijk niet is toegestaan als het niet voor watersport doeleinden is, maar onder een goed dekzeil is het risico beperkt volgens mij). Wij hebben altijd onze vrij zware ligstoelen, tafel en skottelbraaj in de boot en dat scheelt behoorlijk wat kilo's.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 03 jun 2010, 16:19
- Locatie: Kamerik
- Contacteer:
Bedankt zover voor de antwoorden.
Laatst gewijzigd door Arieenirma op wo 19 aug 2015, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
GMC Dodge - 2014
VW Dehler 5.1 - 2012/2014
Fleetwood Pace Arrow. 1999/2012
DAF DA 100 - 1985/1999
VW Dehler 5.1 - 2012/2014
Fleetwood Pace Arrow. 1999/2012
DAF DA 100 - 1985/1999
Ik wik hier niet de moraalridder uithangen, maar:Arieenirma schreef:De combinatie is 18 mtr lang en weegt 9 ton in totaal. De breedte is 2,50 mtr.
Omdat de camper zelf ook over zijn gewicht gaat durf ik Zwitserland niet aan, voorlopig zit ik nog sterk aan Frankrijk te denken.
M,vr,gr,
Arie.
Wat als je een ernstig ongeval krijgt? Is dit wel verantwoord?
Jos
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
lekker laten gaan en hopen dat ze geen ander meenemenJRa schreef:Ik wik hier niet de moraalridder uithangen, maar:Arieenirma schreef:De combinatie is 18 mtr lang en weegt 9 ton in totaal. De breedte is 2,50 mtr.
Omdat de camper zelf ook over zijn gewicht gaat durf ik Zwitserland niet aan, voorlopig zit ik nog sterk aan Frankrijk te denken.
M,vr,gr,
Arie.
Wat als je een ernstig ongeval krijgt? Is dit wel verantwoord?
Jos
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
- Inferno
- Moderator
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Ik hoor toch wel twee moraalridders...
9 ton, heb je gezien hoe groot die camper is?
Die boot is misschien 7,5 meter (met trailer) dat is ook een aardige jongen dus dat weegt een slordige 1800 kilo. Daar doe e dan 10 meter camper bij dat is een vrachtwagen van 7,5 ton. Komt mij nog niet zo vreemd voor.
de assen en de vering zijn in ieder geval beter bestand tegen hoge belasting dan die van de bestelwagencampertjes waar de gemiddelde Nederlander mee rijd (incl. ikzelf).
Wat te denken van de snelheid? max 80km ik maak mij er niet zo'n zorgen om.
9 ton, heb je gezien hoe groot die camper is?
Die boot is misschien 7,5 meter (met trailer) dat is ook een aardige jongen dus dat weegt een slordige 1800 kilo. Daar doe e dan 10 meter camper bij dat is een vrachtwagen van 7,5 ton. Komt mij nog niet zo vreemd voor.
de assen en de vering zijn in ieder geval beter bestand tegen hoge belasting dan die van de bestelwagencampertjes waar de gemiddelde Nederlander mee rijd (incl. ikzelf).
Wat te denken van de snelheid? max 80km ik maak mij er niet zo'n zorgen om.
-
- Berichten: 6026
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
- Locatie: Best (NBr)
- Contacteer:
Ik denk als je via Frankrijk gaat dat je nergens problemen zult tegenkomen, wij rijden met een camper die 10x zo klein (bij wijze van) is en weegt 2800 kg en heeft een 74 pk motor er in liggen zonder turbo of wat dan ook.
Die enkele heuvel kom je wel boven alleen zal als je de tol wilt nemen het wat meer gaan kosten dan bij mij
Die enkele heuvel kom je wel boven alleen zal als je de tol wilt nemen het wat meer gaan kosten dan bij mij
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Laatst gewijzigd door Bluesart op wo 11 jun 2014, 1:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslagen van onze reizen naar Zuid-Frankrijk en Italië vind je op onze website http://www.bluesart.net
- Agnes
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
- Locatie: W-Vlaanderen Belgie
- Contacteer:
Van Lugano naar Porlezza is het inderdaad kronkelig en op sommige plaatsen redelijk smal. Met onze mh (7m lang fietsenrek inbegrepen) hebben we geen problemen gehad.Bluesart schreef:Bespaar de moeite maar om onder de wet uit te komen met je overbeladen gewicht voor de route onderweg. Het kronkelweggetje vanaf Lugano naar Porlezza hadden wij met onze afmetingen al moeite mee. Of het mag of niet weet ik niet maar daar kom jij zeker niet heelhuids door. En ik zou je er al helemaal niet graag tegenkomen.
Wij reden via Oostenrijk en dan via de Malojapas naar het Comomeer. Maar dan moet je ook door de vele tunnels langs het Comomeer.
Groetjes Agnes
Hallo tot Lugano is geen probleem,maar de tunnels naar Piano Porlezza ed zijn knap smal,en is het niet te hopen dat je een touringcar daar tegenkomt in zo n tunneltje dan wordt het G.. zegen de greep,ben er nu vijf maal door geweest en iiedere keer ben ik blij er door te zijn, met mijn 6.20 m.
Natuurlijk kom je er wel er rijden ook opleggers met bomen door,maar die hebben wel ervaring met zoiets.
TIP Wacht tot er een bus voor je rijdt en dan volgen,die maakt de weg vrij.
Succes 6 Freek
Natuurlijk kom je er wel er rijden ook opleggers met bomen door,maar die hebben wel ervaring met zoiets.
TIP Wacht tot er een bus voor je rijdt en dan volgen,die maakt de weg vrij.
Succes 6 Freek
Arieenirma schreef:Bedankt zover voor de antwoorden.
De combinatie is 18 mtr lang en weegt 9 ton in totaal. De breedte is 2,50 mtr.Bas van der Weerd schreef:Hoe lang/breed is de combinatie dan? En wat weegt het?
Omdat de camper zelf ook over zijn gewicht gaat durf ik Zwitserland niet aan, voorlopig zit ik nog sterk aan Frankrijk te denken.
M,vr,gr,
Arie.
VOLGENS MIJ ONVERANTWOORD
HIER HEB IK GEEN WOORDEN VOOR........
HOE DURF JE
Paulo
Tob niet, 't komt toch anders.......