Campers op visite in Kampen: niet meer gratis

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:

Campers op visite in Kampen: niet meer gratis



Bericht door ghelsendoorn »

KAMPEN - Het terrein naast de Cellesbroeksweg, pal naast het zwembad, wordt ingericht als parkeerplaats voor circa 25 campers. Als deze plek over ongeveer een jaar klaar is, zijn campers niet langer welkom op het Burgemeester Berghuisplein waar nu nog maximaal tien campers gratis mogen staan.

Regelmatig stonden er echter veel meer campers, waardoor veel reguliere autoparkeerplaatsen verloren gingen. Ook campingeigenaren uit de regio klaagden over de gratis voorzieningen die de gemeente aanbood.

Het ontwikkelen van het nu nog groene terrein naast de Cellesbroeksweg kost ongeveer 1,5 ton, een bedrag dat de gemeente er gauw denkt uit te hebben dankzij een slagboom en een prijs van circa acht euro per camper per overnachting. Volgens verantwoordelijk wethouder Pieter Treep is er geen sprake van een gemeentecamping omdat er naast de staanplaatsen geen voorzieningen worden aangeboden.

Veel weerstand vanuit de raad verwacht Treep niet, omdat lang geleden het terrein al eens is aangewezen als camperparkeerplaats. Bovendien wordt het terrein niet geasfalteerd, maar voorzien van zogenaamd grasbeton waardoor het groene karakter van het terrein behouden blijft. Voor onder andere de muziekkorpsen die het terrein soms gebruiken als oefenterrein wordt een alternatief gezocht.
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Nieuws voor campers op visite in Kampen niet meer gratis



Bericht door bently »

ghelsendoorn schreef:KAMPEN - Het terrein naast de Cellesbroeksweg, pal naast het zwembad, wordt ingericht als parkeerplaats voor circa 25 campers. Als deze plek over ongeveer een jaar klaar is, zijn campers niet langer welkom op het Burgemeester Berghuisplein waar nu nog maximaal tien campers gratis mogen staan.


Regelmatig stonden er echter veel meer campers, waardoor veel reguliere autoparkeerplaatsen verloren gingen. Ook campingeigenaren uit de regio klaagden over de gratis voorzieningen die de gemeente aanbood.
Bedankt voor de info.
Zijn de campingeigenaren nu wél tevreden ?

Groeten, Henk Geurts
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

http://www.destentor.nl/regio/kampen/62 ... e#reageren

Ik heb de heren Malcorps en Vinke bedankt voor het ons tegen werken :twisted: en gereageerd op dat stukje in de stentor
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
amigo
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 18 jan 2010, 15:33



Bericht door amigo »

Had dit al eerder verwacht
8€ dan zal het wel minder druk worden

Joop
De meeste vrienden heb je als
Het niks mag kosten
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Hmmm...... toch eens een familielid van mij aanspreken in Kampen.....Gemeenteraadslid. :lol:
Betalen vind ik geen probleem, wel de tegenstand van die campings. Gaan zij nu allemaal open in de winter zodat wij ook in de winter terecht kunnen bij die campingeigenaren? Zij snappen echt het begrip "camperen" niet is maar één letter verschil met "kamperen" :lol:
Is de nieuwe plek trouwens ook op een leuke afstand van het centrum?
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

Ja 30 meter verder aan de overkant van de weg tegenover de camperplaats
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Als je een camperplaats aanbiedt zonder voorzieningen mag je daar geen €8,- per overnachting voor vragen.
Met een dergelijke prijs zal het volgens mij niet druk worden.

Het is van het ene naar het andere uiterste.

Ze kunnen net zo goed voor de huidige plaats b.v. €5,- per nacht vragen.
Ik ben wel vaker parkeerplaatsen tegengekomen waar personenauto's gratis mochten staan, maar waar kampeerauto's moesten betalen om te overnachten.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

ze moeten eens bedenken of ze niet in dewinter wel gratis kunnen dan zijn de campings dicht is de camping open dan betalen?
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

De camping is min of meer op loopafstand van het centrum en vrijwel het gehele jaar
geopend. De nieuw aangewezen camperplek is pal naast de huidige, aan de andere
kant van het fietspad. Dat betekent dat ook de voorzieningen (toiletten, douche,
stortput voor het toilet) gewoon bruikbaar blijven.

Het is denk ik de best mogelijke oplossing voor wat toch wel een probleem begon
te worden. Er is ook nogal wat tegenstand tegen de camperplaats, niet alleen van
de campingeigenaren maar ook vanuit de burgerij.
Veel mensen vinden het "belachelijk" dat het gratis is, en dat er de hele zomer door
méér campers staan dan officieel toegestaan. En dat daar door de politie/gemeente
niet tegen wordt opgetreden... :?
Laatst gewijzigd door Aloys op wo 17 feb 2010, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland



Bericht door hwendt »

Onderstaande heb ik in de Stentor geschreven. Nog even wachten op acceptatie..

Groetjes hugo


Natuurlijk waardeer ik het feit dat de gemeente
ons iets wil bieden. Natuurlijk laat de gemeente weten dat we welkom zijn en vele gemeente kunnen er iets van leren.
Het is alleen jammer dat de gemeente zich laat beïnvloeden door een stel vervelende campinghouders die met elkaar hebben afgesproken dat ze die campers bij het gemeentehuis weg willen hebben en daar jaarlijks weer eens over beginnen te zeuren.
Het moet de gemeente toch op gevallen zijn dat het een jaarlijks terugkerende zaak is en dat telkens de campinghouders opnieuw deze zaak aan de orde stellen.
Ik heb bij campings voor de deur gestaan en gemerkt dat men niet blij met ons was omdat het net even de verkeerde tijd voor de campinghouder was. het gras was te nat, de grond te zacht, de toiletten voor 1 of 2 campers schoonhouden was lastig, het water is in de winter afgesloten en om daar nu een toiletgroep warm voor te houden was ook een probleem en wie moet er telkens de slagboom open doen.
Dit zijn onze ervaringen met de campings in de buurt. De meeste zijn trouwens ook de winterperiode gesloten. Gaan die dan ook open en wachten ze op de campers ook al is het er maar 1....? Nee dus.

Het is een goed plan om een ander terrein open te stellen en nee ik heb geen moeite met de 8 euro. Dit om te voorkomen dat er camperaars 3 weken blijven staan en er een complete uitstalling van maken met personen auto en fietsen en ook nog de luifel uit. Dit hoort niet thuis op zo een plek. het is immers alleen een overnachting plaats.
Het was dan ook een mooie service van de gemeente om er een badgelegenheid bij te plaatsen in de plaatselijke sporthal. Ook in de nieuwe situatie zou het prettig zijn om deze faciliteiten te hebben. Gewoon omdat water en toiletten ook een sociale functie hebben en zorgen dat de zaak schoon blijft. Immers bij ontbreking daarvan zou de omgeving vervuild kunnen worden en daar zitten we niet op te wachten.
Ik bedoel nu nadrukkelijk NIET dat er dus allerlei faciliteiten moeten komen die verder onder het beheer van een camping zouden moeten vallen. De campingbeheerders hebben direct gelijk als er faciliteiten moeten komen die nu juist hun binnen hun brance vallen, maar poepen en plassen moeten we allemaal en dat zie ik niet als een uitsluitend campinggebonden faciliteit.
Ook iemand die Kampen bezoekt en moet plassen gaat niet op zoek naar een camping.

Hugo
Gebruikersavatar
ghelsendoorn
Berichten: 3552
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door ghelsendoorn »

oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre



Bericht door bently »

ghelsendoorn schreef:tis hem gelukt

http://www.destentor.nl/regio/kampen/ka ... en-weg.ece
Bovenstaande is wel nog een oud bericht uit 2008 !
door Benny Huizinga. zaterdag 26 juli 2008 | 05:57 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 30 juli 2008 | 07:05

Henk Geurts
kanjer
Berichten: 2066
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 19:37
Locatie: Noord-Holland



Bericht door kanjer »

Aloys schreef:De camping is min of meer op loopafstand van het centrum en vrijwel het gehele jaar
geopend. De nieuw aangewezen camperplek is pal naast de huidige, aan de andere
kant van het fietspad. Dat betekent dat ook de voorzieningen (toiletten, douche,
stortput voor het toilet) gewoon bruikbaar blijven.

Het is denk ik de best mogelijke oplossing voor wat toch wel een probleem begon
te worden. Er is ook nogal wat tegenstand tegen de camperplaats, niet alleen van
de campingeigenaren maar ook vanuit de burgerij.
Veel mensen vinden het "belachelijk" dat het gratis is, en dat er de hele zomer door
méér campers staan dan officieel toegestaan. En dat daar door de politie/gemeente
niet tegen wordt opgetreden... :?
kan nu wel posten wat ik denk,maar doe maar niet
Afbeelding



leef vandaag,morgen kan heel anders zijn
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento



Bericht door cobes »

mij zien ze er dus niet meer, op dezelfde afstand van huis prachtig mooie camperplaatsen met lozen en water helemaal gratis.
en voor € 1,50 ook nog eens de helemiddag zwemmen in een overdekt verwarmt zwembad.

ga ik mijn geld daar wel uitgeven, want in Nederland en nu ook in Kampen zijn we niet zo heel erg welkom.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Plaats reactie