| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Is er interesse voor een standaard brief om als camperaars ons bezwaar te maken tegen de kilometerheffing? |
| Ja, ik maak mij zorgen of na de invoering van de kilometerheffing het rijden met mijn kampeerauto vele malen duurder wordt dan in de huidige situatie |
|
75% |
[ 139 ] |
| Nee, laat maar komen die kilometerheffing! |
|
21% |
[ 39 ] |
| Zo'n brief heb ik niet nodig. Ik laat mij wel horen bij de betrokken partijen en organisaties. |
|
2% |
[ 5 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 183 |
|
| Auteur |
Bericht |
marmisaro

Geregistreerd op: 14 Jun 2006 Berichten: 6654 Woonplaats: merijntje gijzen
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 0:49 Onderwerp: |
|
|
Kilometerheffing wordt ramp
VERVOLG VAN PAGINA TA1
En dan zijn er nog de punten die, aldus de topambtenaren, helemáál niet geregeld zijn. Zo was het de bedoeling dat automobilisten straks makkelijk kunnen overstappen van de ene ’km-dienstverlener’ naar de andere, zoals je nu bijvoorbeeld met je mobiele telefoon makkelijk kunt switchen tussen de ene provider en de ander. De overheid noemt dit de ’portabiliteit’ (artikel 3.3.2 memorie van toelichting). Omdat er zoveel auto’s ieder jaar van eigenaar wisselen, is het, om de kosten nog een beetje in de hand te houden, van belang dat niet iedere keer een gps-kastje moet worden overgebouwd. De voertuigeigenaar zou dus op eenvoudige wijze van de ene ’provider’ naar de andere moeten kunnen ’hoppen’. Dit blijkt de achilleshiel van de kilometerheffing, want er is op dat vlak nog niets geregeld, aldus beide topambtenaren.
De overheid blijkt nog niet genoeg leergeld te hebben betaald. Hogesnelheidslijn, Betuwelijn, Noord/Zuidlijn… Stuk voor stuk overheidsprojecten die wat betreft tijd en geld compleet uit de hand zijn gelopen. De grote vrees is dat bij de invoering van de kilometerheffing de geschiedenis zich zal herhalen, zo voorspellen topambtenaren De Vries en De Hoog. „Het CJIB zal een systeem moeten gaan uitvoeren dat door anderen is ontwikkeld en gebouwd. Vervolgens zullen er problemen ontstaan met de beveiliging, waardoor er meer werk en meer kosten zullen ontstaan. De minister zal dan telkens naar de Kamer worden geroepen en om opheldering worden gevraagd. Hij zal dan moeten toegeven: ja, het gaat langer duren. Ja, het gaat méér kosten.”
--------------------------------------------------------------------------------
Volgende kolom
• Allemaal slachtoffers?
Op zijn vakantieadres schenkt JeanPierre de Hoog zichzelf een biertje in. „De minister is laaiend enthousiast over zijn plannen. Hij zegt dat de meeste automobilisten erop vooruit zullen gaan. Het systeem moet natuurlijk geld in het latje brengen. Elke volgende regering in geldnood kan de km-prijs verhogen om uit de problemen te komen…”
*Op verzoek van beide ambtenaren zijn hun namen gefingeerd.
--------------------------------------------------------------------------------
Terug naar pagina _________________
Punt is ook ik begrijp jou wel....maar je begrijpt mij niet.
En dat laatste is juist zo jammer..anders hadden we goed contact.
Laatst aangepast door marmisaro op Zo 10 Jan 2010, 0:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Antonn
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 0:55 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Het afbrokkelen is begonnen...
Groet Anton _________________ WWW.Campertechniek.eu
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven....... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
marmisaro

|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 0:56 Onderwerp: |
|
|
laatste 3 postings van mij zijn overgenomen uit de papieren telegraaf _________________
En dat laatste is juist zo jammer..anders hadden we goed contact. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vodnik
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 676 Woonplaats: Praag (Tsjechië)
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 1:31 Onderwerp: |
|
|
| Marmariso, top, bedankt! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Antje

Geregistreerd op: 17 Mei 2003 Berichten: 3280 Woonplaats: Noord-Holland
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 15:39 Onderwerp: |
|
|
09-01-2010 07:50 !!! Urgent !!!
Antwoord uit Den Haag: Kilometerheffing-NEE.nl wordt als 'Burgerinitiatief' niet door de Kamer in behandeling genomen! Een kilometerheffing-referendum-aanvraag wordt niet geinterpreteerd als een nieuw onderwerp. Het thema is kilometerheffing, dit is thans in de Kamer in behandeling, daarom voldoet het initiatief niet aan de voorwaarden. De ingestuurde brief met aanvraag tot petitie-overhandiging is in handen gesteld van de Vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat.
kilometerheffing-NEE blijft open, dé petitie vanuit de Nederlandse bevolking zelf heeft natuurlijk politiek een niet te ontkennen invloed! Nog meer dan voorheen geldt nu: hoe meer steunbetuigingen, hoe beter !!!
In Engeland leidde een petitie tot het doorhalen van plannen voor landelijk rekeningrijden. Hier lukte het om met media aandacht 1,8 miljoen steunbetuigingen te verzamelen!
10-01-2010 09:48 !!! Urgent !!!
Beste sitebezoekers, de beheerder van deze site wil een 'Voor burgers door burgers draagvlakmeting' opstarten op kilometerheffing-referendum.nl. Vindt u dat wel of niet een gewenst plan? Graag uw reacties op het forum of eventueel per mail!
bovenstaande gedaan _________________
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!
www.antjeontour.nl
Lid van de NKC - Les Routiers Européens. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
marmisaro

|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 15:56 Onderwerp: |
|
|
| Antje schreef: |
09-01-2010 07:50 !!! Urgent !!!
Antwoord uit Den Haag: Kilometerheffing-NEE.nl wordt als 'Burgerinitiatief' niet door de Kamer in behandeling genomen! Een kilometerheffing-referendum-aanvraag wordt niet geinterpreteerd als een nieuw onderwerp. Het thema is kilometerheffing, dit is thans in de Kamer in behandeling, daarom voldoet het initiatief niet aan de voorwaarden. De ingestuurde brief met aanvraag tot petitie-overhandiging is in handen gesteld van de Vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat.
kilometerheffing-NEE blijft open, dé petitie vanuit de Nederlandse bevolking zelf heeft natuurlijk politiek een niet te ontkennen invloed! Nog meer dan voorheen geldt nu: hoe meer steunbetuigingen, hoe beter !!!
In Engeland leidde een petitie tot het doorhalen van plannen voor landelijk rekeningrijden. Hier lukte het om met media aandacht 1,8 miljoen steunbetuigingen te verzamelen!
10-01-2010 09:48 !!! Urgent !!!
Beste sitebezoekers, de beheerder van deze site wil een 'Voor burgers door burgers draagvlakmeting' opstarten op kilometerheffing-referendum.nl. Vindt u dat wel of niet een gewenst plan? Graag uw reacties op het forum of eventueel per mail!
bovenstaande gedaan |
hier stemmen
http://www.kilometerheffing-nee.nl/ _________________
En dat laatste is juist zo jammer..anders hadden we goed contact. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Antonn
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
Gedaan
Groet Anton _________________ WWW.Campertechniek.eu
Forum voor campersleutelaars die niet bang zijn voor vieze handen
Kwestie van gasgeven....... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
hymertje644g
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 18:27 Onderwerp: |
|
|
Ik ook  _________________ Have a nice day; smile! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Abe

|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 18:42 Onderwerp: |
|
|
Ook gedaan. Nog meer? _________________ Groeten Abe
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cobes

Geregistreerd op: 23 Jun 2006 Berichten: 3753 Woonplaats: Ermerstrand
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 20:08 Onderwerp: |
|
|
nou even iets anders, hebben wij ook contact met andere camper clubs zoadat we de handen ineen kunnen slaan. soms is het echt wel hoe meer zielen en hoemeer vreugd en hoemeer ideen. _________________ Groet Cobes.
| Terug naar boven |
|
 |
Rob en Anneke

|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik gelezen heb ik de NKC voor de kilometerheffing,
Ik verwacht niet dat deze mee gaan doen. _________________ Bona valetudo melior est quam maximae divitiae! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
MonRoe

Geregistreerd op: 14 Mei 2003 Berichten: 10295 Woonplaats: Lansingerland
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vodnik
Geregistreerd op: 18 Jan 2008 Berichten: 676 Woonplaats: Praag (Tsjechië)
|
Geplaatst: Zo 10 Jan 2010, 21:59 Onderwerp: |
|
|
| ik heb ook getekend maar wel een opmerking; Ik vindt het niet verstandig van de initiatief nemers om een km-heffing bereking neer te zetting die volkomen onvoldoende is (zonder toeslagen) Als je nu invult gemiddelde grote en 20.000 geeft deze bereking 800 euro aan, reactie: ach valt wel mee!! Dus wordt er niet ingevuld! Jammer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|