www.camperforum.nl Forumindex www.camperforum.nl
Welkom in het forum van de Campersite
FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistrerenRegistreren
ProfielProfiel Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken InloggenInloggen
Camperbedrijven       Occasions       Onderdelen       Verhuur
www.camperforum.nl Forumindex

Brief van de gemeente over het op straat stallen van camper
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.camperforum.nl Forumindex -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FNaRK

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 19:38    Onderwerp: Brief van de gemeente over het op straat stallen van camper Reageren met citaat

Evil or Very Mad
vandaag lag 'ie in de brievenbus: een brief van de Gemeente waarin te lezen is dat ambtenaar X heeft geconstateerd dat voertuig Y, geregistreerd als camper, langer dan 3 dagen geparkeerd heeft gestaan op dezelfde plek...
En dat mag dus niet. En verplaatsen naar een andere parkeerplek mag ook niet. Sterker nog, mijn camper mag zich niet op de openbare weg bevinden, bij een herhaalde constatering zal het voertuig verwijderd worden etc etc etc... Shocked

In dit geval gaat het om een VW T4 Transporter, normaal model, niet verhoogd of verlengd. Zo één waar er meerdere in de straat staan van de diverse kleine zelfstandigen en / of aannemers.

Nu is dit toevallig ook, buiten mijn motor, mijn dagelijks vervoer. Ik rij minstens 2 a 3 keer week met deze bus. Ik gebruik 'm ook om iedere zondag mijn duikspullen richting Zeeland te vervoeren.

Anyway ... formeel / juridisch heeft de Gemeente gelijk. Ik ben eigenlijk benieuwd of iemand van jullie dezelfde ervaring heeft gehad?
Heeft het zin te protesteren ?
Of is de enige optie mijn bus van het camper-kenteken af te halen ?
Iedere input is welkom !
Marius
Moderator

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 19:43    Onderwerp: Reageren met citaat

bezwaar aan tekenen en daarin aangeven dat je geen andere auto op je naam hebt staan en je de camper naast je motor gebruikt voor woon <-> werk verkeer.
Niet gaan wijzen naar de andere mensen in je straat, gewoon jouw situatie beschrijven en dit via de officiële weg in dienen.

Overigens zal die ambtenaar die dat geconstateerd heeft wel flink wat overuren betaald krijgen als hij 3 x 24 uur heeft gepost bij jullie busje..Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Jeannette

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 20:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Bezwaar aantekenen, vertellen dat je het gebruikt voor woon/werkverkeer. Hebben wij ook gedaan en een ontheffing gekregen, voor een gewone alkoof camper!
Wij hebben ook een gewone auto die ik gebruik. Wij hadden wel van te voren met de buren gesproken en iedereen vond het goed dat wij de camper in een "dood"hoekje van de straat parkeerden zonder hinder voor anderen, staat niemand voor het raam of wat dan ook.
Dat alles geschreven naar de gemeent. Kregen zelfs een compliment van hen dat we het in overleg deden.
Hij moet bewijzen dat je echt langer dan 3 dagen op 1 plek hebt gestaan.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Martin

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

De APV van de gemeente Delft geeft de mogelijkheid een ontheffing aan te vragen. Dus ik zou dat doen. Daarnaast kun je natuurlijk bezwaar indienen, maar of dat helpt?
www.camperlanden.nl
www.mobiele-recreatie.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
FNaRK

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 20:38    Onderwerp: Reageren met citaat

het gaat om de gemeente Nootdorp-Pijnacker, en ik vind deze tekst in de APV:

Deze bepaling richt zich tegen het langer dan nodig parkeren van caravans, kampeerwagens e.d. op de
weg. In deze bepaling zijn de woorden ‘parkeren’ gewijzigd in ‘te plaatsen of te hebben’ teneinde de
handhaving van deze bepaling eenvoudiger te maken. Met het steeds een paar meter verplaatsen van een
caravan, aanhangwagentje e.d. op de openbare weg wordt overtreding van deze bepaling niet langer meer
Pagina 88/97
voorkomen. Met de zinsnede ‘of een ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie dan wel anderszins
uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebezigd’ is beoogd aan te even dat alle
soorten (aanhang)wagens en voertuigen, die niet ‘dagelijks’ worden gebruikt als vervoermiddel onder deze
bepaling kunnen vallen. Het excessieve van het hier bedoelde parkeren is in de eerste plaats gelegen in het
buitensporige gebruik van parkeerruimte dat daarmee gepaard gaat. Daarnaast is dat het ontsieren van het
uiterlijk aanzien van de gemeente. Het plaatsen of hebben gedurende ten hoogste drie (achtereenvolgende)
dagen wordt niet verboden, opdat de betrokkene de gelegenheid zal hebben zijn kampeerwagen of caravan
voor een te ondernemen reis gereed te maken, respectievelijk na de reis op te ruimen.
Het is redelijk in de aanschrijving de aangeschrevene de mogelijkheid open te laten om in de directe
nabijheid van zijn woning zijn caravan voor de reis gereed te maken, respectievelijk na de reis op te
ruimen, zo althans in bedoelde mededeling is bepaald dat hij aldaar een dergelijk voertuig (ook) niet mag
doen of laten staan.

Morgen maar eerst eens vriendelijk proberen de betreffende ambtenaar te spreken ...
traveller630

Woonplaats: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk zal 1 van de buren een klacht ingediend hebben. het lijkt mij ondoenlijk om alle kleinere campers te controleren. Ik weet er nog wel wat te staan.
Volgens de letter van de APV mag het niet, dan blijft er niets over dan de camper op grijskenteken of personenautokenteken te zetten, echter al dan ook de inrichting mogelijk moeten veranderen....
Feitelijk maak je gebruik van regeling die niet bedoelt is voor dagelijks gebruik. Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat deze regeling een keer aangepast wordt, zeker als er afstel komt van het rekening rijden.......
Misschien kan je een ontheffing krijgen, maar ik vind eigenlijk dat dit dan breder bekeken moet worden, want waarom de 1 wel en de ander niet?
Dat men gebruik maakt van het goedkopere kwartaal tarief is te begrijpen.
Vooral na het opheffen van grijs voor particulieren zijn er veel busjes omgebouwd tot camper.
Je kan er dan vanuit gaan dat ook de camperregeling ook een keer aangescherpt gaat worden.......

Hymer B574 -- 2,8 iDTD - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - Sommige hebben een duur horloge.................ik heb liever de tijd - - - - - - - - - - - -
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marius HRL

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr 2009, 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer inderdaad eerst maar in overleg te treden, om duidelijk te maken dat er sprake is van een voertuig voor dagelijkse verplaatsingen, dat toevallig ook nog een kampeerauto is.
Levert dat overleg niets op, vraag dan een ontheffing en doe een beroep op het gelijkheidsbeginsel (gebruikers van een even grote personen- of bestelbus worden ongemoeid gelaten)
Wordt dat verzoek om een ontheffing afgewezen, dan kun je een bezwaarprocedure starten bij de gemeente. Als het zover komt, meldt je je maar weer hier.
Overigens staan er op dit Camperforum eerdere berichtendraden over het zelfde onderwerp.

Succes!, Marius HRL
saagstree

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 7:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet of het een diesel is maar voor een camper betaal je het kwart tarief wegenbelasting met de bedoeling er af en toe mee opreis te gaan als je hem als gewoon vervoermiddel gebruikt moet je het volle tarief betalen mag je de auto ook de het helejaar op de weg parkeren.
Maar nu profiteer je van het één en maakt misbruik van het ander.
saagstree
Jeannette

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 8:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoezo misbruik? Zo voel ik het echt niet eerlijk gezegd. Uitkering krijgen en toch zwart werken, dat is misbruik Laughing Laughing
Wij gebruiken de camper ook af en toe voor woon-werkverkeer. Waarom wij een ontheffing hebben gehad? Geen idee, maar we zijn er blij mee.
Als een gemeente ontheffing verleent, dan is het toch prima? Reden is toch niet belangrijk? Heeft niets te maken met houderschapsbelasting in mijn ogen, staat er los van.
Onze camper staat in een "dood" hoekje, niemand heeft er last van.
Dus als iemand de kans krijgt om een ontheffing te krijgen, gewoon doen! Is geen misbruik, maar gewoon klantvriendelijkheid van de gemeente Very Happy Very Happy
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Martin

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 8:50    Onderwerp: Reageren met citaat

saagstree schreef:
Ik weet niet of het een diesel is maar voor een camper betaal je het kwart tarief wegenbelasting met de bedoeling er af en toe mee opreis te gaan als je hem als gewoon vervoermiddel gebruikt moet je het volle tarief betalen mag je de auto ook de het helejaar op de weg parkeren.
saagstree

Dat heeft er niets mee te maken, de gemeente gaat ook niet over de wegenbelasting.
www.camperlanden.nl
www.mobiele-recreatie.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Marius HRL

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 9:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet hoe je aan dit verhaal komt! Het klopt van geen meter!
Dat langparkeerverbod in de APV gaat over voertuigtypen en dat staat los van wel/niet gebruik maken van de mogelijkheid van reductie op de MRB.

Je mag nagenoeg overal een camper, met of zonder kwarttarief, gewoon parkeren. Gemeentelijke overheden proberen de overlast door het parkeren van lange/hoge voertuigen in de woonomgeving (voorstelbaar?) te beperken. Als er al geen ontheffingsmogelijkheid bestaat, is er altijd beroep op de hardheidsclausule mogelijk.

Groeten, Marius HRL
FNaRK

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 9:40    Onderwerp: Reageren met citaat

saagstree schreef:
saagstree

Confused
waar maak ik dan misbruik van ?
En zowiezo lijkt het me efficienter om één auto te gebruiken, voor zowel vakanties als woon-werk.
Scheelt toch weer één auto extra op de weg...
Rotec 590

Woonplaats: Nunspeet (15 jaar Spanje) www.oldtimerverhuur.tk www.spullenmarkt.tk

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 9:51    Onderwerp: Reageren met citaat

saagstree schreef:
voor een camper betaal je het kwart tarief wegenbelasting met de bedoeling er af en toe mee opreis te gaan als je hem als gewoon vervoermiddel gebruikt moet je het volle tarief betalen.
saagstree

gedeeltelijk mee eens, het is inderdaad niet eerlijk, maar aan de andere kant wordt die regeling aangeboden dus is het logisch dat je er ook gebruik van maakt. dus geen misbruik, maar gebruik.
Er zijn ook gepensioneerden die bijna het hele jaar met hun camper op stap zijn. Zouden zij ook misbruik maken van de regeling.
Mijn conclusie is dat die regeling niet deugd. De hoogte van het kwarttarief bedrag zou voor een camper een jaarbedrag moeten zijn.
Dan betaal je het hele jaar belasting voor een redelijke prijs.
Maar nu het camperbezit explosief groeit zullen er ongetwijfeld regels gaan veranderen en wordt er door de gemeenten meer gelet op het aanwezig zijn van deze apparaten in een woonwijk.
Straks worden ze net als vrachtwagens verbannen tot parkeerplaatsen buiten het dorp of de wijk. Tja probeer dan maar eens de boel inbreekvrij te houden. Dan heb ik hem toch liever in een stalling of in de voortuin voor het raam. Is ie van de openbare weg af en kunnen ze niet zeuren.
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Swieber

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr 2009, 10:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Zal altijd een heet hangijzer zijn.

Vooral die grote bakken half op twee plaatsen half op de stoep of half op de weg gestald en of geparkeerd,
is een doorn in de ogen van vele gemeenten.
En er komen er rap steeds meer bij.
Zelfs openbaar groen word op de grond of in de lucht bijgeknipt en gesnoeid om maar te kunnen parkeren.
Er zijn er zelfs die een uitschuifbare takkenzaag bij zich hebben !!!
Deze gaan dus terecht maatregelen nemen.
Ik zou zeggen .....hup een brilletje eronder en afvoeren naar domijnen.

Als je je zaakjes niet goed voor elkaar hebt zoek dan lekker een stalling op en val er geen andere mensen mee lastig.
Want er word op deze manier steeds meer de (NEGATIEVE) aandacht gevestigd op het fenomeen camper.
Terwijl de ene zijn best doet om camperplekken te realiseren is de ander
bezig dat weer te vernielen door (bij de buren natuurlijk) zijn camper in de straat te moeten stallen.

Ik woon zelf IN Amsterdam (prachtige stad) en ik parkeer altijd in mijn straat voor de deur.
Geen last van de gemeente of de buren hoor. Zal ik ook NOOIT krijgen ook.
Zorg gewoon dat je je zaakjes voor elkaar hebt. Slaap je ook lekkerder.
En ik kan je vertellen .......ik slaap heerlijk.

Groetjes van Swieber Rinus
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    www.camperforum.nl Forumindex -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: