www.camperforum.nl Forumindex www.camperforum.nl
Welkom in het forum van de Campersite
FAQFAQ ZoekenZoeken GebruikerslijstGebruikerslijst GebruikersgroepenGebruikersgroepen RegistrerenRegistreren
ProfielProfiel Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken InloggenInloggen
Camperbedrijven       Occasions       Onderdelen       Verhuur
www.camperforum.nl Forumindex

kilometerheffing
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 63, 64, 65  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    www.camperforum.nl Forumindex -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Joop Hinke

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 13:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je echt weinig rijdt in Nederland zul je wel goedkoper uit zijn met de toekomstige kilometerheffing.
(als je weinig rijdt kun je natuurlijk nu ook een deel van het jaar schorsen)
Er zijn al wel geluiden dat men het in Beneluxverband zou willen toepassen.

Denk dat het toerisme en dagjescircuit in NL van Nederlanders wel een aardige knauw zal krijgen. Voor je lol rondtoeren met camper in NL zal een dure rekening worden.

Joop

P.S. In een eerder stadium was er nog sprake van een lager tarief op rustige wegen(o.a. platteland) en op rustige uren, dat leek voor campers nog wel aantrekkelijk. Ik zie daar heel weinig van terug.

Citaat:
Nou is het volgens mij toch duidelijk : De wegenbelasting vervalt (dus in mijn geval geen 64 euro permaand aftikken ) ook de opcenten vervallen (Bron Anwb).
Dus alleen een kilometerheffing en als je snel de grens over gaat (geld niet inhet buitenland vlgs de Anwb)
Of ben ik met de huidige wetenschap te goed van vertrouwen ? Kortom als je in de winter 4 maanden niet rijdt bespaar je toch al gauw ongeveer 250 euro voor een camper met een leeg gewicht van 3000kg
Wie weerlegt deze rekensom

Laatst aangepast door Joop Hinke op Za 14 Nov 2009, 14:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ger en Loes

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 13:17    Onderwerp: kilometerheffing Reageren met citaat

Iemand ook al eens nagedacht over de waardevermindering van de huidige camper bij inruil?? Of zie ik dat verkeerd?
DICK.R

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 13:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Joop Hinke schreef:
Als je echt weinig rijdt in Nederland zul je wel goedkoper uit zijn met de toekomstige kilometerheffing.
(als je weinig rijdt kun je natuurlijk nu ook een deel van het jaar schorsen)
Er zijn al wel geluiden dat men het in Beneluxverband zou willen toepassen.

Denk dat het toerisme en dagjescircuit in NL van Nederlanders wel een aardige knauw zal krijgen. Voor je lol rondtoeren met camper in NL zal een dure rekening worden.

Joop

Citaat:
Nou is het volgens mij toch duidelijk : De wegenbelasting vervalt (dus in mijn geval geen 64 euro permaand aftikken ) ook de opcenten vervallen (Bron Anwb).
Dus alleen een kilometerheffing en als je snel de grens over gaat (geld niet inhet buitenland vlgs de Anwb)
Of ben ik met de huidige wetenschap te goed van vertrouwen ? Kortom als je in de winter 4 maanden niet rijdt bespaar je toch al gauw ongeveer 250 euro voor een camper met een leeg gewicht van 3000kg

Als je het mij vraagt wat weer een kostenverslindert alternatief
wat kost dit wel weer niet al die poortjes en kasjes
veel goedkoper doe het in de diesel en benzinne dan wordt het eerlijk verdeeld
wie het meeste rijdt betaaldt ook het meeste of ben ik nou gek
wat weer een onzin van dit kabbinet
er zal wel weer iemand van uit het kabinet zaken doen met electronica
die deze en andere zaken maakt
te zot voor woorden

gr DICK
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
roma

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 13:32    Onderwerp: Reageren met citaat

In Belgie ruiken ze ook het grote geld:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2009/11/belg_wil_beneluxsysteem_kilome.html
Terug naar boven
hymertje644g

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 13:59    Onderwerp: Reageren met citaat

walsm005 schreef:

Deze reactie geldt ook voor andere "buitenlandreizigers": Jullie denken toch niet dat we op een eiland leven? In Het buitenland denken ze net zo goed na over (tol-)tarieven. Denk maar aan de maut in Duitsland voor vrachtwagens. Dit systeem is natuurlijk makkelijk aan te passen voor buitenlandse auto's met een kastje aan boord. Daarnaast zal de tol in andere europese landen niet veel lager worden. Belgie wou onlangs ook al een vignet invoeren enz. enz. Met ander woorden, de auto (lees oopk camper) blijft heus wel een melkkoe en daar komen de investereingen (lees extra belastingen) in het milieu nog bij. Tel de toenemende schaarste aan olie daarbij op en je weet weer dat we een erg dure hobby hebben! Sad Rolling Eyes Wink
Rob en Anneke

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Op de website www.kilometerprijs.nl zijn binnenkort per kenteken en per categorie tarieven op te zoeken.

En dan staat er dit nog:

" Kilometerprijs

Hoe werkt de kilometerprijs?
Ieder voertuig heeft straks een registratiekastje dat het aantal kilometers bijhoudt en het tarief waarin wordt gereden. U kunt een kastje kiezen met extra diensten als navigatie, of een standaard variant.Welk kastje u ook kiest, uw privacy is in alle gevallen gewaarborgd. Niemand kan zonder uw toestemming zien waar u heeft gereden"

Da's mooi, ik geef geen toestemming, kunnen ze me ook niet aanslaan Laughing

Laatst aangepast door Rob en Anneke op Za 14 Nov 2009, 14:16; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
cobes

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

jaaaa europa wordt steeds mooier , staat vol met windmolens die de natuur bederven en op de snelwegen allemaal grote stellages erover om foto's te kunnen maken zodat we weten waar iedereen is.

mooier kunnen we het niet maken, wel duurder.

If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom
temp aan de Ebro Delta
Terug naar boven
Bakker Gerard

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Rob en Anneke schreef:
Op de website www.kilometerprijs.nl zijn binnenkort per kenteken en per categorie tarieven op te zoeken.

Kan nu al, even zoeken op google, kilometerheffing + prijs.
Rob en Anneke

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Bakker Gerard schreef:
Rob en Anneke schreef:

Kan nu al, even zoeken op google, kilometerheffing + prijs.

De tarieven wel ja, maar per kenteken kan ik daar niet op vinden.
Cee Pee

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij "personenauto" en "bestelauto particulier" werkt het kenteken opgeven nog niet.

Ik zag wel dat ik voor mijn bestelauto met 7500 kilometer per jaar van 28 euro per maand naar 9 euro ga.

En voor de 1000 nederlandse kilometers die ik per jaar met de camper maak moet het ook gunstiger zijn als wat ik nu betaal, 12 x € 60 = € 720
€ 720 : 1000 km = € 0,72 en zo hoog zal het kilometer tarief toch niet zijn. Rolling Eyes

Cor
CeesJ

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 14:56    Onderwerp: Reageren met citaat

In de eerste reactie van Bakker Gerard werd de spitsheffing genoemd: naar mijn mening en bange vermoeden wordt dit de "winstpakker" voor de gemeente, provincie en overheid. Als men nu beweert, dat de kilometerheffing gemiddeld niets meer gaat kosten, hoe wordt dan de genoemde vermindering van files met tientallen procenten bewerkstelligd?

Of zie ik het te zwart?

Grz. CeesJ.
Terug naar boven
Aloys
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 15:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Gemiddeld gaat het niet méér kosten. Een groot deel van de bevolking, die nooit in de
file staat (ik bijvoorbeeld) gaat minder betalen. Een kleiner deel van de bevolking, die
elke dag in de file staan, gaat veel meer betalen. Een deel van die mensen gaat dan
schuiven met de tijd, neemt het openbaar vervoer, gaat carpoolen, zoekt een baan
dichter bij huis of ... vul maar in.

Lijkt mij niet onmogelijk de files te verkorten en tegelijkertijd gemiddeld op hetzelfde
bedrag uit te komen.

Iets anders: hoeveel % minder verkeer zou er moeten zijn in de spits, om 15% minder
files te krijgen? Het zou best eens zo kunnen zijn dat door een vermindering van het
aantal auto's in de spits met 5%, het aantal files met bijv. 15% afneemt.

Dat is niet raar hoor, om de files 100% op te lossen is het toch ook niet nodig dat we
100% minder verkeer hebben, dus helemaal géén verkeer meer? Very Happy
Met een kwart tot de helft minder verkeer (25%-50%) is het fileprobleem waarschijnlijk
volledig (100%) opgelost!

We gaan weer naar Oberstdorf! Zie ons winterweblog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Joop Hinke

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 15:44    Onderwerp: Reageren met citaat

In dat kostenplaatje van de overheid zit wel de BPM inbegrepen.
Wel een beetje misleidend.

De inkomsten die ze niet meer ontvangen via de BPM wordt straks via de kiliometerheffing verrekend.

Joop
Terug naar boven
Aloys
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov 2009, 15:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, we gaan gemiddeld niet méér belasting betalen, dus in die rekensommen zit de
BPM bij inbegrepen. Ik denk dat het voor de campers heel gunstig is, omdat wij veel
BPM betalen maar aan de andere kant relatief weinig km's maken in Nederland.

We gaan weer naar Oberstdorf! Zie ons winterweblog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    www.camperforum.nl Forumindex -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 63, 64, 65  Volgende
Pagina 3 van 65

Ga naar: