| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Autocaravana

Geregistreerd op: 10 Okt 2006 Berichten: 331 Woonplaats: Denia, Spanje
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 23:30 Onderwerp: |
|
|
Het kwartje van Kok (in werkelijkheid ongeveer €0,08 ) is nooit gepresenteerd als tijdelijk, maar dat verhaal wordt steeds weer nieuw leven ingeblazen zodat hele volksstammen dat blijven geloven.
De kilometerheffing is naar mijn mening de beste methode om het autoverkeer te belasten. Ik begrijp die verongelijkte reacties niet helemaal. Zeker voor camperbezitters zal het vaak voordelig uitpakken.
Eén punt vind ik nog wel twijfelachtig, namelijk dat de eigenaren die nu de volle mep aan BPM hebben betaald in feite te veel betalen, namelijk een belasting onder het oude regime (BPM) en een onder het nieuwe (kilometerheffing). Maar dat zal wel verdedigd worden met die fasegewijze invoering.
Saludos
Jan _________________ España es la vida
www.casamundo.net |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Cee Pee

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 23:34 Onderwerp: |
|
|
| Autocaravana schreef: |
| Eén punt vind ik nog wel twijfelachtig, namelijk dat de eigenaren die nu de volle mep aan BPM hebben betaald in feite te veel betalen, namelijk een belasting onder het oude regime (BPM) en een onder het nieuwe (kilometerheffing). |
Dit wordt denk ik teruggestort aan de rechthebbende.
Cor _________________
Altijd onderweg met de Dethleffs Esprit H5940 op Ducato 14 met 2.8 JTD POINT |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eddie2
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 0:07 Onderwerp: |
|
|
| MonRoe schreef: |
Wij hebben al even vlug berekend dat het voor ons, met 1 camper, 2 personenauto's en een motor, goedkoper uit gaat komen. We betalen erg veel houderschapsbelasting. De camper word straks denk ik de helft minder, de motor krijgt vrijstelling en we hebben een smart als personenauto en die komen waarschijnlijk in de goedkopere klasse te vallen.
Maar, ik reken me niet rijk, want je weet het maar nooit. Over 10 jaar kunnen we zeggen of we er beter of slechter van zijn geworden  |
Neen, motoren blijven op de huidige vaste tarieven staan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
familie Woefkes
Geregistreerd op: 26 Nov 2008 Berichten: 429 Woonplaats: Antwerpen (B)
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 0:11 Onderwerp: |
|
|
Kunnen jullie dat nu eens geheim houden a.u.b.
Hier zitten al een pak ministers te watertanden over het idee rekeningrijden alleen  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bakker Gerard

Geregistreerd op: 08 Jul 2006 Berichten: 621 Woonplaats: Wijk en Aalburg
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 2:50 Onderwerp: |
|
|
ook lekker als je een vrachtwagentje hebt voor je bedrijf...
Kilometerprijs
Vrachtauto
Voertuiggegevens
Kenteken: Toegestane maximummassa: 6.600 kg
Merk: MERCEDES-BENZ Euroklasse: Niet geregistreerd
Handelsbenaming (type): 711D
Ingevoerde gegevens
Kilometers per jaar in Nederland: 20.000 Koppelinrichting: ja
Aantal assen: 2 Luchtvering: nee
Indicatie
Hieronder wordt een indicatie gegeven van de kosten van dit voertuig als u kilometerprijs gaat betalen. De kosten per maand zijn gebaseerd op het door u opgegeven aantal gereden kilometers in Nederland. Ter vergelijking worden tevens de kosten getoond voor dit voertuig in de huidige situatie.
Huidige situatie Na invoering kilometerprijs
Motorrijtuigenbelasting (MRB): € 23,17 per maand Motorrijtuigenbelasting (MRB)1: € 19,67 per maand
Belasting Zware Motorrijtuigen (BZM): € 0,00 per maand Basistarief kilometerprijs: 1,2 ct/km € 20,00 per maand
Totaal: € 23,17 per maand Totaal: € 39,67 per maand
Let op. Op drukke trajecten kan in de spits een toeslag gelden. De hoogte van dit spitstarief – dat voor alle voertuigen hetzelfde is – staat nog niet vast. Op welke trajecten het spitstarief precies gaat gelden, en voor hoe lang, wordt ook pas later bepaald. In deze rekenhulp is het spitstarief daarom buiten beschouwing gelaten.
1 Voor de MRB geldt een Europees minimum tarief voor vrachtauto's _________________ Was iedereen maar, zoals jij zou moeten zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Henry van der Veen

|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 3:58 Onderwerp: Men wil |
|
|
Men Wil:
Autogebruik terugdringen.
Auto's die slurpen meer laten betalen dan zuinige auto's
Ook auto's die minder vervuilen minder laten betalen...
Gewoon wegenbelasting en BPM afschaffen en dat in de brandstofprijs heffen... toch?
En wat gaat het mooie registratiekastje kosten die we volgens berichten in moeten gaan bouwen? _________________ Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/ |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Abe

|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 4:14 Onderwerp: |
|
|
6,7 cent per kilometer + 8 cent administratie en apparatuurkosten.  _________________ Groeten Abe
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ries

|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 10:21 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: |
Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.
|
Ik wist niet dat maar 16 % van de bevolking een auto rijdt.
Mijn vertrouwen in die haagse kliek is lang geleden al als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik reken wel op het drie dubbele, valt het misschien nog mee. _________________ Groetjes Ries, Marie en Leroy
Hymer B544 (2000) Met een TukkieTijdBankie
Another 45 miles.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerrit7
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 10:33 Onderwerp: |
|
|
wat gebeurd er dan met de opcenten voor de provincie ? Ik neem aan dat die dan ook wel weer wat verzinnen om aan hun (ons) geld te komen
Gerrit |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Antje

Geregistreerd op: 17 Mei 2003 Berichten: 3280 Woonplaats: Noord-Holland
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 11:42 Onderwerp: |
|
|
Quote Henry;
Gewoon wegenbelasting en BPM afschaffen en dat in de brandstofprijs heffen... toch?
Lijkt mij ook .. nu heel veel rompslomp en je bent je privacy geheel kwijt maar daar lijken de nederlanders zich niet druk om te maken, het eerste wat telt is optellen wat het kost ..
Brandstofprijs verhoging is voor alle weggebruikers, dus ook de vele oostblokkers die hier het hele jaar zijn, die zijn nu ook al niet te traceren om een bekeuring te innen.  _________________
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!
www.antjeontour.nl
Lid van de NKC - Les Routiers Européens. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eddie2
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ze noemen dan het probleem van de `over de grens tankers`, zodat de haagse graaiers
hun eehhh sorry, ONZE centen niet krijgen.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Joop Hinke
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Reken je niet rijk!!!
De genoemde tarieven zijn gemiddelden!!!
zie: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actueel/nieuws/kilometerprijsmeestemensengaanminderbetalen.aspx
Voor een oudere dieselcamper van 2500kg. zou het best eens een veelvoud kunnen worden.(20 cent of meer??)
Denk dat je in het allerhoogste tarief terecht gaat komen. Een Hummer zal nog goedkoper zijn.
Apart tarief voor camper is vooralsnog nergens te bekennen.
Joop
Laatst aangepast door Joop Hinke op Za 14 Nov 2009, 13:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
walsm005

|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 12:41 Onderwerp: |
|
|
Nou is het volgens mij toch duidelijk : De wegenbelasting vervalt (dus in mijn geval geen 64 euro permaand aftikken ) ook de opcenten vervallen (Bron Anwb).
Dus alleen een kilometerheffing en als je snel de grens over gaat (geld niet inhet buitenland vlgs de Anwb)
Of ben ik met de huidige wetenschap te goed van vertrouwen ? Kortom als je in de winter 4 maanden niet rijdt bespaar je toch al gauw ongeveer 250 euro voor een camper met een leeg gewicht van 3000kg
Wie weerlegt deze rekensom _________________ zoekende |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kever71

Geregistreerd op: 03 Jun 2008 Berichten: 226 Woonplaats: Sauwerd (Gron.)
|
Geplaatst: Za 14 Nov 2009, 12:56 Onderwerp: |
|
|
En dan ook nog tolpoortjes voor de buitenlandse vrachtwagens zoals in Duitsland,en een vignet zoals in Zwitserland?
Tja waar blijven we.
Gr.Bert _________________ Peugeot J5 2.5TD Burstner A630 1992 225000+km
festina lente (haast je langzaam) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|