| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
John S.

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:01 Onderwerp: kilometerheffing |
|
|
Gaat het camperen voor ons nu goedkoper worden door de km heffing?? Als je nu weinig in NL rijdt en zo snel mogelijk de grens over ga ben je een fractie kwijt van wat je nu moet betalen. Geen schorsen meer en kwarttarief aanvragen. Kortom een goed idee voor de camperaars. _________________ Burstner A 647-2 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cobes

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:08 Onderwerp: |
|
|
theoretisch gezien wel, maaruhhh of dat in de praktijk ook op gaat.
this is holland men.  _________________ Groet Cobes.
| Terug naar boven |
|
 |
Wim, Kirsten en Binck

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:20 Onderwerp: Re: kilometerheffing |
|
|
| John S. schreef: |
| Geen schorsen meer en kwarttarief aanvragen. Kortom een goed idee voor de camperaars. |
Waarom nog een kwarttarief ? de MRB vervalt namelijk.
Ik denk, dat het speciale van een camper helemaal vervalt en gelijk wordt getrokken met een personenwagen.
Wij wonen 5 km van België, dus jammer Nederland wij gaan naar belgieen.  _________________ Met vriendelijke campergroet, Wim
Dagelijks rijdend in een T4 TDI, als camper een Flair 7100, en een liefhebber van een VW T2 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
MonRoe

Geregistreerd op: 14 Mei 2003 Berichten: 10009 Woonplaats: Lansingerland
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Kabinet eens over kilometerprijs
Uitgegeven: 13 november 2009 15:16
Laatst gewijzigd: 13 november 2009 19:58
DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdag een akkoord bereikt over de kilometerprijs. Dat meldde minister Camiel Eurlings vrijdag tijdens een persconferentie.
© ANP
De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. In de jaren erna loopt het tarief op naar gemiddeld 6,7 cent in 2018.
Daarbij wordt ervan uitgegaan dat we met zijn allen tegen die tijd wel 15 procent minder kilometers rijden dan in 2012.
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.
Anders verdeeld
Over de heffing is in politiek Den Haag jaren gesproken. Volgens Eurlings zijn alle autobezitters in Nederland op het moment 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat totaalbedrag blijft gelijk, alleen wordt het anders verdeeld.
Dat heeft positieve gevolgen voor het milieu (de uitstoot van kooldioxide en fijn stof neemt met 10 procent af) en de files zullen gehalveerd worden.
Ook verwacht Eurlings dat het aantal verkeersdoden met 7 procent gaat afnemen. Het openbaar vervoer zal met 6 procent toenemen, denkt Eurlings.
Gehandicaptenvoertuigen, motoren, taxi's en oldtimers en alle bussen in het openbaar vervoer worden vrijgesteld van de heffing. Alle gewone personenauto's en vrachtwagens krijgen een gps-apparaatje aan boord dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Het gps-systeem stuurt de informatie naar een inningskantoor dat de rekening opmaakt.
Tevreden
Bos noemde het bereikte akkoord goed nieuws voor automobilisten. Hij was ''uitermate tevreden''. De files moeten minder worden, dat is goed voor het milieu en voor de helft van de weggebruikers zal de regeling financieel gunstig uitpakken.
Bijna 60 procent van de autorijders zal volgens het kabinet straks minder gaan betalen, aangezien de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting zullen verdwijnen.
Kilometers
Het kabinet wil het aantal gereden kilometers met 15 procent terugdringen. ''Dat is tamelijk ambitieus'', aldus Bos. Hij verwacht niet dat automobilisten nog minder gaan rijden en dat de schatkist erbij inschiet. Volgens hem is het plan voor de overheid kostenneutraal.
''Ik hoef er ook geen cent aan te verdienen'', aldus de minister van Financiën. De bedoeling is volgens Bos dat er een eerlijker systeem komt en dat mensen belasting betalen naarmate ze de auto gebruiken in plaats van dat ze betalen alleen voor het hebben van een auto. _________________
lees hier ons weblog over onze vakantie naar Denemarken
Eura Mobil I635LS
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
cobes

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:33 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: |
| de aanschafbelasting en motorrijtuigenbelasting zullen verdwijnen. |
dat wil ik eerst nog wel eens zien, motorvoertugenbelasting hebben we al niet meer het is houderschapsbelasting geworden en ik denk dat die niet helemaal gaat verdwijnen. maar we zullen zien. _________________ Groet Cobes.
| Terug naar boven |
|
 |
silvervägen

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Maak je maar niet te snel illusies. Wouter en Camiel zijn het er nog helemaal niet over eens. Een proef Betaald rijden Amsterdam op zijn vroegst in 2010, bij succes eesrt vrachtverkeer en als alles vlekkeloos verloopt introductie van het rekeningrijden in 2018.
Wie van de bewindslieden zit er dan nog in het zadel en is er tzt niet al weer een "nog slimmer idee" gevonden?
En tot die tijd maken we ruzie over het wie zal het betalen.
Bedenk dat de opzet is (het lijkt wel brood en spelen uit het klassieke Rome):
Gun het volk het bezit van de heilige koe.
Ontmoedig het gebruik ervan (lees: maak dat verschrikkelijk duur)
Bij succes gaan Nederlandse mensen minder rijden (dus minder verbuik en minder uitstoot, maar ook minder accijnzen) Dat levert miljarden minder op voor Wouter, die vindt dat Camiel dan maar de beurs moet trekken en minder moet uitgeven aan onderhoud en aanleg wegen.
Als dat heel succesvol wordt kunnen we nog altijd liften in de hoop dat een meelevende Belg of Duitser ons naar de Zeeuwse of Scheveningse kust wilt brengen over het crisiskarrespoor.
Heb je een camper van voor 1 januari 1987, dan mag je hele portie naar Fikkie. Daarvan is nu al afgesproken dat deze auto's niet betrokken zullen worden in de kilometerheffing.
Op de een of andere manier krijg ik daar beelden van het Cubaanse straatverkeer bij door. Iemand moet nu die Saabs 900, Rangerovers, Mercedessen G alvast gaan instralen voor eeuwig behoud?
Sorry, ik liet me even gaan
blijft sowieso wel buiten de heffing, al zal de aandrijving voor 2018 wel aan vervanging toe zijn..
Groet,
Peter
Edit: Mijn informatie was niet actueel genoeg. Tijdens het typen heeft Monroe al kunnen aangeven dat de jongens sinds vanmiddag nu ogenschijnlijk uitgeruziet zijn. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
silvervägen

|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 21:47 Onderwerp: |
|
|
| Citaat: |
Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen.
|
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
traveller630

Geregistreerd op: 23 Feb 2005 Berichten: 5176 Woonplaats: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Voorlopig maken lagere overheden plannen om de inkomsten via de auto te verhogen, door allerlei extra belastingen.
Verder probeert men oin o.a. Rotterdam overal betaald parkeren in te voeren ook daar waar geen parkeerproblemen zijn...
Ik denk dat later zal blijken dat het veel geld kost om het stysteem te laten werken.
Uiteindelijk moet er meer belasting binnen komen..... _________________
Hymer B574 -- 2,8 iDTD - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - Sommige hebben een duur horloge.................ik heb liever de tijd - - - - - - - - - - - - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
durisotti
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
goud

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
martinmaico
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 22:38 Onderwerp: kilometerheffing |
|
|
de overheid en de waarheid????
voorlopig gaat elk jaar de houderschapsbelasting met 7 procent omhoog
tot 2018????
ben al genoeg bedonderd door de grijskentekenaktie
hoewel er nu tekenen zijn dat we kans hebben de rechtzaak te gaan winnen
kijk eens op de pagina van SGB |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martinmaico
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 22:41 Onderwerp: sorry tikfoutje |
|
|
| stichting SBG moet het zijn |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Eddie2
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het eens uitrekenen.
Voertuig Ford Transit, kost nu eur 58,00 per 3 maanden.
Stel, je rijdt 40 km per dag, en voor het gemak zijn er even 12 weken in een kwartaal.
40 km x 5 = 200 km/week
12 x 200 = 2400 km per kwartaal
2400 x 0,03 = 72,00 euro per kwartaal
Maar het gaat (gemiddeld!!!) 6,7 cent/km kosten, dus:
2400 x 6,7 ct = 160,80 !!!!
Dat is 2,77 x zoveel !!!
Voor een ritje van Groningen naar Amsterdam, c.a. 450 km, betaal je dus eur 30,15
aan belasting.
We worden WEER verschrikkelijk belazerd door het clubje in den haag.....
En dat `kwartje van kok` zou toch ook slechts tijdelijk zijn ?
Tja, als het in 3012 weer wordt afgeschaft, is het inderdaad tijdelijk geweest.....
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
MonRoe

Geregistreerd op: 14 Mei 2003 Berichten: 10009 Woonplaats: Lansingerland
|
Geplaatst: Vr 13 Nov 2009, 22:47 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben al even vlug berekend dat het voor ons, met 1 camper, 2 personenauto's en een motor, goedkoper uit gaat komen. We betalen erg veel houderschapsbelasting. De camper word straks denk ik de helft minder, de motor krijgt vrijstelling en we hebben een smart als personenauto en die komen waarschijnlijk in de goedkopere klasse te vallen.
Maar, ik reken me niet rijk, want je weet het maar nooit. Over 10 jaar kunnen we zeggen of we er beter of slechter van zijn geworden  _________________
lees hier ons weblog over onze vakantie naar Denemarken
Eura Mobil I635LS
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|