Internet via laptop

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
gé kamp

Internet via laptop



Bericht door gé kamp »

Joost,
Ik las in je bericht 17 april 2005 dat je ook mobile connect hebt van Vodafone.
Mijn vraag is weet jij ook welke instelling anders moet staan om in Outlook Express uitgaande mails te verzenden.
Ik kan wel ontvangen, tekst opmaken enz. maar verzenden lukt niet.
Bijvoorbaat dank.
Gebruikersavatar
Gooff
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:45
Locatie: Huijbergen



Bericht door Gooff »

Ik ben welliswaar ben ik Gre niet maar ik heb bij uitgaande mail:
Sever out: authsmtp.vodafone.nl staan en werkt perfect
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten

Gooff & San
Ludwig
Berichten: 181
Lid geworden op: do 21 okt 2004, 18:58



Bericht door Ludwig »

Ben ook Joost niet, maar wil toch proberen te helpen.
Om te kunnen verzenden moet in "E-mail out" de server staan van de provider waar je op dat ogenblik mee werkt. Dus als je dezelfde laptop thuis via ADSL (of dergelijke) gebruikt moet je die instelling gaan wijzigen als je hem mobiel gebruikt.
Groeten,
Ludwig
Constant
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 23:06
Locatie: Sint Oedenrode
Contacteer:



Bericht door Constant »

Ik gebruik een zelfde oplossing van KPN en maak gewoon gebruik van webmail en niet van Outlook of Outlook Express. Voordeel is dat je niet alle mail binnen gaat halen dus minder dataverkeer en kosten. Je hoeft dan ook geen wijzigingen in je programma te maken voor het verzenden van de mail.

Aangezien de kosten zitten in het dataverkeer en niet in de tijd dat je ingelogd zit vind ik dat een beteren oplossing. Wel opletten dat je mailbox niet vol raakt waardoor je niks meer kunt ontvangen.

Constant
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

Ik gebruik ook Internet Everywhere van KPN. Voor het verzenden en ontvangen maak ik gewoon gbruik van de in Outlook ingestelde accounts (o.a. bij planet). Daar hoeft niets te worden gewijzigd. Als je op het internet zit kun je toch contact maken met de in en uitgaande mailserver van je provider. In mijn geval resp. pop.planet.nl en mail.planet.nl.

Niets anders in te stellen dus.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

SMTP voor de Vodafone Multi Connect Card zoals, zoals Gooff al schreef: authsmtp.vodafone.nl
Ik moets geloof ik ook nog Vodafone als "personality" opgeven.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Constant
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 23:06
Locatie: Sint Oedenrode
Contacteer:



Bericht door Constant »

reinolt schreef:Ik gebruik ook Internet Everywhere van KPN. Voor het verzenden en ontvangen maak ik gewoon gbruik van de in Outlook ingestelde accounts (o.a. bij planet). Daar hoeft niets te worden gewijzigd. Als je op het internet zit kun je toch contact maken met de in en uitgaande mailserver van je provider. In mijn geval resp. pop.planet.nl en mail.planet.nl.

Niets anders in te stellen dus.
Planet internet, Hetnet en XS4all zijn van KPN dus daar zal dat wel mee lukken. De mail versturen via een andere provider zal niet lukken. Ophalen kan altijd omdat je dan met een naam en wachtwoord inlogt.

Constant
gé kamp



Bericht door gé kamp »

Ik authsmtp.vodafone.nl ingevoerd doch kan niet de mail verzenden via Outlook Express; in Mobile Connet van Vodafone.
whermy
Berichten: 27
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 16:42
Locatie: Belgie - Wvl. - Loppem



Bericht door whermy »

Hallo,
Ik heb internet via mijn GSM en dan GPRS via infrarood.
Mijn mails laat ik niet toekomen via outlook omdat dit te lang duurt (outlook laat de mails volledig binnenkomen) maar verzenden doe ik met outlook. Dit is via Mobistar .
mvg Wilfried
whermy
altijd graag op reis
Constant
Berichten: 178
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 23:06
Locatie: Sint Oedenrode
Contacteer:



Bericht door Constant »

gé kamp schreef:Ik authsmtp.vodafone.nl ingevoerd doch kan niet de mail verzenden via Outlook Express; in Mobile Connet van Vodafone.
Op onderstaande pagina staat hoe je dat in kunt stellen:

http://www2.vodafone.nl/2_xx.asp?conten ... 477&bhcp=1

Constant
Plaats reactie